|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-02-2015, 20:32 | #1 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-06-2011
Skąd: warszawa
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 29
|
Nie chce odpalać, 1.8 benzyna
Witam,
temat ciężkiego odpalania był już kilka razy, wiem, ale mam wrażenie, że mój problem jest nieco inny. Mianowicie: samochód nie chce odpalić, wszystko jedno czy na zimnym czy ciepłym silniku. CZASEM, ale bardzo CZASEM na ciepłym odpala bez problemu. ALE, jeśli włączę zapłon, i poczekam "wystarczająco" długo - 10-15 sek. odpala bez problemu. Zimny czy ciepły. Jak zacznę za wcześnie - kłopot identyczny jakbym nie czekał wcale. Dodawanie gazu nie za bardzo pomaga, podpompowanie wcześniej kilkakrotne też nie bardzo. I teraz tak: ponieważ był błąd zaworu EGR - wymieniony, wymieniony również zawór wolnych obrotów, nowe przewody. Sprawdzane ciśnienie benzyny - wszystko z nim w porządku. Klapki w kolektorze - z uwagi na ich fatalny stan - wyjęte, mechanik twierdzi, że często to robi, i nie stanowi to problemu. No i pytanie: co takiego dzieje się przez owe 10-15s., że po tym czasie odpala bez problemu? Co może jeszcze być przyczyną takiego stanu? Ma ktoś jakiś pomysł jak temu zaradzić? Ostatnio edytowane przez giffka ; 21-02-2015 o 20:34 |
21-02-2015, 00:49 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Problem z odpalaniem 1.8 benzyna
Wyjmij cewke i sprawdz czy nie ma pekniec od spodu.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
21-02-2015, 13:05 | #3 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-06-2011
Skąd: warszawa
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 29
|
Odp: Problem z odpalaniem 1.8 benzyna
Cewkę zamieniałem, miałem jakąś zapasową - bez zmian.
Jest jeszcze jeden trop - mechanik pomierzył luzy zaworowe, i na trzecim cylindrze jest tylko 0,1. Samochód zagazowany, więc się luz skasował... Czy to może mieć jakiś związek? Zdarza się też, że obroty falują na wolnych - stąd koncepcja wymiany zaworu wolnych obrotów, ale niestety bez skutku. |
21-02-2015, 15:30 | #4 |
ford::advanced
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: United Kingdom
Model: MK III GHIA,MK4 Titanium
Silnik: obydwa 2.0 benzyna
Rocznik: 2002 i 2009
Postów: 304
|
Odp: Problem z odpalaniem 1.8 benzyna
jezeli czekasz 15 sekund i odpalasz bez problemu to mysle ze klopot z utrzymaniem cisnienia przez pompe paliwa podzczas rozruchu,moze masz po prostu zapchany filtr paliwa.
jezeli luzy masz okolo 0.1 to grozi ci wypalenie gniazd zaworowych tym barzdziej ze wiecej jezdzisz na gazie. dla duratecow H-14 minimalne luzy zaworowe to wlot 0.22-0.28 wydech 0.27 -0.33 mm |
21-02-2015, 15:50 | #5 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-06-2011
Skąd: warszawa
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 29
|
Odp: Problem z odpalaniem 1.8 benzyna
no tak z tymi luzami to muszę coś zrobić, już się orientowałem tak ze 3tys. No ale chyba mus tak czy siak.
Z tym filtrem to dobry trop - chyba od tego trzebaby teraz zacząć, wszak nie był dawno wymieniany. |
21-02-2015, 22:03 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-10-2004
Skąd: okolice Lublina
Model: ford
Silnik: DW10C , DW10F
Rocznik: 2012 , 2016
Postów: 690
|
Odp: Nie chce odpalać, 1.8 benzyna
filtr profilaktycznie zmień ale ja myślę że całą robote robią luzy zaworowe, cena za regulacje jakaś z kosmosu 3tysie ?
|
21-02-2015, 22:09 | #7 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Nie chce odpalać, 1.8 benzyna
W moim MK2 za falowanie obrotów na zimnym silniku, łącznie z gaśnięciem auta, odpowiedzialny były pokasowane luzy zaworowe. Regulacja załatwiła sprawę.
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
22-02-2015, 11:23 | #8 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-06-2011
Skąd: warszawa
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 29
|
Odp: Nie chce odpalać, 1.8 benzyna
mechanik stwierdził, że można się bawić w wymianę szklanek - koszt jednej to około 150PLN, ale najprościej, lepiej i ponoć niedużo drożej jest wyjąc głowicę i dać w całości do regeneracji, stąd cena.
A da się prościej? zrobiłby mi to ktoś w Warszawie? |
22-02-2015, 13:25 | #9 |
ford::advanced
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: United Kingdom
Model: MK III GHIA,MK4 Titanium
Silnik: obydwa 2.0 benzyna
Rocznik: 2002 i 2009
Postów: 304
|
Odp: Nie chce odpalać, 1.8 benzyna
mysle ze ten mechanik bierze ceny z kosmosu cena jednej w uk to okolo 9-10 funtow za jedna szklanke to jest 50 zl orginal z aso.
czesto robie luzy zaworowe ludziom tylko musze poczekac z dostawa bo sprowadzaja do uk z niemiec w ciagu 24 godz wiadomo indywidualne wymiary czasami musze poczekac z tydzien na produkcje,jest jeszcze mozliwosc ze twuj mechanik pracuje w tym zawodowo i ma warsztat to jest prawdopodobne ze ma gdzies w szufladzie uzywane z potrzebnym wymiarem za pol ceny zapytaj |
22-02-2015, 14:10 | #10 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Odp: Nie chce odpalać, 1.8 benzyna
Ten koles z MKP zna sie na rzeczy, wszyscy z MKP z okolic warszawy do niego smigaja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |