Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-05-2014, 19:53   #1
mat098
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-05-2014
Model: Focus C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 1
Domyślnie Nie włącza się turbo

Witam, w moim C-MAXIE wymieniany był EGR, po przejechaniu 2 tys km napotkała mnie taka awaria. Nie załącza się turbo, przed zapaleniem silnika kontrolka silnika gaśnie a po odpaleniu włącza się na nowo, turbo nie włącza się, silnik kręci się max do 2600 obrotów. Dodam że jestem za granicą i każda wizyta tutaj u mechanika to baaardzo duży wydatek (Norwegia). Ktoś może ma jakieś pomysły co to może być? Silnik 2.0 TDCI.

mat098 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2014, 21:22   #2
nosek1
ford::average
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 30-12-2011
Skąd: polska swinoujscie-norwegia songdalen
Model: ford mondeo titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 59
Domyślnie Odp: Nie włącza się turbo

Witam sprawdz czy w turbinie nie ma luzu na wirniku od strony dolotu moze byc to problemem a najlepiej jak bys podjechal na kompa i zczytal bledy duzo to moze powiedziec co jest nie tak w aucie bo tak to mozna gdybac a moze to a moze tamto.Zawsze przed ogledzinami silnika zczytuje bledy i wiem mniej wiecej gdzie szukac.Pracuje w servisie Volvo w Kristiansand NO.Wiem ze jest to problem zeby sprawdzic wirnik w turbo bo turbinka w silniku 2.0 jest umieszczona z tylu ale trzeba to zrobic jesli nie chcesz jechac jeszcze na servis by zczytac bledy.Szkoda ze nie masz 1.6 tdci turbo jest umieszczone z przodu.tak tylko informacyjnie.
Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez nosek1 ; 20-05-2014 o 21:37
nosek1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2014, 21:53   #3
Czesiek_ze
ford::specialist
 
Avatar Czesiek_ze
 
Imię: czesiek
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Był ford C Max- jest Zafira B
Silnik: 125 KM.1,7. cosmo
Rocznik: 23-10-2011
Postów: 676
Domyślnie Odp: Nie włącza się turbo

Cytat:
Napisał mat098 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie załącza się turbo
turbo ani się nie włancz ani nie wyłancza ono poprostu ładuje albo nie , sprawdż układ dolotowy może gdzieś jest nieszczelność . pozdro
Czesiek_ze jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2014, 06:56   #4
pcrb
ford::average
 
Imię: rafał
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: parteczyny grudziadz
Model: c-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 195
Domyślnie Odp: Nie włącza się turbo

najpierw zejmij wąż od strony filtra powietrza i odpal silnik zobacz czy sie kręci jak sie kreci to zobacz w którą strone :-) po zgaszeniu silnika poruszaj tym wirnikiem zobacz czy sie kolebie na boki bo moze ma luz i sie blokuje i cy chodzi z oporem obrotowym jesli tak to kiepskie smarowanie zatarta tuleja lub stary olej. jesli nie masz luzów i sie kręci normalnie to masz dziure za turbo na przewodzie musisz słuchać i szukać
pcrb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2014, 11:24   #5
JJCube
ford::average
 
Avatar JJCube
 
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 23-11-2012
Skąd: Szczecinek
Model: Focus C-Max Panther Black
Silnik: 2.O TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 66
Domyślnie Odp: Nie włącza się turbo

Mam to samo od jakiegoś czasu - w moim miasteczku nie ma porządnego elektryka samochodowego od fordów a ten u którego ostatnio byłem wyjął wtyczkę od przepływomierza i turbina zaczęła normalnie pompować - jeżdże tak jakiś czas do czasu znalezienia lepszego "magika" - największy minus tej operacji to spalanie w mieście rzędu 10l/100km, poza w normie.

Naczytałem się na ten temat i przyczyn może być wiele:
1. Prozaiczny - zimny lut lub inny problem z okablowaniem (wilgoć-korozja) osprzętu silnika lub licznika - NIBY POSPRAWDZANE
2. Uszkodzenie lub zanieczyszczenie któregoś z zaworów podciśnieniowych (2) sterowania turbiną - WYMIENIŁEM 1
3. Nieszczelność w układzie doładowania - NIBY POSPRAWDZANE
4. Uszkodzenie lub zanieczyszczenie zaworu EGR - WYMIENIŁEM
5. Uszkodzony przepływomierz - WYMIENIŁEM
6. Czujnik temperatury w kolektorze dolotowym - NIBY SPRAWNY.

Ręce opadają - elektrycy każą tylko wymieniać części i nic się nie polepsza.
Jakby ktoś z kolegów miał namiary na kompetentną osobę w okolicach Szczecinka byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez JJCube ; 21-05-2014 o 11:26
JJCube jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.