![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 04-12-2010
Skąd: Gościno
Model: Focus Kombi GHIA (FL)
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 76
|
![]()
Po zapoznaniu sie z podobnymi tematami na forum, chciałbym poznać wasza opinie co do mojej sytuacji.
Mój stan akumulatora oryg. Motorcraft 70AH 680A siedzi w aucie od nowości i ma juz 11 lat, po testach wykazał: CCA faktyczny 398EN, SOC 12,83 [V] Stan techniczny akumulatora 58%, napięcie rozruchowe 10,12 [V] Naładowanie 100% Temperatura na zewnątrz 6-10 st. C. (na plusie) Czasem po nocy mam problem z uruchomieniem autka (odpala za 3-4 tym razem). Jednak poza trudnościa z uruchomieniem nic sie wiecej nie dziaje. Mechanik twierdzi zeby wymienić AKU i zeby zostawic rozrusznik w spokoju. Co sądzicie? Jakies sugestie? Aktualnie jeżdzę na krótkich odcinkach - max. 5km. i wtedy jest po nocy problem. Jak przejade ok. 30km to rano odpala po 1-3 sekundach. Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 11-11-2013 o 09:03 Powód: Poprawiłem temat na bardziej konkretny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-10-2013
Model: Mk1
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1999
Postów: 8
|
![]()
Ja bym jednak zainwestował w nowe AKU, podobnie miałem ze swoim, problemy przy odpalaniu, wymieniłem i wszystko spoko zobaczę co będzie się działo w zimie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: paquito
Zarejestrowany: 20-09-2012
Skąd: PL/UK
Model: Focus mk1
Silnik: Zetec 1.8
Rocznik: 2001
Postów: 28
|
![]()
Czy rozrusznik "kręci" wolniej za każdym kolejnym razem czy od razu ciężko, powoli? Jeśli wersja 1 to raczej akumulator za czym przemawia także jego wiek. Im więcej cykli ładowania tym akumulator gubi swoją sprawność. Płytki w celach wyginają się, mogą dotykać jedna drugiej, powoduje to zwarcia, rozładowywanie się akumulatora. Obstawiam aku do wymiany.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 05-11-2012
Skąd: Ostrów Wielkopolski-kraków
Model: Focus trend
Silnik: zetec 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 433
|
![]()
za krótkie odcinki pokonujesz i alternator nie zdąży doładować aku dlatego po dłuższej jezdzie nie ma problemu z uruchomieniem.z nowym pewnie po 2-3latach będzie podobnie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 04-12-2010
Skąd: Gościno
Model: Focus Kombi GHIA (FL)
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 76
|
![]()
Może to tylko moje wrażenie, ale wydaje mi sie, że ogólnie wolno kręci, a tuż przed samym uruchomieniem silnika wręcz jakby przyspieszał.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 24-10-2013
Skąd: Frelichów
Model: Mondeo mk4
Silnik: 1,6 16V benz
Rocznik: 2010
Postów: 40
|
![]()
Ja miałem jakiś czas temu podobnie, dużo ciężej mi palił rano jak było chłodniej. Po wymianie aku zapomniałem o problemieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Sandra
Zarejestrowany: 11-11-2013
Skąd: Skierniewice
Model: Focus
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
![]()
A może ktoś z was miał podobny problem do mnie?
Sytuacja: nie wiem w jakim stanie jest akumulator ponieważ jestem nowym posiadaczem samochodu, aczkolwiek sprzedawca dał mi gwarancje na to, że jest półtoraroczny. Powiedzmy, że akumulator jest sprawny. Zrobiłam w danym dniu około 90 km, kilka razy miałam różne postoje dłuższe i krótsze ale za każdym razem elegancko mi odpalił. Później przez około 4 h samochód stał na dworze. Przyszłam wsiadam chce odpalić a on zarzęził 3 razy i nic. Coś zasyczało nic nie zapukało. Zapalił sie aku i olej - więc myślałam, że to akumulator, zadzwoniłam po taxówke i myślałam, ze pomoże mi odpalić a tu nic po około 15 minutach ładowania nic nie dało. Zostawiłam samochód na parkingu i wróciłam do domu. Następnego dnia kolega przyjechał i mi go popchnął, zabrał mi go do domu 70 km bo ja się bałam jechać. Sprawdzał i mówił, że aku sie nie ładuje bo jest prawdopodobnie spalony bezpiecznik. Czy wy macie jakieś inne pomysły? A może ktoś miał podobny problem. Jeśli ktoś już się o to pytał to przepraszam, jestem tylko kobietą. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: piotrek
Zarejestrowany: 13-04-2013
Skąd: olsztynek
Model: focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 30
|
![]()
po 11 latach aku nie jest sprawny, ma napięcie ale nie da już odpowiedniego prądu na rozruch, a diesel potrzebuje kopa.
|
![]() |
![]() |