|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-12-2014, 09:04 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
|
awaria DPF, którego nie ma
Witam
Mam Fokę MKII 2.0 TDCI 136ps z wyciętym fapem. Auto mam od 2 tygodniu i już zaczyna sprawiać problemy. Otóż zdarza mu się coraz częściej szarpać. Objawia się to tym, że auto jakby nie miało mocy i w zakresie obrotów 1000-2000 szarpało jakby nie równo pracowało. Czuć wtedy zapach spalin a z rury wydechowej wydobywa się gryzący biały dym. Kiedy mu mocniej depnę i obroty będą nie spadały poniżej 2 tys wszystko wraca do normy. Proceder ten powtarza się co ok 100km.... Dodatkowo zauważyłem, że przybywa i oleju silnikowego. Poszperałem trochę w necie i jest to objaw wypalania filtra cząstek stałych tylko problem w tym, że jak go już nie mam fizycznie oraz programowo w aucie. Diagnostyka pokazuje jeden błąd: -P0428 sygnał temperatury katalizatora:sygnał wysoki zespół1 Jest to sonda lambda i czy ona jeśli pokazuje za dużą rezystencję może powodować takie objawy pomimo braku PDF?. Na schemacie zaznaczyłem ten czujnik i mam pytanie jedna strona wchodzi do filtra a wtyczka gdzie jest mocowana lub o czego? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bardzo proszę o porady bo zaczynam mieć już powoli dosyć tych szarpań. Ostatnio edytowane przez mik99 ; 21-12-2014 o 10:49 |
21-12-2014, 09:24 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
|
Odp: Problem z DPF, którego nie mam
A kto ci go wycial?
|
21-12-2014, 10:50 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
|
Odp: awaria DPF, którego nie ma
DPF wycinany w Vtech w Krakowie. Zrobił to poprzedni właściciel dwa lata temu i przez ten czas było wszystko okey-tak twierdzi. Ja od nie dawna zmagam się z tym czujnikiem. Może mi ktoś podać dokładną lokalizację tego czujnika?.
|
24-12-2014, 13:07 | #4 |
ford::advanced
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 17-10-2009
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4 ST
Silnik: 2.3 ecoboost 280
Rocznik: 2019.75
Postów: 343
|
Odp: awaria DPF, którego nie ma
jak dla mnie objaw dopalania filtra, miałem podobne problemy, a nie byłeś na jakimś przelągdzie w aso? ktoś ci nie zaktualizował softu w pcm?
|
30-12-2014, 22:28 | #5 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
|
Odp: awaria DPF, którego nie ma
Ponieważ też walczę z tym błędem zapytam - jakie ma znaczenie aktualizacja softu? Po wycięciu dpf-a miałem zaktualizowane oprogramowanie, wszystko wskazuje na błędne (brakowało mocy). Jeden z naszych kolegów wgrał mi prawidłowe (oznaczenie i data zgodne z opisywanym na forum) i moc wróciła, ale pojawił się też magiczny błąd P0428. Czasem powoduje on zapalenie się kontrolki silnika - co ciekawsze, zwykle w mieście przy manewrach.
Czy po wycięciu dpf-a zmienia się temperatura i stąd wariowanie sondy? I przy okazji - jaka jest różnica pomiędzy błędem: P0428 Catalyst Temperature Sensor Circuit High (Bank 1, Sensor Circuit 1) i P042D Catalyst Temperature Sensor Circuit High (Bank 1, Sensor Circuit 2) Czy dotyczą one tego samego czujnika, który wchodzi w pionowy katalizator (u mnie silnik 1,6 TDCi)? Ostatnio edytowane przez pablod ; 30-12-2014 o 22:38 |
31-12-2014, 08:20 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-02-2013
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCi 66KW
Rocznik: 2005
Postów: 8
|
Odp: awaria DPF, którego nie ma
Mimo usunięcia DPFu musi być sprawny układ elektryczny ze wszystkimi czujnikami. Ten czujnik to nie sonda lambda tylko czujnik temperatury spalin. Sprawdź w parametrach rzeczywistych co pokazuje. Może być przyczyną podobnego zachowania.
Ale faktycznie jeśli został soft zaktualizowany/wgrany inny to siłą rzeczy poprzedni ze zmianami na DPF OFF został zastąpiony. |
31-12-2014, 08:46 | #7 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
|
Odp: awaria DPF, którego nie ma
A podpowiedź jakie parametry sprawdzić i jaka powinna być ich właściwa wartość? Da to się sprawdzić torgue?
PS. Wgrany soft posiada wyłączony dpf. Podejrzewam zresztą, że jazda z włączoną obsługą dpf-a przy jego wycięciu, powodowałaby wysypaniem błędów - a ich (poza p0428 ) nie ma. Ostatnio edytowane przez pablod ; 31-12-2014 o 08:48 |
31-12-2014, 08:52 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
|
Odp: awaria DPF, którego nie ma
Tydzień temu w aucie wymieniony został czujnik odpowiadający za błąd P0428. W drodze do mechanika auto znowu zaczęło szarpać. Kiedy byłem już na miejscu, krótka przejażdżka z laptopem na kolanach i wywala błąd P0428. Czyszczenie błędów i powtórna jazda. Przez kilka chwil było okey, ale przed samym warsztatem auto znowu szarpie i ponownie wywala błąd P0428. Objawy poza szarpaniem te same, czyli smuga dymu w momencie szarpania. Po wymianie uszkodzonego czujnika nic się nie działo. Auto nie szarpało, nie dymiło. Dwa dni po zabiegu coś zaczęło mi dzwonić w wydechu, który był demontowany by wymontować uszkodzony czujnik, który się zapiekł. Okazało, się że jakimś cudem poluzował się pewien czujnik, który jest już za katalizatorem, mniej więcej zaraz za przednim zawieszeniem. Mechanik go przyspawał, ale spawając uszkodził metalową obudowę i było widać wiązkę elektryczną. Po świętach auto pojechało w trasę i po ok 100km znowu zaczął szarpać i znowu zaczyna robić to często. Mam już dosyć tego auta. Koledzy czy ktoś w Warszawie z forumowiczów mógłby podłączyć auto pod komputer i sprawdzić czy tego DPF'a to ja mam ON czy OFF systemowo?. Oczywiście podnosi mi się poziom oleju w silniku...
Dopiszę o jeszcze jednej rzeczy. Kiedy auto miało wymieniany czujnik spalin komputer pokazał błąd niskiego poziomu dodatku do filtra paliwa. Skoro mam go "rzekomo" wyłączonego to chyba coś nie jest tak jak być powinno. Bardzo proszę o rady bo już na prawdę nie mam sił do tego auta. Jeszcze jedno pytanie, w moim aucie był zamontowany mokry DPF więc czy jest w tym układzie jakiś wtryskiwacz który zasila filtr ropą w celu dopalenia filtra?. Ostatnio edytowane przez mik99 ; 31-12-2014 o 09:06 |
31-12-2014, 11:27 | #9 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
Odp: awaria DPF, którego nie ma
Cytat:
|
|
31-12-2014, 11:38 | #10 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-10-2014
Model: Focus MKII
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 252
|
Odp: awaria DPF, którego nie ma
Cytat:
|
|