![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 26-01-2011
Model: Focus
Silnik: diesel
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
![]()
Witam.
Samochód po naprawie mieszalnika- nagrzewnicy. Chyba źle "mechanicy" podłączyli nagrzewnicę. Nie chcę już do nich jechać na poprawki - sam zrobię. Czy ktoś z forumowiczów wie w którym miejscu jest podłączenie jakiegoś cięgna albo czegoś do regulacji klapkami nagrzewnicy? Mam taki efekt jakby to jakoś było na odwrót podłączone (klimatronik). Przy włączonym zamkniętym obiegu mam otwarty. przycisk max na szybe przednią - nie dmucha na nią w ogóle. tylko na kratki. jakiś taqm musi być obrotowy przełacznik w tym mieszalniku. Rozbierał to ktoś i wie może czy wyjęcie radia 2din wystarczy żeby się do tego dobrać ?? Z góry dzięki za wszelkie porady i sugestie ... Pozdrawiam Marcin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-03-2011
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 23
|
![]()
miałeś wymienianą nagrzewnicę?
w klimatroniku nie ma żadnych cięgien wszystko jest na silniczkach sterowanych z panelu. Przyczyną "odwrotnej" pracy nagrzewnicy może być wstawienie nagrzewnicy z focusa przedliftowego. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 26-01-2011
Model: Focus
Silnik: diesel
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
![]()
Nic nie było wymieniane.
To focus 2007 - przed liftem. Musi być tam jakieś cięgno, które silniki obracają 360 st. Myślę że przy składaniu wsadzili to po prostu odwrotnie. Najpierw jeszcze zrobię ten ogólny test nawiewów i klimy, może tam będzie jakieś resetowanie czy ustawianie startowe. Jeśli to nic nie pomoże... w sobotę kuknę do tego i dam znać co i jak... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 26-01-2011
Model: Focus
Silnik: diesel
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
![]()
A więc tak panowie... kolejna zagwozdka...
Zrobiłem test, test przeprowadził.. wyświetlił wszystkie bloki (czyli brak błędów) Co ciekawe po teście działa normalnie przycisk HI max na szybę i inne ustawienia do momentu ruszenia obiegu zamkniętego powietrza. Przełącza obieg - potem wszystko wraca "po staremu" - czyli jakoś na odwrót obieg pokazuje, nawiew hi max na szybę zamyka wylot na szybę itp... zrobiłem znowu test - znowu po teście zadziałał nawiew na szybę... po "zabawie" przyciskami znowu źle... jak myślicie co podejrzewać?? na pierwszy ogień pewnie pójdzie przełącznik sterowania - może jakieś zaśniedziałe styki? spróbuję poczyścić, trochę kontaktem popryskać itd... Przynajmniej wiem, że nie muszę przy mieszalniku grzebać - chociaż byłem prawie pewny że to tam tkwi przyczyna. A teraz sprawa się troszkę skomplikowała. Macie może jakieś sugestie? może spróbować podmienić na chwilę pożyczony od kogoś ten panel sterowania klimą i nawiewami ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
|
![]()
Nie jest przypadkiem tak że przy nawiewie tylko na szybę nie można włączyć obiegu wewnętrznego? Tak jest w foce I i chyba większości samochodów.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 26-01-2011
Model: Focus
Silnik: diesel
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
![]()
Ale co ma piernik do wiatraka ?
Problem jest taki, że jak świeci kontrolka od obiegu zamkniętego to jest otwarty. Natomiast jak włączymy przycisk Hi max na szybę mieszalnik zamyka klapki nawiewu na szybę i powietrze kotłuje się w mieszalniku... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
![]()
Skoro test Ci przeszedł poprawnie to znaczy że sterownik w sensie przyciski są sprawne, Jeśli już to szukałbym w źle zamontowanym silniczku obiegu wewnętrznego. Jak się nie mylę to są silniczki krokowe, ktoś się może nim bawił przed zamontowaniem i coś poprzestawiał. Myślę ze to bardziej usterka mechaniczna niż elektryczna.
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 26-01-2011
Model: Focus
Silnik: diesel
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
![]()
Jest to jakiś pomysł.
Zauważyłem jeszcze że ustawienia mają taką wew pamięć. (jeśli np. jedziemy na nadmuchu na szybę i na nogi + zamknięty obieg + klima i gasimy auto) to po następnym uruchomieniu pamięta te ustawienia. Możliwe że właśnie wtedy coś było w ten deseń, goście rozebrali mieszalnik, nawet przypadkowo mogło się coś tam obrócić, zmienić, albo na odwrót - nic nie robili, ale po odpięciu aku - panel "obudził się" z standardowymi ustawieniami i coś tam się pomieszało... z drugiej strony dlaczego po teście działa Hi max na szybę normalnie ?? muszę jeszcze wyczaić który klawisz/klapka powoduje powrót do "odwrotnych" ustawień... Wie ktoś może czy dostęp do tych silniczków jest możliwy po wyjęciu radia i panela ?? Bo jakoś nie mam ochoty pruć deski rozdzielczej... |
![]() |
![]() |