![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
|
![]()
Witam.
Od jakiegoś czasu ciekł mi olej z vacum pompy ale nie było to duże ilości. Jakiś tydzień temu zerwał mi się pasek klinowy więc kupiłem nowy i go założyłem. Jakieś 2 dni od tego zauważyłem za za każdym razem gdy odjadę np z podwórka mam duże plamy oleju na kostce. Dziś sprawdziłem olej a tu prawie nic nie ma, więc od męczę się i szukam z skąd ten olej wycieka i nie mogę to tego dojść bo wszystko mam czarne pod autem od strony pasażera (nie od strony vacum pompy). Moim zdaniem cieknie z miejsca w którym szedł pasek klinowy, nad miską od oleju. Na zdjęciu niżej czerwonymi kreskami zaznaczyłem jak chlapie olej. Jest możliwy wyciek z tamtego miejsca czy nie? Bo już nie mam normalnie sił to tego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]()
ale bagno, umyj ten silnik i patrz skąd leci
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
|
![]()
Nie pytałem czy to jest bagno czy nie bo to sam wiem.
Pytałem czy jest możliwe żeby z pod tego olej się "chlapał"? Edit: Z tego co mi wiadomo to jest koło wału korbowego? To jak może z pod niego wyciekać olej, jest to możliwe? Ostatnio edytowane przez pan_bobek ; 26-02-2014 o 17:20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]()
a jak sądzisz? Skoro jest to element ruchomy "wychodzący" ze stałego korpusu, a w środku jest olej to musi być na wale uszczelniacz. I owszem jest. Z ilości oleju jaki widac na foto to on (uszczelniacz) nie wiele trzyma. Do wymiany. Przy okazji zobacz po stronie sprzęgła (drugi koniec wału...)
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
|
![]()
Ok wielkie dzięki. Jutro będę kombinował, mam nadzieje że jakoś pójdzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Ariel
Zarejestrowany: 07-08-2012
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus MK1
Silnik: 1.8 tddi - 90KM
Rocznik: 2000
Postów: 49
|
![]()
simering - uszczelniacz kola pasowego walu korbowego, ja w tym roku zmienialem koszt ok 30zl
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
|
![]()
Kurcze teraz już nie wiem czy to z tego cieknie. Własnie umyłem silnik karcherem oleju i postanowiłem odkręcić jednak po jednej próbie zrezygnowałem i stwiedziłem że nie będę się narazie męczył i na wszelki wypadek sprawdzę teraz przy czystym silniku czy to z tego leci olej.
Dolałem oleju odpaliłem silnik i od razu pod auto jakieś 5s po odpaleniu nie było widać że z koła leci (tryska) olej aż zaczeło znów chlapać, nad kołem pojawił się kapiący olej dokładnie na napinaczu od paska. Nie mam pojęcia skąd od się tam pojawił i nie wiem czy opłaca się męczyć z odkręcenie koła. Chyba zawiozę auto do mechanika. Chyba że wy macie jeszcze jakieś propozycje skąd ten olej się tam pojawia, co sprawić. Nie mam już zielonego pojęcia, obejrzałem samochód z każdej strony i nie wiem. Jakieś propozycje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]()
sprawdź czy filtr oleju nie oberwał przy zerwaniu paska... jest w okolicach napinacza paska wieloklinowego.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-09-2013
Skąd: Częstochowa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1.8 Diesel
Rocznik: 2007
Postów: 81
|
![]()
Ok jutro to zobaczę, ale wątpię bo po chwili zaraz koło pasowe zaczyna chlapać. Chyba że jakimś sposobem po ściance spływa do koła. Jutro sprawdze
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]() Cytat:
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
|
![]() |
![]() |