|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-03-2014, 12:57 | #1 |
ford::amateur
Imię: Artur
Zarejestrowany: 12-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
1.8 TDCI - Błąd P010F
Witam,
Mam problem z moim Focusem 1.8 TDCI - przebieg około 115 000km. Otóż wczoraj kiedy wracałem do domu przy przyspieszaniu (chyba juz 5bieg), prędkość około 120km/h wyświetlił się komunikat o Awarii silnika. Auto jechało normalnie, nic się w samej pracy jednostki napędowej nie zmieniło. Zajechałem na stację, wyłączyłem auto, odczekałem kilka minut, odpaliłem i ruszyłem dalej w stronę domu. Błąd zgasł. Dzisiaj deja vu, przy podobnej prędkości, na tym samym odcinku drogi ten sam komunikat. Kiedy dojechałem do domu, odczytałem błąd, który się pojawił. P010F - MASS OR VOLUME AIR FLOW SENSOR A/B CORRELATION Moje ostatnie modyfikacje, które podejrzewam, ze mogły mieć wpływ na wyświetlenie się tego komunikatu: - 18.02.2014 - Zaślepienie EGRa (w podszybiu, za karbowaną sztywną metalową rurą wpadającą do EGRa wsadziłem podkładkę z blachy - bez otworów). Zdecydowałem się na zaślepienie ponieważ w okolicy 1900obr/min podczas jazdy ze stałą prędkością odczuwalne było delikatne drganie samochodu... Po zaślepieniu EGRa efekt zniknął więc podejrzewam, ze diagnoza trafna. Niepokojące jest tylko "syczenie" podczas przyśpieszania po przekroczeniu okolo 2100 obr/min dochodzące ewidentnie z okolic miejsca, które zaślepiłem. To normalne? - 1.02.2014 - Chiptuning. Autko zostało zawirusowane u Heko - czy ten błąd może być z tym związany? Proszę pomóżcie gdzie szukać przyczyny. Czekam na porady Temat z takim numerem błędu był, ale niestety nie było żadnego rozwiązania. |
05-03-2014, 20:06 | #2 |
ford::beginner
Imię: darek
Zarejestrowany: 31-10-2013
Model: FF MK2 FL
Silnik: 1,8 TDCI 115KM
Rocznik: 2010
Postów: 18
|
Odp: 1.8 TDCI - Błąd P010F
witam kolegę
wyskakiwał mi ten sam błąd a po pewnym czasie doszedł jeszcze jeden (bodajże P0299). Okazało się że miałem pęknięty przewód od intercoolera. Sprawdź przewody (dolny - długi i kolanko) bo to twoje "syczenie" to najprawdopodobniej jest przedmuch (u mnie też był ten dziwny dźwięk) życzę powodzenia |
06-03-2014, 10:08 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-04-2008
Model: Focus mk2fl
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
Odp: 1.8 TDCI - Błąd P010F
Miałem podobnie.
Sprawdź gumową rurę, która jest zamontowana po lewej górnej stronie względem silnika, zaraz przed przepustnicą. Ja miałem dziurę od spodu. |
07-03-2014, 22:42 | #4 |
ford::amateur
Imię: Artur
Zarejestrowany: 12-05-2013
Skąd: Śląsk
Model: focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
Odp: 1.8 TDCI - Błąd P010F
Dzięki chłopaki!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To właśnie ta gumowa rura przy podszybiu pękła. Jutro wszystko zmontuje i bedzie ogień Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
22-07-2014, 16:23 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: pl
Model: focus mk2 fl
Silnik: 1,6tdci
Rocznik: 2009
Postów: 5
|
blad p010F-
witam koledzy mam pytanie porade z focusem 1,8tdci moc 115km rok 2008
w czasie jazdy zapala sie komunikat usterka silnika po podlaczeniu komputera pokazuje blad zmienilem przeplywomiez na drugi dalej pokazuje ten blad moc ma moze poradzicie od czego szukac to usterke ktury to dokladnie ten czujnik moze wiecie p010F- czujnik masy lub objetosci przeplywu powietrza korelacja A/B- nieciagly soory za bledy klawiatura szwankuje Ostatnio edytowane przez kamil119603 ; 22-07-2014 o 16:25 |
16-11-2017, 17:25 | #6 |
ford::amateur
Imię: MACIEJ
Zarejestrowany: 01-03-2009
Skąd: Sosnowiec
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 5
|
Kody Błedów
Witam co oznacza kod P010f wyskakuje gdy przekroczę 3000 tys obrotów i pisze usterka silnika nie traci na mocy Po wygaszeniu silnika komunikat znika
|
16-11-2017, 17:56 | #7 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
Odp: Kody Błedów
Czym odczytane? moze byc nieszczelnosc lub uszkodzony czujnik MAP/MAF
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
16-11-2017, 23:20 | #8 |
ford::amateur
Imię: MACIEJ
Zarejestrowany: 01-03-2009
Skąd: Sosnowiec
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 5
|
Odp: Kody Błedów
Odczytane błędy na kompie
|
17-11-2017, 05:29 | #9 |
ford::advanced
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Białystok
Model: Kuga MK2 FL / Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCi 180 KM / 1.25 Pb 82 KM
Rocznik: 2017 / 2011
Postów: 466
|
Odp: Kody Błedów
Sprawdź szczelność dolotu. Pierwsze szlag trafia gumowe kolanko po lewej stronie kolektora.
Wyczyść, tylko delikatnie, czujniki przepływu powietrza płynem do elektroniki (np. Kontakt U) - jeden jest obok filtra powietrza, drugi przed w/w kolankiem obok zbiornika cieczy chłodzącej.
__________________
Ford Kuga 2.0 TDCi 180 KM manual MK2 FL ST-Line [Mica Shadow Black] Ford Fiesta 1.25 Pb 82 KM manual MK7 pre-FL 4-d [Panther Black] był Ford Focus 1.8 TDCi 115 KM manual MK2 FL Hatchback [Panther Black] |
15-02-2018, 16:51 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-12-2016
Model: Focus
Silnik: 1.6 vc-ti
Rocznik: 2009
Postów: 27
|
Odp: Kody Błedów
1.6 Ti+Vct 115 hp 2009r
kod błędu odczytanego na zegarach DTC#01 A19A Nigdzie nie mogę znaleźć co on oznacza, naprowadzi mnie ktoś o co chodzi? |