![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Gdynia
Model: FORD S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Witam, proszę o pomoc oraz udzielenie porady. W ubiegłym tygodniu w moim S-max'ie na komputerze pojawił się komunikat "Usterka silnika". Na początku auto traciło moc powyżej 2000 obr. i ogólnie było zamulone jednakże po kilku dniach jakby odżyło i komunikat rzadziej się pojawiał i szybciej znikał, ale za to zaczął od czasu do czasu przy ok. 2000 obr. szarpać, tzn. zapalił się komunikat, następnie dwa razy szarpnął i usterka zanikała i szedł jak dawniej. Na chwile obecną komunikat zapala się już po uruchomieniu silnika i praktycznie wcale nie znika i od 2 tyś. niezależnie od biegu zbiera się jakby chciał a nie mógł. Po podstawieniu auta do "warsztatu" wyskoczyły dwa błędy: P003A - sterowanie doładowaniem turbosprężarki, przekroczony limit oraz P003 - obwód sterujący regulatora dawki paliwa. Proszę o porady gdyż w mieście, w którym aktualnie mieszkam nikt mi nie jest w stanie odpowiedzieć co jest tego przyczyną i odrazu wszyscy wyciągają turbinę celem wysłania i sprawdzenia jej geometrii co równa się z kosztem ok 2 tyś. zł - całość.
Z góry dziękuje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-11-2012
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 178
|
![]()
Za wiele kolego nie pomogę ale też miałem jakiś rok temu Bład P003A. Ale przegnałem auto autostradą i problem jak do tej pory znikł. A mechanicy też chcieli od razu wyciągać turbine.
Popatrz może czy wszystkie wężyki siedzą na zaworkach sterowania turbiną i egrem. wyglądają tak: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Gdynia
Model: FORD S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
dzięki za podpowiedź, jeszcze dzisiaj sprawdze
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Gdynia
Model: FORD S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
gucioj - niestety ale wszystko jest ok także to nie to
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-02-2010
Skąd: szczecin
Model: mondeo mk3/mk4 Titanium S(było)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004/2009
Postów: 271
|
![]()
Do poczytania może pomóc
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] przewody w wiązkach do sprawdzeniaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez deku ; 03-01-2018 o 13:00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 19-03-2013
Model: honda accord
Silnik: benzyna
Rocznik: 2003
Postów: 289
|
![]()
wtryski szlag trafia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-11-2012
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 178
|
![]()
Kolego kiedy wymieniany miałeś filtr paliwa? Możliwe że jest zasyfiony układ paliwowy. Na wtryski to ja raczej nie stawiałbym już szybciej na pompę. Może posprawdzaj ciśnienia .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Gdynia
Model: FORD S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Dzisiaj próbowałem auto trochę przegonić i zauważyłem, że turbina pracuje ok, jednakże po próbie większego obciążenia i zejściu na bieg jałowy obrotomierz zaczął pływać i nie mógł od razu się ustabilizować na obrotach nominalnych. Dodatkowo gdy zajrzałem pod maskę, w momencie dodawania gazu zauważyłem efekt bąbelkowania w przewodach paliwowych, jakby powietrze zaciągał, czy to normalne?
Dodam, że filtr paliwa był wymieniany 13 tyś km temu |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-05-2012
Skąd: Gdynia
Model: FORD S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Panowie, jakies sugestie? Co taka cisza?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-11-2012
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 178
|
![]()
co do powietrza to u mnie też czasem poleci malutki bąbelek powietrza ale to rzadko.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|