![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 20-11-2013
Skąd: Deutschland - Stuttgart
Model: Ford Focus 2 Sport
Silnik: 2.0 TDCI 136PS
Rocznik: 2007
Postów: 69
|
![]()
Witam,
Sporadyczny brak mocy przy przyspieszaniu na 1 biegu, zwiekszone zuzycie paliwa i delikatne szarpanie auta swiadcza najprawdopodobniej o wadliwym EGR (przebieg 170tys). Mieszkam w Niemczech wiec zaslepka raczej nie wchodzi w gre ze wzgledu na kontrole spalin na przegladzie. Mam wiec zamiar odkrecic EGR i go na poczatek przeczyscic, a jezeli to nie pomoze to niestety wymiana. Czy po czysczeniu lub wymianie EGR nalezy podpiac sie pod komputer i cos tam ustawic? Drugie pytanie jest takie czy w moim aucie (Focus kombi 2007 2.0TDCI 136PS) czysczenie EGR'a cos wogole daje? Moze ktos ma jakies wsakozowki jak najlepiej przeprowadzic proces czysczenia, na co uwazac itd... Z gory dziekuje za porady! Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-01-2013
Skąd: KRAKÓW
Model: Focus 3
Silnik: 1.5 TDCi 95 KM
Rocznik: 2015
Postów: 648
|
![]()
Temat czyszczenia EGR'a był na forum poruszany kilkakrotnie, trzeba poszukać jest sporo wątków. Co do efektów z tym bywa różnie, czasem pomaga czasem nie bardzo lub na krótki czas. Nie trzeba podłączać kompa po jego wyciągnięciu.
__________________
Fordziarz |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,683
|
![]() Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 18-10-2012
Skąd: Wałbrzych
Model: C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 109
|
![]()
dokładnie tak jak kolega tedi_k pisze po czyszczeniu i po wymianie na nowy też trzeba zrobić kalibracje a co do czyszczenia to przeważnie problem leży w zatartym lub zacinającym się mechanizmie który otwiera i zamyka zawór. Ja po wyczyszczeniu mam spokój już pół roku i żadnych nieprawidłowości związanych z wadliwym działaniem EGR-a
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 20-11-2013
Skąd: Deutschland - Stuttgart
Model: Ford Focus 2 Sport
Silnik: 2.0 TDCI 136PS
Rocznik: 2007
Postów: 69
|
![]()
Dzieki za odpowiedzi. To podpiecie pod kompa + kalibracja to trzeba zrobic w serwisie forda czy wystarczy do tego jakis program darmowy i kabel? U mnie w Stuttgarcie za samo podpiecie w serwisie chca 100Euro...
@Radek: czysciles to jakims specjalnym srodkiem? Jestem zielony w tym temacie, dlatego bede wdzieczny jak napiszesz cos wiecej o samym czyszceniu. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 18-10-2012
Skąd: Wałbrzych
Model: C-max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 109
|
![]()
kalibracje czytam adaptację egr-a możesz zrobić darmowym programem forscan + kabel elm327 w Polsce na allegro można tanio kupić ja mam firmy mari za 65zł, co do czyszczenia to ja najpierw wydłubałem śrubokrętem grubszą maź a potem przemyłem pędzelkiem i rozpuszczalnikiem nitro ale problem był od spodu zaworu tam gzie jest silniczek jest malutkie łożysko i bieżnia i trzeba tak zrobić żeby się tam nie zacinało tylko swobodnie chodziło potem warto jeszcze jakimś smarem przesmarować te łożysko
|
![]() |
![]() |