|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-07-2015, 19:41 | #1 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-02-2014
Skąd: Kielce
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 6
|
brak przyśpieszenia 1.8 tdci 115 KM
Samochód przestał się zbierać tak dynamicznie jak wcześniej i przestało gwizdać. Siła samochodu raczej jest taka jak wcześniej. Turbina była regenerowana około 2 lat temu. Oleju nie bierze i filtr powietrza wygląda poprawnie. Czy może to być turbina i jeśli tak to ile jeszcze pojeździ ?
|
15-07-2015, 08:55 | #2 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
|
Odp: brak przyśpieszenia 1.8 tdci 115 KM
A kopci na czarno? Sprawdziłeś czy bałwanki się pompują - i czy są szczelne? Sprawdź też inne elementy gumowe, w szczególności wężyk do MAP Sensora. No i kody błędów - to pomaga...
|
15-07-2015, 12:35 | #3 |
ford::average
Imię: Karol
Zarejestrowany: 02-01-2015
Skąd: Malbork
Model: Ford Kuga Titanium S
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2012
Postów: 112
|
Odp: brak przyśpieszenia 1.8 tdci 115 KM
Mi kiedyś wyprzedzając Foka straciła moc, to trochę niebezpieczne. Co się okazało, zdjąłem pokrywę silnika (tą pod maską, nie tą od dołu auta) i pod nią na wierzchu są dwa cienkie wężyki o średnicy około 0,5cm, wiele nie zastanawiałem się od czego są, bo jeden z nich spadł i wisiał luźny, więc założyłem go i zacisnąłem plastikową opaską na wszelki wypadek. Posprawdzaj wszelkie węże bo czasami to jakaś błachostka
__________________
* Ford Focus mk1 Ghia! 1.8 TDCI 115KM 2004r. * Renault Master III 2.5 dCi 2002r. * Alfa Romeo 156 2.0 TS 155KM 2000r. |
15-07-2015, 14:56 | #4 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-02-2014
Skąd: Kielce
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 6
|
Odp: brak przyśpieszenia 1.8 tdci 115 KM
Nie kopci na czarno. O co chodzi z tymi bałwankami ?. Jak to się sprawdza ?.
|
15-07-2015, 16:17 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2012
Skąd: Szczecinek
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 1,415
|
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bałwanki to to zaznaczone na czerwono. Jedna osoba siada w aucie i dodaje gazu(na rozgrzanym motorze) a druga patrzy jak bałwanki pracują. Jeśli sprężają i rozpreżają się zgodnie z dodawanymi obrotami, to wszystko jest ok. Muszą się po prostu pompować, im więcej obrotów, tym bardziej
Xperia Z1 tap tap
__________________
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec ? |
15-07-2015, 22:42 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-03-2013
Model: Ford focus mk1
Silnik: 1,8 dtci
Rocznik: 2003
Postów: 36
|
Odp: brak przyśpieszenia 1.8 tdci 115 KM
Podlacze sie do tematu i za pytam co może się dziać jak auto mi przyspiesza jako tako do 3,5 tyś obrotu a od 3,5 jak dalej cisne do ponad 4 to padaka ... jak zrobię dłuższy odcinek z 200 km i jadąc szybko 160 200 km h to wraca do normy wszystko
Gdzie wężyk MAP sensor ? |
16-07-2015, 08:21 | #7 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
|
Odp: brak przyśpieszenia 1.8 tdci 115 KM
Tryb serwisowy daje taki efekt. Wężyk MAP sensora biegnie od kanału prowadzącego z turbo do lewego bałwanka (orientacja ze zdjęcia w poście wyżej) pod plastikową osłoną silnika do czujnika zainstalowanego za filtrem powietrza, i bezpiecznikami - przymocowanego do mocowania amortyzatora.
Bałwanki przy zwiększeniu prędkości obrotowej nadymają się i wyraźnie robią twarde. Jeżeli po wejściu na jakieś 3,5 ty. - 4 tys. obrotów nie ma takiego efektu, no to mamy prawdopodobnie pękniętą gdzieś gumę (bałwanki lubią to robić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. lub problem ze sprężarką. Do tego warto sprawdzić stan bałwanków w środku - powinny być stosunkowo czyste i suche - tzn. trochę osadu i nalot z oleju problemem nie jest, za to kapiący i cieknący w tym miejscu olej mówi wyraźnie o końcu sprężarki. |
16-07-2015, 10:24 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-07-2015
Model: Focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2002
Postów: 3
|
Odp: brak przyśpieszenia 1.8 tdci 115 KM
Nie znam sie tak dobrzr na mechanice jak niektorzy tutaj, dlatego nie bede sie poslugiwal fachowa terminilogia, ale opisze jak to bylo u mnie.
Brak mocy, kompletny mul. Po podlaczeniu do kompa brak typowych bledow ale przy przyspieszaniu slabe cisnienie przy turbinie bylo. Mechanik wymienil mi cos regulujacego cisnienie przy turbinie. Dzialal 1 dzien, potem znow to samo. Muli jak nie wiem, znow pojechalem. Okazalo sie ze jakis plasticzek byl polamany i zasydal lewe powietrze, dodatkowo wymienil mi wezyk od cisnienia i jest wszystko git. Laczny koszt jakies 350 zl a straszyli mnie regenerqcja turbiny |
17-07-2015, 07:57 | #9 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus Mk1 FL
Silnik: TDCi 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 244
|
Odp: brak przyśpieszenia 1.8 tdci 115 KM
... bo szczelność układów pneumatycznych to podstawa. Coś regulującego ciśnienie przy turbinie - czyli pewnie serwomechanizm zmieniający jej geometrię. Też bywa niesprawny, a na pewno nie działa, jak wężyk do niego prowadzący jest dziurawy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|