Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-10-2014, 21:15   #1
januszt
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-04-2014
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Samochód nie odpala. Zawór wlotowy powietrza 'brzęczy' po włączeniu stacyjki

Witam,

Moj Galaxy (benzyna 2.0, r 2007) dzis oficjalnie i bez ceremonii odmowil odpalenia. Stalo sie to po pokonaniu kilku kilometrow normalna trasa i zatrzymaniu na 10-15 minut.

Dwa dni wczesniej wyrzucil mi MIL (check engine). Jest to pierwszy przypadek od ok 9000km. Wczesniejszej 'historii' nie znam.

Ponizej historia ostatnich dwoch dni (kontrola FORScanem).

MIL wl - > powod podlaczenia FORScan
1 sprawdzenie
P0607 Sprawność modułu sterującego
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2008 Obwód sterowania przepustnicą kolektora ssącego otwarty (rząd cylindrów 1)
P2107 Procesor TACM
P2110 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM
P2008 Usterka obwodu IMRC 1 rzędu cylindrów
U3001 Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego
Mil Wyl -po skasowaniu bledow

2 sprawdzenie (tego samego dnia, po skasowaniu bledow i ponownym tescie)
P0607 Sprawność modułu sterującego
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2008 Obwód sterowania przepustnicą kolektora ssącego otwarty (rząd cylindrów 1)
P2107 Procesor TACM
P2110 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM
P2121 Zakres/jakość sygnału w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy
P2122 Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy

Nastepny dzien, ok. 150 km pozniej
Mil Wl. - wlaczyl się w trakcie jazdy
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2121 Zakres/jakość sygnału w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy
P2122 Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy
P2008 Usterka obwodu IMRC 1 rzędu cylindrów
Mil wyl po skasowanu bledow

Nastepny dzien (3-ci). Samochod nie odpalil. Z poczatku silnik 'zaskakuje' na raz po czym automatycznie się 'dusi' i gasnie.
Po otworzeniu maski, slychac wyrazne 'brzeczenie' z zawor wlotowego powietrza (pojawia się w momencie wlaczenia stacyjki i nie ustaje do jej wylaczenia) .
Zawor zdemontowany/wypiety, i kody bledow odczytane ponownie:
P0121 Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika A położenia przepustnicy/pedału
P0122 Niskie napięcie sygnału wejściowego w obwodzie czujnika A położenia przepustnicy/pedału
P0221 Zakres napiecia w obwodzie/jakosc sygnalu czujnika B polozenia przepustnicy/pedalu
P0223 Wysoka wartość sygnału wejściowego w obwodzie czujnika B położenia pedału/przepustnicy
P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny
P2111 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - zablokowana otwarta
P2110 kład sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM

Zawor zamontowany po rozkreceniu i przeczyszczeniu.
Przy nastepnejpropbie odpalenia samochodu, silnik nie zaskakuje juz w ogole (nawet 'na raz'). Zawor nadal "brzeczy".

Bledy odczytane ponownie - zestaw jak poprzedniego dnia.

W zalaczeniu zestaw plikow wyjsciowych z FORscan (z pozostalymi szczegolami).

Na te chwile nie mam zabardzo pomyslu co dalej. W zaworze nie znalazlem nic poza stykami (zadnej elektroniki). Wyglada zatem,iz to sterowanie 'z zewnatrz powoduje jego blokade. Z jakiego powodu?

Gdybym mial strzelac co jest przyczyna, najblizszym strzalem byloby podejrzeni czujnika polozenia walu (podobne objawy zaobserwowane dawno temu w innym samochodzie marki Fiat).


Prosze o pomoc i wskazanie zrodla problemu lub przynjamniej kierunku dalszego dzialania/weryfikacji.


Pozdrawiam.
Załączone Pliki
Typ Pliku: txt bledy galaxy 15.10.2014.txt (3.9 KB, 6 wyświetleń)
Typ Pliku: txt bledy galaxy 15.10.2014 -2.txt (4.6 KB, 4 wyświetleń)
Typ Pliku: txt bledy galaxy 17.10.2014 - 1.txt (3.3 KB, 0 wyświetleń)
Typ Pliku: txt bledy galaxy 18.10.2014 - 1.txt (4.4 KB, 0 wyświetleń)

januszt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2014, 12:30   #2
januszt
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-04-2014
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Odp: Samochod nie odpala. Zawor wlotowy powietrza 'brzeczy' po wl stacyjki

Dodatkowa obserwacja: w ostatnim czasie, sporadyczne, smochod reagowal z zauwazalnym opoznieniem na dodawanie gazu. Zdarzalo sie rowniez, ze trzeba bylo dluzej 'pokrecic' zanim odpalil.

Najprawdopodbniej, ostatnie odpalenie MIL to wlasnie jedna z tych sytuacji, w ktorych trzeba bylo troche dluzje pokrecic.

Czy to wskazanie na pedal gazu/ zawor(przepustnice) wlotowa powietrza?
Jak zweryfikowac czy te czesci dzialaja poprawnie?
januszt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2014, 19:52   #3
januszt
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-04-2014
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Odp: Samochod nie odpala. Zawor wlotowy powietrza 'brzeczy' po wl stacyjki

Dalsze indagacje wskazaly przepustnice powietrza jako najardziej prawdopodbna przyczyne klopotow. Ze wskazaniem na silniczek krokowy.

Opcje sa dwie:
- proba naprawy silniczka (nie wiem jak i czy w ogole sie da)
- wymiana czesci. Tu klopotu nastrecza numer czesci. Parametry przeczytane z nalepki na czesci to:

*B1Q15* 0157289
4M5G-ED LF15
26-01-07 SHIFT: 1

Najbardziej na numer czesci nadaje sie: 0157289. Niestety, w sieci nie udalo mi sie znalezc czesc z tym numerem. Podobnie zreszta w odniesieniu do innych numerow z pierwszej i drugiej lini.

Spodziewam sie jakiegos numeru zamiennego, ktory jest bardziej popularny/dostepny.

Czy ktos ma mozliwosc sprawdzenia tego? W razie potrzeby podesle VIN.
januszt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2015, 13:56   #4
januszt
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-04-2014
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Odp: Samochod nie odpala. Zawor wlotowy powietrza 'brzeczy' po wl stacyjki

Final:

Padla pompa paliwa. Zwiekszony pobor mocy automatycznie wylaczal przelacznik i paliwo nie bylo pompowane --> samochod nie startowal.

Przez jakis czas udawalo mi sie go odpalic po uprzednim poruczaniu wiazka pompy (ostatnim odcinkiem, tym zaraz przed pompa). Dzieki temu 'rozwiazaniu;' doczlapalem sie do warsztatu na wymiane.

Przy okazji pytanie: jaki jest sredni zywot pompy paliwa (w funkcji przejechanych kilometrow)?
januszt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2024, 14:58   #5
altafox
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-09-2012
Model: Mondeo mk1
Silnik: 1,6 KAT
Rocznik: 1996
Postów: 15
Domyślnie 2.0 benz 107kw/145km Kręci rozrusznik ale nie odpala.

Auto FORD GALAXY 2007r. 2.0 benzyna 145km.
Auto dzisiaj przejechało 2 km bezproblemowo. Po zgaszeniu auta i jego próbie ponownego uruchomienia kręci ale wcale nie odpala.

Wrzucam kody błędów :

P0607 Engine control module (ECM)
P2107 Throttle actuator control (TAC)
P2110 Throttle actuator control (TAC)


Czekam na sugestię i bardzo dziękuję za każdą poradę.
altafox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2024, 15:44   #6
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,982
Domyślnie Odp: 2.0 benz 107kw/145km Kręci rozrusznik ale nie odpala.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Najpewniej sterownik silnika do naprawy/wymiany.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2024, 16:32   #7
altafox
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 22-09-2012
Model: Mondeo mk1
Silnik: 1,6 KAT
Rocznik: 1996
Postów: 15
Domyślnie Odp: 2.0 benz 107kw/145km Kręci rozrusznik ale nie odpala.

Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Najpewniej sterownik silnika do naprawy/wymiany.
Dziękuję, jakie mogą być orientacyjne koszta w najlepszym i najgorszym wypadku?
altafox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2024, 17:14   #8
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,982
Domyślnie Odp: 2.0 benz 107kw/145km Kręci rozrusznik ale nie odpala.

Zależy za ile się uda dorwać drugi sterownik (od 100 do 1200), wymiana fizyczna i programowanie nie wiem ile kosztuje.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2024, 06:34   #9
adi50
ford::amateur
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 15-08-2024
Skąd: Sosnowiec
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 DTI
Rocznik: 2003
Postów: 7
Domyślnie Odp: Samochód nie odpala. Zawór wlotowy powietrza 'brzęczy' po włączeniu stacyjki

Witam.
Ja mam podobnie tylko, że mam 1.9 DTI z silnikiem AUY. Na plaku odpali, ale później już musi dłużej pokręcić i własnie zastanawiam się czy to nie pompka wstępnego tłoczenia.
Mnie wywala błąd 19561- elektrozawór podciśnienia dolotowego, ale on raczej nie powinien mieć wpływu na odpalanie, ale z drugiej strony gdyby padła pompka to też powinien wywalić błąd.
adi50 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2024, 06:57   #10
Antej
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
Domyślnie Odp: 2.0 benz 107kw/145km Kręci rozrusznik ale nie odpala.

Cytat:
Napisał altafox Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
orientacyjne koszta w najlepszym
Koszt właściwego PCM od 100zl
Montaż, we wlasnym zakresie
Kodowanie systemu PATS odpowiedzialnego za immo, po zakupie kabla w cenie 70-200, we własnym zakresie

Czyli dość tanio.
Haczyk jest w tym, że do kazdej z powyższych czynności trzeba zdobyć wiedzę "co kupić, gdzie włączyć, jak użyć".

I teraz dochodzimy do
Cytat:
Napisał altafox Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
najgorszym wypadku?
czyli wizyta w ASO, nowy PCM, roboczogodziny na poziomie 450zl/h, robi się nieciekawie.

Ostatnio edytowane przez Antej ; 25-08-2024 o 06:59
Antej jest online   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.