Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-09-2014, 16:03   #1
Ronnie Soak
 
Postów: n/a
Domyślnie No wiec jaki silnik?

Witam,

Moj pierwszy post na forum, wiec prosze o wyrozumialosc.

Przymierzam sie do zakupu uzywanego S-Maxa (rocznik mniej wiecej 2008-2009) i mam problem z wyborem wersji silnikowej.
Jak na standardy to jezdze bardzo malo, ok 12-15k km rocznie, duza czesc po miescie. Na zdrowy rozsadek wychodzi, ze powinienem kupic 2l w benzynie, ale zastanawiam sie tez nad 2.5T (o dieslu bedzie pozniej)
Tak wiec kilka pytan:
- czy ktos orientuje sie jakie sa roznice w kosztach serwisowania? (koszt wyzszego spalania biore pod uwage osobno)
- czy 2.5T poza silnikiem na inne (czytaj drozsze w utrzymaniu) zawieszenie i inne podzespoly? Jezeli tak, to czym sie roznia obie wersje?
- na co zwracac uwage przy ogladaniu samochodow?
- czy np. przebieg 120-150k km w 2.5T jest bardzo powazny czy przy serwisowaniu w ASO powinien jeszcze troche przejechac bez powaznych remontow?
- jakiekolwiek inne uwagi?

Z troche innej beczki: czy przy rocznym przebiegu 12-15k km warto zastanawiac sie nad dieslem? S-Maxow w benzynie jest stosunkowo malo, a kolei diesli jest cala masa, wiec potencjalnie latwiej znalezc cos ciekawego.
- Czy przy jezdzie miejskiej nie 'zabije' DPF? Na forum widzialem wpis, ze DPF moze sie 'wypalac' nawet w czasie postoju - to prawda? (nigdy nie mialem diesla)
- Czy koszty serwisowania diesla sa duzo wieksze niz benzyny?
- jezeli moge brac diesla pod uwage to na co zwracac uwage?

Samochod bedzie kupowany w UK - czy sa duze roznice pomiedzy S-Maxami w UK i PL?

z gory dzieki wielkie za wszelkie odpowiedzi

  Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 16:31   #2
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
Domyślnie Odp: No wiec jaki silnik?

Na twoje przebiegi to 2.0 benzyna jest najlepszym wyjsciem. Sprawdzony silnik, malo awaryjny i na lancuchu. Co prawda troche moze za slaby do tego auta, ale jezdzic sie da.
Spalanie nie mniej niz 8,5L ale w miescie z 11-12. 2.5T to silnik Volvo, dosc sprawny ale przy przebiegu 150tys. moze byc juz zajechany.
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 17:02   #3
Slartibartfast
ford::professional
 
Avatar Slartibartfast
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL +Mondeo5Vig
Silnik: 2.0TDCi 140KM +180KM
Rocznik: 09.2010 +08.2017
Postów: 1,467
Domyślnie Odp: No wiec jaki silnik?

Benzyna rzeczywiście dla Ciebie lepsza, ale raczej trzyma cenę a diesli jest wysyp, więc może zakup diesla wyjdzie Ci taniej. W 2008-9 raczej mało było egz. z DPF (z reguły miały ją automaty). Optymalny diesel to 2.0 140KM - tego jest najwięcej
__________________
Mój Maksik pali [Okleiłem eSia] [Końcówka wydechu] [LEDy]
Slartibartfast jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 17:55   #4
Pejotwroc
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 16-01-2011
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2008
Postów: 349
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kalik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2.5T to silnik Volvo, dosc sprawny ale przy przebiegu 150tys. moze byc juz zajechany.
Bez przesady. Z tego wynika że 95 procent mondeo 2.0 TDCI które jeżdżą po Polsce nie nadają się do niczego i są już zajechane? Tu i tu jest turbina i koło dwumasowe. Więc dlaczego benzyna ma być przy tym przebiegu zajechana a ropniak ma dopiero połowę żywota? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja ze swej strony polecam jak najbardziej 2.5T. Radość z jazdy bezcenna. Na pewno koszt wymiany świec zapłonowych jest droższy. Szybciej się zużywają opony jak i klocki hamulcowe. Ale przy tym silniku to normalneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pejotwroc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 19:48   #5
luckyluke30
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-02-2014
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 25
Domyślnie Odp: No wiec jaki silnik?

A ja powiem tak jak kupujesz auto żeby wozić się z rodzinką na wakacje (rocznie robisz 15-20tyś)i nie masz aspiracji kierowcy wyścigowego bierz 2.0 benzynę sam się zastanawiałem w tym roku jaki silnik wybrać i wybrałem 2.0 do normalnej jazdy po miescie jak i autostradach do powiedzmy 130km/h wystarczające Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. właśnie wróciłem z wczasów w chorwacji i na zbiorniku (60L weszło mi 63) zrobiłem 895km prędkość do 120 km/h ( chociaż mogła by być skrzynia 6) Jeśli chodzi o koszty serwisu to między 2.0 (a żeby nie było ten silnik też ma dwumase ale i tak ma mniej bajerów niż 2.5 przez co powinien być mniej problemowy (chociaż problemy z falującymi obrotami czy problemy z odpalaniem na zimnym to już chyba jakaś wada tych silników Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) a 2.5T różnica jest jak dla mnie znacząca. Kiedyś smigałem 2.5T mondeo no to powiem przyjemność z jazdy jest ale tylko jak bez żony na siedzeniu ;-). Co do diesla to z problemów jakie widziałem jeszcze w mondeo mk3 przy przebiegu 100-120 tyś to "podziękowałem" - no i na pewno nie bierz tego 1.8 z diesel-a . Pozdrawiam
luckyluke30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 22:45   #6
Zoltyy
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
Domyślnie Odp: No wiec jaki silnik?

Odpusc 2.0 - tym sie nie da w Polsce wyprzedzac. Co do 2.5T - poza troche drozszymi oplatami na stacji benzynowej (w miescie jakies 13.5-14.5 l/100 km) to nie ma wiekszych roznic. Hamulce troche drozsze - inne niz w mniejszych/slabszych silnikach. Turbawka raczej trwala - tylko w poczatkowych latach produkcji szwankowalo sterowanie co powodowalo nierowny przyrost momentu (albo zbyt mocne dmuchanie - u mnie doszedlem do 400 + Nm co koczylo sie wejsciem w tryb awaryjny). Wymiana malej kostki to bylo ok. 300 PLN w ASO. Problemem moze byc znalezienie zadbanego silnika - jest to tak wdzieczny temat do podkrecania ze malo kto sie nie decyduje. Niestety nieumiejetne podkrecanie (a I w serii sie zdarzalo) powoduje klopoty z gladziami - jakies mikropekniecia czy cos. Co do dwumasy i sprzegla - wytrzymuje zaleznie od techniki jazdy, u siebie wymienilem komplet juz po 63 tys km. Warto wymienic na komplet of Focusa RS - razem z wysprzeglikiem, cena bardzo podobna do seryjnego. Generalnie - polecam - przesiadlem sie na 2.0 EB I zaluje.
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie
Zoltyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 22:49   #7
Ronnie Soak
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: No wiec jaki silnik?

dzieki wielkie za wszelkie opinie i prosze o wiecej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

pytanie dodatkowe: czy 2.0TDCi w S-Maxach to ten sam diesel, ktory byl w Mondeo z poczatku dekady, i o ktorym krazyly legendy o padajacych wtryskiwaczach i dwumasach?

co do 2.5T - strasznie mnie korci, poniewaz teraz jezdze najnudniejszym samochodem na swiecie z silnikiem 1.5 (benzyna) i chcialbym cos bardziej porywajacego. obawiam sie tylko o trwalosc i koszty serwisowania. wieksze spalanie mnie nie razi, poniewaz bede robil smieszne roczne przebiegi

co do 2.0 - i tak bedzie szybsze od mojej obecnej fury, wiec to nie problem. poza tym 2.0 przoduje poki co na mojej liscie jako 'najrozsadniejszy' wybor ze wzgledow ekonomicznych.

Ostatnio edytowane przez Ronnie Soak ; 18-09-2014 o 22:56
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2014, 22:56   #8
M.A.G.
FCP member
 
Avatar M.A.G.
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: Lubin
Model: S-Max / Octavia
Silnik: 2.0 EB PS / 1.5 TSI DSG
Rocznik: 2010 / 2021
Postów: 588
Domyślnie Odp: No wiec jaki silnik?

Jeśli masz zamiar sporo po mieście latać to też polecam Pb, silnik 2.0 - może trochę słabszy ale do codziennej eksploatacji wystarczający - tylko jak się przejedziesz 2,5T to będziesz potem żałować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. miałem tak z Foczką - kupiłem 1.6 - jeździła całkiem żwawo a jak przejechałem się 2.0 to potem żałowałem, że tylko 2 litry różnicy w spalaniu a osiągi o niebo lepsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
M.A.G. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2014, 06:45   #9
Tymon_84
ford::beginner
 
Imię: Tymoteusz
Zarejestrowany: 17-05-2014
Skąd: Świnoujście
Model: S-MAX ST
Silnik: i5
Rocznik: 2006
Postów: 18
Domyślnie Odp: No wiec jaki silnik?

Mam 2.5 i od początku takiego silnika szukałem. Auta rodzinne mnie nie przekonują. Ford S-max sam w sobie jest kiepsko zrobiony i nigdy więcej bym go nie kupił. Aby dało się nim jechać z autostradowymi prędkościami musiałem go wygłuszyć, te plastiki...
Ale motor 2.5 trochę podkręcony oraz przestrzeń na bagaże rekompensują mi tandetę wnętrza. Ropniaka nie brałem bo gdy szukałem s-maxa nie miałem zamiaru robić przebiegów. Teraz trochę się zmieniło.

Pytasz o koszta eksploatacji...wiadomo, że dwumasa ze sprzęgłem kosztuje ale nie wymienia się tego co rokGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. reszta serwisów w/g mnie bardzo tania a nie jestem bogaty/ba nawet nie zamożny.
Także jeżeli nie przeraża Cię spalanie w mieście zanim nauczysz się auta w okolicy 16l i na trasie przy 140km/h 11 l to kupuj 2.5 t lub najmocniejszego diesla. Wersja 2.0b gdy testowałem ją pare lat temu nie przekonała mnie do siebie.
Tymon_84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2014, 09:42   #10
Ronnie Soak
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: No wiec jaki silnik?

co do dwumasy - srednio po jakim przebiegu moge spodziewac sie wymiany dwumasy i sprzegla i jaka suma wchodzi w rachube
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.