![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
|
![]()
Witam , mam taki dylemat , mianowicie silnik mocno rozgrzany , co chwila załącza się wentylator chłodnicy a przewód dochodzący do termostatu ciągle zimny , pomyślałem że uszkodzony jest termostat , wymieniłem na nowy i sytuacja taka sama , wentylatory chodzą, próbując zestudzić silnik a termostat i duży obieg ciągle zamknięte , zastanawiam się jak sprawdzić czy jest odpowiednie napięcie w przewodach elektrycznych dochodzących do termostatu i kiedy termostat powinien się otworzyć bo przecież w każdym "normalnym" aucie otwiera się termostat puszczając tym samy duży obieg chłodzenia po czym włącza się wentylator .....a u mnie jest chyba coś nie tak, proszę o podpowiedź jak sprawdzić działanie podgrzewacza termostatu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
|
![]()
Widzę że nikt nie jest w stanie mi pomóc, może zbyt zawile napisałem , więc prościej ... silnik mocno rozgrzany , wentylator się załącza a termostat zamknięty , gruby wąż przy termostacie zimny,,,,dlaczego ??? Proszę o pomoc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 4,013
|
![]()
a może jest inny powód, wyjmij termostat i zobacz czy wtedy układ cały jest gorący i wentylatory działają poprawnie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
|
![]()
Podpinałem pod kostkę drugi termostat kiedy auto było mocno rozgrzane, na komputerze 107 "C a termostat ani drgnął, napięcie jakie dochodzi do termostatu oscyluje w granicach 12,2-13,5 V , jednak to nie załatwia sprawy i termostat pozostaje zamknięty tak jakby natężenie prądu było za słabe , dopiero po podłączeniu termostatu do przewodów prostownika(do ładowania akumulatora) termostat otwiera się mniej więcej po 30-40 sekundach , czy wiecie dlaczego nie otwiera go instalacja samochodu i co jest odpowiedzialne za podawanie prądu do podgrzewacza termostatu ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-06-2007
Skąd: Włodawa
Model: Mondeo Ghia Fiesta MK7
Silnik: 2.0 TDCI 130km 1,25 82km
Rocznik: 2003 2014
Postów: 147
|
![]()
Mierzysz napięcie bezpośrednio na zaciskach termostatu, czy względem masy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
|
![]()
napięcie mierzyłem na wtyczce która jest zakładana na termostat
|
![]() |
![]() |