|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-08-2004, 10:08 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-06-2004
Postów: 5
|
Tarcze na tył do Focusa
Mam Focusa 1,6 rocznik 2003. Samochód ma z tyłu hamulce bębnowe. Mam pytanie. Czy można by na tył zamontować hamulce tarczowe, a jeśli tak, to ile w przybliżeniu mogłoby to kosztować? Czy to w ogóle ma sens? Czy wzrośnie skuteczność hamowania? Będę wdzięczny za odpowiedź.
|
13-08-2004, 13:16 | #2 |
Administrator
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 10-02-2004
Skąd: Dolny Śląsk
Model: C-MAX Grand
Silnik: 1,6 EcoBoost 180KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,172
|
Jakis czas temu debatowalismy o tym, zdaje sie w kontekscie Escorta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przerobka taka jest oczywiscie mozliwa - niestety, nie znalazl sie nikt, kto probowal czegos takiego, wiec cena jest nieznana. Gdyby jednak opierac sie wylacznie o oryginalne czesci wydaje mi sie, ze bedzie znaczna. Zalety na pewno sa. A co do skutecznosci hamowania - wydaje mi sie, ze powinno byc lepiej. Nie sadze, zeby byly to kolosalne roznice (auto musialoby byc bardziej rownomiernie wywazone) bo na tylne hamulce przypada znacznie mniejszy procent hamowania niz na przod, ale... zalet jest znacznie wiecej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak czy owak - jakby ktos probowal lub chociaz dowiadywal sie o cene takiej operacji - chetnie dowiem sie czegos na ten temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam Jacek [Regulamin Forum] [FAQ] [Zasady ogłoszeń] [Dział Komunikaty] [Oryginalne części Ford / Motorcraft / FoMoCo - co, gdzie, jak??] Świat się stale zmienia, więc słysząc słowa "będzie jak dawniej" nie łudź się - nigdy tak nie będzie... |
13-08-2004, 13:48 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-05-2004
Postów: 9
|
Nie jestem pewien ale mondeo ma chyba z tyłu tarcze tak więc po niewielkich przeróbkach mogą pasować, ale wydaje mi się że Focus ST też ma z tyłu tarcze i mocnieszje wersje C -max również.
saabik |
13-08-2004, 14:11 | #4 |
Administrator
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 10-02-2004
Skąd: Dolny Śląsk
Model: C-MAX Grand
Silnik: 1,6 EcoBoost 180KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,172
|
Focusy z silnikami TDCi tez, ze wzgledu na wiekszy ciezar.
__________________
Pozdrawiam Jacek [Regulamin Forum] [FAQ] [Zasady ogłoszeń] [Dział Komunikaty] [Oryginalne części Ford / Motorcraft / FoMoCo - co, gdzie, jak??] Świat się stale zmienia, więc słysząc słowa "będzie jak dawniej" nie łudź się - nigdy tak nie będzie... |
13-08-2004, 16:40 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Wawa
Model: CCS
Silnik: 1.2 - 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 564
|
Tak na poczatek to 2litrowa benzyna tez ma tarcze z tylu , tak ze z przerobka nie bedzie problemu . Tylko czy ma to sens ? 70% sily hamowania leci na przod , 30% to tyl . Ja powaznie bym sie zastanawial nad wymiana , ale to twoja Foka . Jak przerobisz i bedziesz mial duzo lepsze efekty to daj znac .
Pzdr.
__________________
proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców |
13-08-2004, 20:53 | #6 |
Administrator
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 10-02-2004
Skąd: Dolny Śląsk
Model: C-MAX Grand
Silnik: 1,6 EcoBoost 180KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,172
|
Ja mysle ze to nie tylko o hamowanie chodzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak juz to bylo wymieniane poprzednio - latwiejsze w wymianie, tansze, latwiej utrzymac w czystosci, itd itd.
__________________
Pozdrawiam Jacek [Regulamin Forum] [FAQ] [Zasady ogłoszeń] [Dział Komunikaty] [Oryginalne części Ford / Motorcraft / FoMoCo - co, gdzie, jak??] Świat się stale zmienia, więc słysząc słowa "będzie jak dawniej" nie łudź się - nigdy tak nie będzie... |
13-08-2004, 21:39 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Myszków
Postów: 578
|
Witam!!
No nie wiem... ale wydaje mi się że trzeba cały tył wymieniać (piasty i resztę) bo w 2.0 to chyba 5 śrób jest a np . w 1.8 CZTERY więc trzeba dokonać przeszczepu generalnego..... W starszych autach to na szrocie da się kupić całą belkę tylnią z "osprzętem" ale do nowszych to chyba cieńko będzie .........
__________________
Pozdr. A.S. - Chrysler 300M - 3.5L, 264 KM, HEMI by STARTECH :-)) - FSO POLONEZ 1.6 GLE, by GASSS .. 1992 r. stan "kolekcjonerski" od 1 wł. , 60 kkm :-)) - JAWA TS 350 90r - 35 KM :-) |
14-08-2004, 09:43 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Wawa
Model: CCS
Silnik: 1.2 - 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 564
|
kola we wszystkich fokusach maja ta sama ilosc srub i ten sam rozstaw otworow
__________________
proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców |
15-08-2004, 14:37 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-08-2004
Postów: 2
|
Ja mam w swoim focusie tddi tarcze z tyłu, tyle że ja wymieniłem cały tylny zawia - kłopotów z wymianą żadnych, cena - mnie to kosztowało 300 euro za wszystko w bdb. stanie.
|
15-08-2004, 23:39 | #10 |
Administrator
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 10-02-2004
Skąd: Dolny Śląsk
Model: C-MAX Grand
Silnik: 1,6 EcoBoost 180KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,172
|
A gdzie robiles tak wymiane?
__________________
Pozdrawiam Jacek [Regulamin Forum] [FAQ] [Zasady ogłoszeń] [Dział Komunikaty] [Oryginalne części Ford / Motorcraft / FoMoCo - co, gdzie, jak??] Świat się stale zmienia, więc słysząc słowa "będzie jak dawniej" nie łudź się - nigdy tak nie będzie... |