![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-11-2009
Skąd: Ostróda
Model: Mondeo Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 163 KM
Rocznik: 2013
Postów: 343
|
![]()
Dziś wóz wrócił z uszczelnienia pompy wtryskowej. Pompa ładnie uszczelniona, nic nie cieknie ale są 2 problemy. Po pierwsze po odpaleniu ma obroty ok 750, czasem minimalnie mniej. Silniczek wolnych obrotów podciąga linkę raz, może 2 razy i koniec, dopóki nie zgaszę silnika to już nie podciąga. Druga sprawa to odpalanie na ciepłym. Jest masakra. Wcześniej (przed robotą pompy) było w miarę okej - teraz bez gazu ciężko zapala i muszę chwilę kręcić. Pompiarz powiedział że zmienił łopatki pompki wstępnej (diesel serwis w Olsztynie). Powiedział też, że jakiś mechanizm od podawania paliwa nie jest już w super stanie. Dziwi mnie że pompa zrobiona a silnik nie wchodzi na odpowiednie obroty i ciężko odpala na ciepłym. Korektor na zapłonie tryka. W trasie wóz przyspiesza normalnie. Czytałem na forum, że jak ciężko zapala na ciepłym to wina łopatek w pompce wstępnej ale skoro te wymienione to nie kumam tego. Pompa sprawdzona na stole i niby okej. Co jeszcze wpływa na bezproblemowe odpalanie silnika na ciepłym?
__________________
Kocham moją Martynkę..... i mojego Mondziaka oczywiście Ostatnio edytowane przez pupek86 ; 10-07-2013 o 23:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
Może chodzi o rozszerzalność obudowy,zmęczona już...polej pompę zimną woda i odpal..jeżeli zaskoczy bez problemu to masz odpowiedź..pompa. Ostatnio edytowane przez tom2125 ; 12-07-2013 o 14:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-11-2009
Skąd: Ostróda
Model: Mondeo Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 163 KM
Rocznik: 2013
Postów: 343
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
__________________
Kocham moją Martynkę..... i mojego Mondziaka oczywiście |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
Nie wiem jak z tym odpalaniem, ale u mnie jest tak w miare logicznie. Czyli jak jest silnik zimny to kręci dłużej, a jak ciepły to od strzałą. A gazem wspomagam się tylko w zimie.
PS. Gazem w sensie, że pedał gazu wciska, a nie że coś wdychamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
|
![]()
Mój ciepły też startuje od obrotu ale na zimno wspomagam się pedałem gazu..mam bardzo nisko ustawiony wydatek szczątkowy pompy śrubą przy dźwigni i dlatego muszę tak czynić, ale jak odpali to już nic go nie zgasi..i tak pyrka sobie na 700 obr...puszczam sprzęgło i tak sobie może jechać na 2 w korku. Nie mam silniczka od obrotów a ,,woskowiec" odpięty..po uruchomieniu zaczyna od 550 obr. i po nagrzaniu wchodzi na 700..w całym zakresie chodzi równo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: POLSKA
Model: Ford Mondeo MkII kombi
Silnik: 1.8TD Endura-DE
Rocznik: 1997
Postów: 55
|
![]()
Hmm, kupiłem zaniedbany samochód, ale jak ciepły silnik to pali od razu. Po dłuższym postoju już trzeba trochę pokręcić. Może to układ trochę nie szczelny ... kto wie. Z rana to bywa różnie, raz chwilę pokręcę i zaskoczy innym razem trochę dłużej. Widać ten typ tak ma. W książce Sam Naprawiam napisali, że można kręcić nawet 20s. Zresztą, mamy tu komorę wirową a nie wtrysk bezpośredni. Bardziej mnie martwi ten szary dym po kręceniu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: POLSKA
Model: Ford Mondeo MkII kombi
Silnik: 1.8TD Endura-DE
Rocznik: 1997
Postów: 55
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: POLSKA
Model: Ford Mondeo MkII kombi
Silnik: 1.8TD Endura-DE
Rocznik: 1997
Postów: 55
|
![]() Cytat:
Jak nie turbina, to co może powodować szalone kręcenie silnika? Zwarcie w instalacji elektrycznej? |
|
![]() |
![]() |