![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 27-04-2014
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
![]()
Witam,
Moj Galaxy (benzyna 2.0, r 2007) dzis oficjalnie i bez ceremonii odmowil odpalenia. Stalo sie to po pokonaniu kilku kilometrow normalna trasa i zatrzymaniu na 10-15 minut. Dwa dni wczesniej wyrzucil mi MIL (check engine). Jest to pierwszy przypadek od ok 9000km. Wczesniejszej 'historii' nie znam. Ponizej historia ostatnich dwoch dni (kontrola FORScanem). MIL wl - > powod podlaczenia FORScan 1 sprawdzenie P0607 Sprawność modułu sterującego P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny P2008 Obwód sterowania przepustnicą kolektora ssącego otwarty (rząd cylindrów 1) P2107 Procesor TACM P2110 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM P2008 Usterka obwodu IMRC 1 rzędu cylindrów U3001 Nieprawidlowe wylaczenie modulu sterujacego Mil Wyl -po skasowaniu bledow 2 sprawdzenie (tego samego dnia, po skasowaniu bledow i ponownym tescie) P0607 Sprawność modułu sterującego P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny P2008 Obwód sterowania przepustnicą kolektora ssącego otwarty (rząd cylindrów 1) P2107 Procesor TACM P2110 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM P2121 Zakres/jakość sygnału w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy P2122 Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy Nastepny dzien, ok. 150 km pozniej Mil Wl. - wlaczyl się w trakcie jazdy P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny P2121 Zakres/jakość sygnału w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy P2122 Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie przełącznika/czujnika D położenia pedału/przepustnicy P2008 Usterka obwodu IMRC 1 rzędu cylindrów Mil wyl po skasowanu bledow Nastepny dzien (3-ci). Samochod nie odpalil. Z poczatku silnik 'zaskakuje' na raz po czym automatycznie się 'dusi' i gasnie. Po otworzeniu maski, slychac wyrazne 'brzeczenie' z zawor wlotowego powietrza (pojawia się w momencie wlaczenia stacyjki i nie ustaje do jej wylaczenia) . Zawor zdemontowany/wypiety, i kody bledow odczytane ponownie: P0121 Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika A położenia przepustnicy/pedału P0122 Niskie napięcie sygnału wejściowego w obwodzie czujnika A położenia przepustnicy/pedału P0221 Zakres napiecia w obwodzie/jakosc sygnalu czujnika B polozenia przepustnicy/pedalu P0223 Wysoka wartość sygnału wejściowego w obwodzie czujnika B położenia pedału/przepustnicy P1000 Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny P2111 Układ sterowania siłownikiem przepustnicy - zablokowana otwarta P2110 kład sterowania siłownikiem przepustnicy - wymuszone ograniczenie RPM Zawor zamontowany po rozkreceniu i przeczyszczeniu. Przy nastepnejpropbie odpalenia samochodu, silnik nie zaskakuje juz w ogole (nawet 'na raz'). Zawor nadal "brzeczy". Bledy odczytane ponownie - zestaw jak poprzedniego dnia. W zalaczeniu zestaw plikow wyjsciowych z FORscan (z pozostalymi szczegolami). Na te chwile nie mam zabardzo pomyslu co dalej. W zaworze nie znalazlem nic poza stykami (zadnej elektroniki). Wyglada zatem,iz to sterowanie 'z zewnatrz powoduje jego blokade. Z jakiego powodu? Gdybym mial strzelac co jest przyczyna, najblizszym strzalem byloby podejrzeni czujnika polozenia walu (podobne objawy zaobserwowane dawno temu w innym samochodzie marki Fiat). Prosze o pomoc i wskazanie zrodla problemu lub przynjamniej kierunku dalszego dzialania/weryfikacji. Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 27-04-2014
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
![]()
Dodatkowa obserwacja: w ostatnim czasie, sporadyczne, smochod reagowal z zauwazalnym opoznieniem na dodawanie gazu. Zdarzalo sie rowniez, ze trzeba bylo dluzej 'pokrecic' zanim odpalil.
Najprawdopodbniej, ostatnie odpalenie MIL to wlasnie jedna z tych sytuacji, w ktorych trzeba bylo troche dluzje pokrecic. Czy to wskazanie na pedal gazu/ zawor(przepustnice) wlotowa powietrza? Jak zweryfikowac czy te czesci dzialaja poprawnie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 27-04-2014
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
![]()
Dalsze indagacje wskazaly przepustnice powietrza jako najardziej prawdopodbna przyczyne klopotow. Ze wskazaniem na silniczek krokowy.
Opcje sa dwie: - proba naprawy silniczka (nie wiem jak i czy w ogole sie da) - wymiana czesci. Tu klopotu nastrecza numer czesci. Parametry przeczytane z nalepki na czesci to: *B1Q15* 0157289 4M5G-ED LF15 26-01-07 SHIFT: 1 Najbardziej na numer czesci nadaje sie: 0157289. Niestety, w sieci nie udalo mi sie znalezc czesc z tym numerem. Podobnie zreszta w odniesieniu do innych numerow z pierwszej i drugiej lini. Spodziewam sie jakiegos numeru zamiennego, ktory jest bardziej popularny/dostepny. Czy ktos ma mozliwosc sprawdzenia tego? W razie potrzeby podesle VIN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 27-04-2014
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
![]()
Final:
Padla pompa paliwa. Zwiekszony pobor mocy automatycznie wylaczal przelacznik i paliwo nie bylo pompowane --> samochod nie startowal. Przez jakis czas udawalo mi sie go odpalic po uprzednim poruczaniu wiazka pompy (ostatnim odcinkiem, tym zaraz przed pompa). Dzieki temu 'rozwiazaniu;' doczlapalem sie do warsztatu na wymiane. Przy okazji pytanie: jaki jest sredni zywot pompy paliwa (w funkcji przejechanych kilometrow)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 22-09-2012
Model: Mondeo mk1
Silnik: 1,6 KAT
Rocznik: 1996
Postów: 15
|
![]()
Auto FORD GALAXY 2007r. 2.0 benzyna 145km.
Auto dzisiaj przejechało 2 km bezproblemowo. Po zgaszeniu auta i jego próbie ponownego uruchomienia kręci ale wcale nie odpala. Wrzucam kody błędów : P0607 Engine control module (ECM) P2107 Throttle actuator control (TAC) P2110 Throttle actuator control (TAC) Czekam na sugestię i bardzo dziękuję za każdą poradę. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,982
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 22-09-2012
Model: Mondeo mk1
Silnik: 1,6 KAT
Rocznik: 1996
Postów: 15
|
![]()
Dziękuję, jakie mogą być orientacyjne koszta w najlepszym i najgorszym wypadku?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,982
|
![]()
Zależy za ile się uda dorwać drugi sterownik (od 100 do 1200), wymiana fizyczna i programowanie nie wiem ile kosztuje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 15-08-2024
Skąd: Sosnowiec
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 DTI
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
![]()
Witam.
Ja mam podobnie tylko, że mam 1.9 DTI z silnikiem AUY. Na plaku odpali, ale później już musi dłużej pokręcić i własnie zastanawiam się czy to nie pompka wstępnego tłoczenia. Mnie wywala błąd 19561- elektrozawór podciśnienia dolotowego, ale on raczej nie powinien mieć wpływu na odpalanie, ale z drugiej strony gdyby padła pompka to też powinien wywalić błąd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
FORD|AUTHORIZED
![]() Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 8,658
|
![]() Cytat:
Montaż, we wlasnym zakresie Kodowanie systemu PATS odpowiedzialnego za immo, po zakupie kabla w cenie 70-200, we własnym zakresie Czyli dość tanio. Haczyk jest w tym, że do kazdej z powyższych czynności trzeba zdobyć wiedzę "co kupić, gdzie włączyć, jak użyć". I teraz dochodzimy do Cytat:
Ostatnio edytowane przez Antej ; 25-08-2024 o 06:59 |
||
![]() |
![]() |