![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 13-12-2011
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: galaxy mkI
Silnik: 2.0 dohc + LPG
Rocznik: 1996
Postów: 148
|
![]()
Witam!
Problem polega na tym, że przy energicznym wciśnięciu pedału gazu na jałowym biegu obroty bardzo szybko spadają do zera i silnik gaśnie lub zadusi się mocno ale obroty wrócą. Przy wolnym wciskaniu pedału gazu nic się nie dzieje, auto podczas jazdy przyspiesza normalnie, nie szarpie. Silnik krokowy jest sprawny, wyczyszczony (nawet nie był zbyt brudny bo rok temu wymieniany na nowy). Objawy są takie same na PB i LPG. Poszukałem paru tematu na forum i skłaniam się do uszkodzonego potencjometru przepustnicy ale może jakieś inne pomysły. Auta nie podpinałem do kompa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-03-2014
Model: Galaxy MK1
Silnik: 2.3 16v DOHC
Rocznik: 1999
Postów: 110
|
![]() Cytat:
to podepnij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: adrian
Zarejestrowany: 19-02-2013
Skąd: malopolska
Model: reno clio, volvo V40
Silnik: 2 1.2 16v, 1,9 Di
Rocznik: 2001, 1999
Postów: 424
|
![]()
tak jak kolega pisał, trzeba podpiąć kompa. Bo to może być wszystko, przepływka, lambda przepustnica itp. Chyba, że masz jakieś sprawne auto i po kolei sprawdzać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale zdecydowanie polecam pierwszą opcje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-03-2014
Model: Galaxy MK1
Silnik: 2.3 16v DOHC
Rocznik: 1999
Postów: 110
|
![]()
kabelek kosztuje na allegro 37 zł to aż tak dużo?
l |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 13-12-2011
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: galaxy mkI
Silnik: 2.0 dohc + LPG
Rocznik: 1996
Postów: 148
|
![]()
Podłączyłem pod kompa i:
- błąd EGR ale to przez to że jest zaślepiony i jeździ już tak rok więc wykluczam - pompa powietrza wtórnego - czujnik położenia wałka rozrządu (przebicie do masy) - grzałki sondy lambda (zamiennik) - przepływka ale to dlatego że była wypięta i przeczyszczona Po wykasowaniu wszystkich błędów wskoczył na pierwsze miejsce czujnik położenia wałka rozrządu. Podmieniłem na używkę ze starego silnika na którym jeździłem wcześniej. Było dobrze przez dwa dni i problem powrócił ja bumerang. Niestety auto jest teraz nad morzem i nie mam możliwości podpięci pod kompa ale może jakieś sugestie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-03-2014
Model: Galaxy MK1
Silnik: 2.3 16v DOHC
Rocznik: 1999
Postów: 110
|
![]()
- grzałka sondy lamby (zamiennik)?????
- czujnik położenia wałka rozrządu (założony jakiś stary)?????? - przepływka nie adoptowana po czyszczeniu??????? masz odpowiedź na twoje problemy kup sonde BOSCH koszt ok 250 zł czujnik wałka nowy też jakiś z tych lepszych zaadoptuj przepływke po czyszczeniu problemy powinny ustąpić... auto jechało na drugi koniec polski z rozwaloną sondą? szykuj kasę na katalizator ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 13-12-2011
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: galaxy mkI
Silnik: 2.0 dohc + LPG
Rocznik: 1996
Postów: 148
|
![]()
W poprzednim silniku który miałem czujnik wałka rozrządu był sprawny więc i ten założyłem, że jest sprawny. Co do lambdy to jedynie jej wada polega na tym, że dłużej się zagrzewa to wszystko więc katalizatorowi nic nie będzie. Jak adaptuje się przepływkę?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::specialist
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
|
![]() Cytat:
Sondę lambdę kupowałem Magneti Marelli za 100zł i nigdy nie było problemów. Nie musi to być Bosch za 250zł bez wtyczki. Tym bardziej, że z Bosch'a to pozostała tylko nazwa. Czujnik wałka musisz kupić nowy i tyle, najlepiej oryginalny bo to jest akurat ważne. Jaka adaptacja przepływki? Nie ma czegoś takiego w tych silnikach. Jak chcesz adaptować element, który tylko i wyłącznie odczytuje ilość powietrza zasysanego i wystawia odpowiednie napięcie do sterownika? Kolego, poczytaj trochę forum, zdobądź wiedzę, i wtedy się wypowiadaj, a nie reagujesz jak stonka na wykopki. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 13-12-2011
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: galaxy mkI
Silnik: 2.0 dohc + LPG
Rocznik: 1996
Postów: 148
|
![]()
Po weekendzie podepnę auto pod kompa i jeśli wywali błąd czujnika położenia wałka to jak najbardziej kupię nowy (oryginalny).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Imię: Witek
Zarejestrowany: 21-10-2010
Skąd: Zielona Góra
Model: Fordy: Galaxy / Grand C-Max
Silnik: 2.0i DOHC / 1.6 EcoBoost
Rocznik: 02'1996 / 05'2011
Postów: 256
|
![]()
...Podobny objaw miałem na identycznym silniku w Scorpio ....
...objawy ustąpiły po wymianie sondy lambda - grzałka jest ważna, po około minucie sterownik silnika zaczyna ją "czytać" .... jak wskazania są błędne ( a zimna sonda takie daje ) przechodzi w tryb "awaryjny" - oblicza domyślne wskazania sondy ..... ... wdusisz gaz i wtryski leją paliwo ..... najczęściej zalewają świece - zresztą to wszyscy wiedzą...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.....
__________________
... Pozdrawiam Witek ... ...Szukajcie, a znajdziecie. Proście, nie będzie wam dane. Kobiety lubią być zdobywane.... ![]() |
![]() |
![]() |