|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-09-2013, 11:48 | #1 |
ford::beginner
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 19-08-2013
Skąd: Polska
Model: mk2 fl
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2008
Postów: 31
|
Płyny a eksploatacja
Witam,
pewnie temat milion razy wałkowany ale chciałem zapytać: 5 letnie auto z przebiegiem 40tkm co warto wymienić jeżeli chodzi o płyny: - płyn chłodniczy? ford zaleca co 10lat - płyn hamulcowy? ford zaleca co 2 lata.. - olej wiadomo co rok albo 10tkm - olej do skrzyni - tu nie wiem? jakie są wasze doświadczenia? prawdopodobnie w aucie nic nie było wymienione - zastanawiam się nad wymianą na fordowskie płyny chłodniczy i hamulcowy.. coś pominąłem co warto zrobić? dzięki.. |
27-09-2013, 11:53 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1,0EB 125KM
Rocznik: 2015
Postów: 854
|
Odp: Płyny a eksploatacja
Jeśli chłodniczy wygląda dobrze (jest klarowny) to nie ma sensu. Hamulcowy jak najbardziej. Oba płyny można przetestować w większości warsztatów.
|
27-09-2013, 12:03 | #3 |
ford::beginner
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 19-08-2013
Skąd: Polska
Model: mk2 fl
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2008
Postów: 31
|
Odp: Płyny a eksploatacja
a jaki płyn hamulcowy do auta z abs i esp
bo widziałem różne problemy z wlaniem złego płynu i źle działającymi hamulcami.. |
27-09-2013, 12:32 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
Odp: Płyny a eksploatacja
taka mała złośliwość na piątek - w 5-letnim aucie z przebiegiem 40000 wymieniłbym wszystko, bo taki samochód nie istnieje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a na poważnie - olej koniecznie, pozniej co 20kkm (nie co 10), hamulcowy też wymień na fordowski Super Dot 4. chlodniczy sprawdz i wymien tylko jezeli trzeba (chociaz taki rocznik z takim przebiegiem... hmmm... moze wymien profilaktycznie, kto wie co się dzialo z silnikiem). oleju w skrzyni sie nie wymienia. |
27-09-2013, 12:58 | #5 |
ford::beginner
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 19-08-2013
Skąd: Polska
Model: mk2 fl
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2008
Postów: 31
|
Odp: Płyny a eksploatacja
heh złośliwiec...
jeszcze na koniec napiszcie proszę jeżeli chodzi o wymianę płynu chłodniczego.. w celu spuszczenia odkręca się tylko plastik nakrętkę pod chłodnicą? czy są jakieś śruby w bloku? przy zalewaniu układ odpowietrza się sam czy są jakieś super sposoby? dzięki.. |
27-09-2013, 15:11 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: Płyny a eksploatacja
Cytat:
|
|
27-09-2013, 15:44 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-03-2013
Model: FOCUS MK 2 LIFT
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 56
|
Odp: Płyny a eksploatacja
Panowie a jakim olejem zalac mk2fl? przebieg 150 tysi! niewiem co było lane
__________________
Strony internetowe, grafika, reklama w sieci - Zapraszam! |
27-09-2013, 15:46 | #8 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: Płyny a eksploatacja
pewno syntetyk 5w30. Jak było serwisowane w aso forda to formule lali.
|
09-10-2013, 08:55 | #9 |
ford::beginner
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 19-08-2013
Skąd: Polska
Model: mk2 fl
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2008
Postów: 31
|
Odp: Płyny a eksploatacja
jeszcze pytanie o wymianę płynu hamulcowego ponieważ jutro wybieram się do mechanika i chciałem dopilnować, żeby wszystko było dobrze zrobione..
czy w naszych focusach przy wymianie płynu hamulcowego powinno się odpowietrzyć wyprzęglik? jeżeli pisze brednie to mnie poprawcie.. |
09-10-2013, 16:38 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
|
Odp: Płyny a eksploatacja
Musisz dopilnować, aby mechanik podczas wymiany płynu hamulcowego pamiętał również o układzie hydraulicznym sprzęgła.
W TIS napisane jest tak: Układ włączania sprzęgła odpowietrza się samoczynnie. Elementy są tak ułożone, że mniejsze pęcherzyki powietrza są automatycznie usuwane. Jeszcze jedno - tam podaje się, że płyn hamulcowy wprowadza się przy pomocy odpowiedniego urządzonka "od tyłu", to jest przez odpowietrznik wysprzęglika (przedtem trzeba wyciągnąć trochę płynu ze zbiorniczka, do poziomu MIN). A później robi się tak: Sprawdź działanie układu włączania sprzęgła. * Włącz silnik i po dwóch sekundach po włączeniu sprzęgła ostrożnie włącz bieg wsteczny. Jeśli występują nadmierne hałasy przy przełączaniu biegów, zlikwiduj mniejsze pęcherzyki powietrza pozostałe w układzie wciskając kilkakrotnie do oporu pedał sprzęgła (maksymalnie 4-5 razy). * Po odczekaniu ok. 30 sekund sprawdź działanie układu sprzęgła. Jeśli nadal występują nadmierne hałasy przy zmianie biegów powtórz powyższe czynności. Ostatnio edytowane przez korek007 ; 09-10-2013 o 16:53 |