|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-01-2015, 07:50 | #1 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-01-2014
Skąd: Lubuskie
Model: mk4
Silnik: 1,8 TDCI; 125KM
Rocznik: 2007
Postów: 92
|
Ciężkie poranne odpalanie.
Witam
Wiem że podobne tematy już były ale nie znalazłem żadnego który pasowałby do objawów w moim mk4. Moje objawy są następujące: Gdy chcę odpalić rano (auto całą noc stoi pod chmurką) podgrzewam świece a potem próbuję odpalić auto. Muszę dosyć długo kręcić około 5-7 sek.ale odpala. Świece również wydaje mi się że długo się grzeją też gdzieś około 5-7 sek. Auto odpala za każdym razem tylko martwi mnie do długie odpalanie. Po odpaleniu auta z rury wydechowej w początkowej fazie wydobywa się duża chmura białego dymu. Najlepsze jest to że po przejechaniu 2km (odstawieniu dziecka do przedszkola) i ponownym uruchomieniu auta zapala bez problemu (przysłowiowy dotyk). Potem jadę do pracy około 3 km i auto stoi 8-9 godzin i jest powtórka z porannego odpalania. Rozmawiałem jednym z mechaników i powiedział mi że to akumulator. Do końca mu nie wierzę ponieważ auto odpalałoby za każdym razem ciężko. Tak mi się przynajmniej wydaje. Dodam że jak była jesień,lato, wiosna nie miałem takiego problemu. Problemy zaczęły się przy niskich temperaturach od +4 do poniżej 0. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Faktycznie akumulator? Rozrusznik? Czy coś bardziej gorszego? Pozdrawiam |
28-01-2015, 08:40 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Ciężkie poranne odpalanie.
Uzupełnił byś swój profil, bo nie napisałeś, że to diesel. Co do odpalania, to tylko jak zjadą z tasmy produkcyjnej, to odpalaja na dotyk. Co to jest 5 sekund kręcenia. Jak dojdziesz do 30 sekund kręcenia, to możesz zacząć się martwić. Przyjdzie niedługo lato i odpali po 3 sekundach. Bo piszesz, że jak ciepły , to pali od strzała. Bo gdyby to był benzyniak, to pewnie palił by po sekundzie, bo zapala od iskry, a diesel niestety musi pokręcic, aby sprężyć powietrze do odpowiedniej temperatury, i od niego zapaliła się mgła wtryśniętego paliwa, a to niestety musi potrwać.
|
28-01-2015, 08:55 | #3 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-01-2014
Skąd: Lubuskie
Model: mk4
Silnik: 1,8 TDCI; 125KM
Rocznik: 2007
Postów: 92
|
Odp: Ciężkie poranne odpalanie.
To uważasz że to jest normalne to kręcenie 5-7 sek albo 10sek??
Mam się niczym nie martwic?? A co to za kłeba dymu białego po pierwszym odpaleniu rano? To też jest normalne zjawisko? Pozdrawiam |
28-01-2015, 09:09 | #4 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 11-06-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4 Titanium
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 146
|
Odp: Ciężkie poranne odpalanie.
No ja bym się raczej zmartwił 5 sekundami i nie uznał tego za normę... Mój nie jest nowy a w zimie pali po sekundzie. Rzeczy które wymieniłeś mogą mieć wpływ jak najbardziej. Akumulator+rozrusznik mają zapewnić odpowiedniego kopa zimnemu silnikowi. Ale szczegóły pozostawię może fachowcom...
|
28-01-2015, 09:14 | #5 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 19-02-2013
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 11
|
Odp: Ciężkie poranne odpalanie.
Obstawiam świece ,albo akumulator.
|
28-01-2015, 09:20 | #6 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
Odp: Ciężkie poranne odpalanie.
kontrolka świec będzie się zapalać nawet gdy świece będą uwalone.
kontrolka świec będzie się zapalać nawet gdy bezpiecznik na przewodzie do grzania świec będzie uwalony. kontrolka świec będzie się zapalać nawet gdy przekaźnik uruchamiający grzanie świec będzie uwalony. ergo - świecenie kontrolki wcale nie znaczy, że świece się grzeją, a oznacza że kierowca i komputer auta chciałby aby się grzały. |
28-01-2015, 09:30 | #7 |
Postów: n/a
|
Odp: Ciężkie poranne odpalanie.
Kłęby dymu białego, jak to nazwałeś, jest to normalne zjawisko, kiedy wtryskiwacze od pierwszego momentu kręcenia wału korbowego wtryskują paliwo do cylindrów, a ono jeszcze sie nie zapala bo tłoki jeszcze nie wytworzyły odpowiedniej temperatury do zapłonu, i w momencie zapłonu spala sie to paliwo w postaci mgły, które już jest w kolektorze wydechowym, i dlatego przez pierwszy moment jest takie zjawisko.
W chłodne dni, w silnika ch benzynowych jest odwrotnie, w momencie uruchomienia, przez pierwsze 20-30 sekund pracy silnika nic nie widać z rury, a po tym czsie najpierw troche, i coraz wiekszy wydobywa sie biały obłok, ale to jest para z układu wydechowego pomieszana ze spalinami. Tylko silniki elektryczne nie daja dymu przy rozruchu i podczas pracy. |
28-01-2015, 10:28 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-08-2012
Skąd: Norwegia
Model: Volvo V90 T8
Silnik: 2.0 T8 390KM
Rocznik: 2019
Postów: 468
|
Odp: Ciężkie poranne odpalanie.
Świece do wymiany jak nic.
Miałem identyczne objawy i zwlekałem, aż w końcu padły wszystkie i musiałem webasto uruchamiać na kilka minut żeby odpalić samochód. Po wymianie świec na nowe, wszystko wróciło do normalności. Np. w zeszłym tygodniu przy -18*C odpalił od strzała. |
28-01-2015, 10:54 | #9 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-01-2014
Skąd: Lubuskie
Model: mk4
Silnik: 1,8 TDCI; 125KM
Rocznik: 2007
Postów: 92
|
Odp: Ciężkie poranne odpalanie.
Tydzień temu mondek był u mechanika i stwierdzone zostało że to akumulator.
Świece również sprawdził i podobno są ok. Podobno?? Tak powiedział mechanik. Ja się na tym nie znam. Powiedzcie koledzy od czego mam zacząć sprawdzanie i ewentualne wymiany. Pozdrawiam. |
28-01-2015, 11:43 | #10 |
ford::beginner
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 06-01-2010
Skąd: Gniezno
Model: ford mondeo mk3
Silnik: 2.0 tddi 115km
Rocznik: 2000
Postów: 42
|
Odp: Ciężkie poranne odpalanie.
Miałem te same objawy +4 kręcenia kilka sekund i odpalaał świece sprawdzane w aucie niby dobre-po wykręceniu i podłączeniu do akumulatora zero grzania .Wymiana na nowe(wymieniłem trzy bo czwarta się ukręciła) próbne odpalenie praktycznie od ręki.
__________________
I WSZYSTKO JASNE |
|
|
|