![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 13-08-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus 2
Silnik: 1.6tdci 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 29
|
![]()
Szybkie pytanie odnoście układu hamulcowego(ew podciśnienie).
Po np nocnym postoju lub po postoju w ciągu dnia hamulec jest na tyle twardy że na lekkiej górce ciężko utrzymać auto bez zaciągania ręcznego, do momentu kiedy nie zapale silnika. Czy to może być uszkodzone serwo?? Obiło mi się o uszy że zaworek podciśnienia. Ale gdzie go szukać?? Z góry dzięki za porady |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 18-08-2011
Skąd: Ostróda
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 289
|
![]()
Tez tak mam. Myślałem że to może wina płynu hamulcowego zaleca się wymienić co 2 lata
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 15-05-2013
Model: Focus II FL
Silnik: 1.6 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 81
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 13-08-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus 2
Silnik: 1.6tdci 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 29
|
![]()
Ok zgadzam sie ze jak zaczne pompowac na zgaszonym motorze to zaraz zrobi sie twardy i jak tylko odpale to wroci do norny. Ale zeby po nocy nie wciskania sam twardnial????? Tak sie nigdy nie dzialo....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
![]()
Mam podobnie.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Nie wiem co i jak. Koledzy piszą, że pompa vacuum może mieć pękniętą/nieszczelną przeponę. To może mieć sens. Latem nie kojarze, żeby to się działo. Ostatnio edytowane przez latar ; 08-01-2014 o 09:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
![]()
Może jednak zaworek nie trzyma ciśnienia po nocy. Powinien byc na przewodzie między serwem a silnikiem. Pęknięta przepona zazwyczaj daje objaw syczenia/piszczenia podciśnienia przy zapalonym silniku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Kamil
Zarejestrowany: 02-11-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 38
|
![]()
Też tak mam i nie wiem co z tym zrobić ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 13-08-2013
Skąd: Kraków
Model: Focus 2
Silnik: 1.6tdci 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 29
|
![]()
Mógłby ktoś nakierować w którym miejscu jest ten zaworek?? Jakieś zdjęcie przesłać?? Nie ukrywam że jest to trochę denerwujące z tym hamulcem i przydało by się rozwiązać ten problem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FCP member
![]() Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
![]()
↑↑ No właśnie. Mógłby ktoś? ↑↑
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-01-2007
Skąd: 3miasto
Model: był Focus Mk1 jest Mk2 sedan
Silnik: był 1.8 TDDi jest 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 1999 teraz 2005
Postów: 196
|
![]()
Zaworek znajduje się na końcu przewodu od pompy vacuum. To ten element wpięty w serwo. (instrukcja strona 177, element nr 3)
Nadmienię, że jeśli po nocy macie twardy pedał hamulca to przyczyn może być kilka: zapowietrzony układ, stary płyn, uszkodzony zawór zwrotny w serwo, zapchany filtr powietrza w serwie, popękane elastyczne przewody hamulcowe (tak miałem w V40) lub nieszczelność układu hamulcowego. link do instrukcji: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] od strony 174
__________________
Focus Kombi '99 1,8 TDDi 90KM Fiat Punto Mk2 '02 1,2 8V Active 60KM + LPG Bingo S4 |
![]() |
![]() |