Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-12-2014, 09:04   #1
mik99
ford::advanced
 
Avatar mik99
 
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
Domyślnie awaria DPF, którego nie ma

Witam
Mam Fokę MKII 2.0 TDCI 136ps z wyciętym fapem. Auto mam od 2 tygodniu i już zaczyna sprawiać problemy. Otóż zdarza mu się coraz częściej szarpać. Objawia się to tym, że auto jakby nie miało mocy i w zakresie obrotów 1000-2000 szarpało jakby nie równo pracowało. Czuć wtedy zapach spalin a z rury wydechowej wydobywa się gryzący biały dym. Kiedy mu mocniej depnę i obroty będą nie spadały poniżej 2 tys wszystko wraca do normy. Proceder ten powtarza się co ok 100km.... Dodatkowo zauważyłem, że przybywa i oleju silnikowego. Poszperałem trochę w necie i jest to objaw wypalania filtra cząstek stałych tylko problem w tym, że jak go już nie mam fizycznie oraz programowo w aucie. Diagnostyka pokazuje jeden błąd:
-P0428 sygnał temperatury katalizatora:sygnał wysoki zespół1
Jest to sonda lambda i czy ona jeśli pokazuje za dużą rezystencję może powodować takie objawy pomimo braku PDF?.
Na schemacie zaznaczyłem ten czujnik i mam pytanie jedna strona wchodzi do filtra a wtyczka gdzie jest mocowana lub o czego?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bardzo proszę o porady bo zaczynam mieć już powoli dosyć tych szarpań.


Ostatnio edytowane przez mik99 ; 21-12-2014 o 10:49
mik99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2014, 09:24   #2
bodziofila
ford::specialist
 
Avatar bodziofila
 
Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
Domyślnie Odp: Problem z DPF, którego nie mam

A kto ci go wycial?
bodziofila jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2014, 10:50   #3
mik99
ford::advanced
 
Avatar mik99
 
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
Domyślnie Odp: awaria DPF, którego nie ma

DPF wycinany w Vtech w Krakowie. Zrobił to poprzedni właściciel dwa lata temu i przez ten czas było wszystko okey-tak twierdzi. Ja od nie dawna zmagam się z tym czujnikiem. Może mi ktoś podać dokładną lokalizację tego czujnika?.
mik99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-12-2014, 13:07   #4
xqs
ford::advanced
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 17-10-2009
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4 ST
Silnik: 2.3 ecoboost 280
Rocznik: 2019.75
Postów: 343
Domyślnie Odp: awaria DPF, którego nie ma

jak dla mnie objaw dopalania filtra, miałem podobne problemy, a nie byłeś na jakimś przelągdzie w aso? ktoś ci nie zaktualizował softu w pcm?
xqs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2014, 22:28   #5
pablod
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
Domyślnie Odp: awaria DPF, którego nie ma

Ponieważ też walczę z tym błędem zapytam - jakie ma znaczenie aktualizacja softu? Po wycięciu dpf-a miałem zaktualizowane oprogramowanie, wszystko wskazuje na błędne (brakowało mocy). Jeden z naszych kolegów wgrał mi prawidłowe (oznaczenie i data zgodne z opisywanym na forum) i moc wróciła, ale pojawił się też magiczny błąd P0428. Czasem powoduje on zapalenie się kontrolki silnika - co ciekawsze, zwykle w mieście przy manewrach.
Czy po wycięciu dpf-a zmienia się temperatura i stąd wariowanie sondy?
I przy okazji - jaka jest różnica pomiędzy błędem:
P0428 Catalyst Temperature Sensor Circuit High (Bank 1, Sensor Circuit 1) i
P042D Catalyst Temperature Sensor Circuit High (Bank 1, Sensor Circuit 2)
Czy dotyczą one tego samego czujnika, który wchodzi w pionowy katalizator (u mnie silnik 1,6 TDCi)?

Ostatnio edytowane przez pablod ; 30-12-2014 o 22:38
pablod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2014, 08:20   #6
radial
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-02-2013
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCi 66KW
Rocznik: 2005
Postów: 8
Domyślnie Odp: awaria DPF, którego nie ma

Mimo usunięcia DPFu musi być sprawny układ elektryczny ze wszystkimi czujnikami. Ten czujnik to nie sonda lambda tylko czujnik temperatury spalin. Sprawdź w parametrach rzeczywistych co pokazuje. Może być przyczyną podobnego zachowania.
Ale faktycznie jeśli został soft zaktualizowany/wgrany inny to siłą rzeczy poprzedni ze zmianami na DPF OFF został zastąpiony.
radial jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2014, 08:46   #7
pablod
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
Domyślnie Odp: awaria DPF, którego nie ma

A podpowiedź jakie parametry sprawdzić i jaka powinna być ich właściwa wartość? Da to się sprawdzić torgue?
PS. Wgrany soft posiada wyłączony dpf. Podejrzewam zresztą, że jazda z włączoną obsługą dpf-a przy jego wycięciu, powodowałaby wysypaniem błędów - a ich (poza p0428 ) nie ma.

Ostatnio edytowane przez pablod ; 31-12-2014 o 08:48
pablod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2014, 08:52   #8
mik99
ford::advanced
 
Avatar mik99
 
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
Domyślnie Odp: awaria DPF, którego nie ma

Tydzień temu w aucie wymieniony został czujnik odpowiadający za błąd P0428. W drodze do mechanika auto znowu zaczęło szarpać. Kiedy byłem już na miejscu, krótka przejażdżka z laptopem na kolanach i wywala błąd P0428. Czyszczenie błędów i powtórna jazda. Przez kilka chwil było okey, ale przed samym warsztatem auto znowu szarpie i ponownie wywala błąd P0428. Objawy poza szarpaniem te same, czyli smuga dymu w momencie szarpania. Po wymianie uszkodzonego czujnika nic się nie działo. Auto nie szarpało, nie dymiło. Dwa dni po zabiegu coś zaczęło mi dzwonić w wydechu, który był demontowany by wymontować uszkodzony czujnik, który się zapiekł. Okazało, się że jakimś cudem poluzował się pewien czujnik, który jest już za katalizatorem, mniej więcej zaraz za przednim zawieszeniem. Mechanik go przyspawał, ale spawając uszkodził metalową obudowę i było widać wiązkę elektryczną. Po świętach auto pojechało w trasę i po ok 100km znowu zaczął szarpać i znowu zaczyna robić to często. Mam już dosyć tego auta. Koledzy czy ktoś w Warszawie z forumowiczów mógłby podłączyć auto pod komputer i sprawdzić czy tego DPF'a to ja mam ON czy OFF systemowo?. Oczywiście podnosi mi się poziom oleju w silniku...

Dopiszę o jeszcze jednej rzeczy. Kiedy auto miało wymieniany czujnik spalin komputer pokazał błąd niskiego poziomu dodatku do filtra paliwa. Skoro mam go "rzekomo" wyłączonego to chyba coś nie jest tak jak być powinno. Bardzo proszę o rady bo już na prawdę nie mam sił do tego auta.

Jeszcze jedno pytanie, w moim aucie był zamontowany mokry DPF więc czy jest w tym układzie jakiś wtryskiwacz który zasila filtr ropą w celu dopalenia filtra?.

Ostatnio edytowane przez mik99 ; 31-12-2014 o 09:06
mik99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2014, 11:27   #9
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie Odp: awaria DPF, którego nie ma

Cytat:
Napisał mik99 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeszcze jedno pytanie, w moim aucie był zamontowany mokry DPF więc czy jest w tym układzie jakiś wtryskiwacz który zasila filtr ropą w celu dopalenia filtra?
tzw wtrysk wtórny w trakcie rozprężania i jest realizowany w silniku w celu podniesenia temperatury spalin, natomiast płyn eolys jest mieszany w baku z ropą i ma obniżyć temperaturę spalania cząstek zawiera cerynę która obniżą temperaturę
arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2014, 11:38   #10
mik99
ford::advanced
 
Avatar mik99
 
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
Domyślnie Odp: awaria DPF, którego nie ma

Cytat:
Napisał arturfom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tzw wtrysk wtórny w trakcie rozprężania i jest realizowany w silniku w celu podniesenia temperatury spalin, natomiast płyn eolys jest mieszany w baku z ropą i ma obniżyć temperaturę spalania cząstek zawiera cerynę która obniżą temperaturę
Rozumiem. Kolego a czy masz może wiedzę na temat tego, że pomimo wyłączonego filtra cząstek programowo oraz usuniętego fizycznie z auta podnosi mi się poziom oleju?. Czy to w ogóle jest możliwe?.
mik99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.