![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-11-2012
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 2005
Postów: 57
|
![]()
Witam. Przymierzam sie do zmiany z mondeo na mondeo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jednak chciałbym zasięgnąć od was rady na temat silników podanych w temacie. Doczytałem już, że silniki benzynowe są mniej awaryjne i bezobsługowe ze względu na łańcuszek rozrządu. Jednak z racji tego ze rocznie robię około 40 tys km, zastanawiam się nad kupnem diesla. Jednak moje obawy są takie, że w wersji MK3 2 litrowe TDCI - z histori serwisana w warszawski serwisie - były strasznie awaryjne (chodzi tutaj o pompę oleju, podobno lubiła się zatykać). A jak jest z tymi dieslami w MK4. Mam teraz MK3 z silnikiem benzynowym 2,5 litra. Jestem super zadowolony. Lublin - bieszczady - lublin, lublin - łeba - lublin, lublin - Marktredwitz (D) - lublin (łącznie 2200 km) zero awarii, jakiego kolwiek sprawdzenia przed wyjazdem. Poprostu jestem pewny swojego auta. Jednak chcę zmienić samochód ze względu, że z rokiem auto co raz bardziej traci na swojej wartości.
Proszę o wasze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 13-12-2013
Skąd: Toruń
Model: mondeo mk4
Silnik: benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 32
|
![]()
Mam porównanie jedynie z eksploatacji silnika benzynowego 1,8 w Mk3 z obecnie użytkowanym 2,0 w Mk4 i na razie po przejechaniu 8tyś.km jak najbardziej na plus zużycie na poziomie 8,2 litra (bardziej trasy bez oszczedzaniaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) w Mk3 było 9,0.Co do komfortu i skoku technologicznego modelu MK4 to jest po prostu wg mnie oczywiście SUPER . Natomiast co do diesli ponoć bardziej oszczędne i dają się chipować ale................... nie mam nie miałem i nie chce mieć- bo tak uważam i niech może Koledzy którzy eksploatują dieselki się swoimi opiniami podzielą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Kościerzyna
Model: S-max Titanium S
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 380
|
![]()
Benzyna to albo turbo, albo z automatem żeby nie trzeba było wachlować biegami. 2.0TDCI w mk4 jest konstrukcji PSA i to są bardzo udane silniki. No i spalanie przy butowaniu wychodzi średnio 6.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-11-2012
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 2005
Postów: 57
|
![]()
a jakieś newralgiczne punkte tej jednostki napędowe ?? na co zwrócić uwage podczas oględzin?? jakas głośna praca silnika, szarpanie, falowanie ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Feel The Difference
![]() Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
![]()
Przy 40 tyś rocznie to raczej diesla, chyba że chcesz 2,5 zagazować.
Jedyny problem to będzie Ci ciężko kupić nie kręconego diesla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-11-2012
Skąd: Lublin
Model: Mondeo
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 2005
Postów: 57
|
![]()
ja ogólnie to planuje coś sprowadzić z niemiec wiec przebieg będzie bardziej autentyczny
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,790
|
![]() Cytat:
Polscy informatycy z laptopami dobrze zarabiają w Niemcach |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Focus Mk1
Silnik: 1.8 Tdci
Rocznik: 2004
Postów: 57
|
![]()
W benzynie jest dużo mniej rzeczy, które mogą się zepsuć, a to co zaoszczędzi się na stacji benzynowej zazwyczaj zostawia się w serwisie przy okazji wtryskiwaczy, turbiny czy dwumasy. Rozsądnym rozwiązaniem będzie 2.5 benzyna i założyć dobra instalację gazową, która przy takich przebiegach rocznych zwróci się w pół roku - rok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::specialist
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
![]() Cytat:
Choć ja osobiście, tak jak pisze kolega wyżej, też brałbym 2,5 i gazował. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Zablokowany
Imię: mariusz
Zarejestrowany: 06-11-2012
Skąd: opole
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 121
|
![]()
Mk4 2.0 Diesel 140 KM.
Spalanie dla średnie latem 5.3 zimą 5.6 (tylko ta zima w tym roku to nie jest prawdziwa) Wcześniej miałem mondeo benzyna 130 KM. Co można powiedzieć ano, że jak diesel zimny to klekocze do jakiś 80 km/h zanim się rozgrzeje. Ostatnio edytowane przez ulmar ; 13-02-2014 o 13:59 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|