Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-07-2015, 13:20   #1
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie 1.6 TDCI nowy EGR i każdy inny zawiesza się

Witam

Pacjent to 1.6 TDCI 109 KM, troche kopci raz czarno raz siwo

Wymiana EGR nie pomaga

Z podłączonym EGR, MAF - jeździ chwile potem brak mocy, EGR staje w miejscu, turbo odłączone przez sterownik

Z podłączonym EGR odłączonym MAF - jw

w obu przypadkach pomaga jedynie chwilowo skasowanie błędów EGR i Turbo

Z odłączonym EGR podłaczony lub odłaczony MAF - żwawsze auto, przy starcie czarny dym potem bez lub sporadycznie siwo

W samochodzie był już testowany 3 EGR i ta sama chwała, nie słychać nigdzie zasysania lewego powietrza, oględziny rury od turbo do inter - nic nie widać, przy odłaczonym EGR jedynie błąd dotyczący EGR ( brak danych z czujnika ), turbo ładuje, w czasie jazdy słychać świst przy odpuszczeniu gazu - dzwięk przypomina troch wyłaczanie silnka odrzutowego

Czy jest jakiś czujnik który ma wpływ na pracę EGR i turbo - może ktoś miał błąd przeładowania i błędy EGR powodujące taką sytuację ?

Ktoś poda lokalizację zaworu pierburg w tym silniku - fotka?

Ktos podrzuci schemat całego dolotu powietrza z numerami części - bo będę sprawdzał kolejno?

arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2015, 16:47   #2
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI nowy EGR i każdy inny zawiesza się

pierburg jest z tyłu silnika, "namacasz" do od góry silnika. Wymiana u mnie udała się tylko od dołu - inaczej było ciężko i łatwiej było na podnośniku.
A masz/miałeś DPF-a ? U mnie było tak samo jak u Ciebie - okazało się, że do wymiany była przepustnica - miałem DPF-a. Ta właśnie jest bardziej awaryjna niż ta gdzie fabrycznie dpfa nie ma.

Błędy też miałem od EGR i turbo.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2015, 17:11   #3
madamsz
ford::professional
 
Avatar madamsz
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI nowy EGR i każdy inny zawiesza się

Zawór EGR, po wymianie na inny trzeb przeprowadzić adaptację bo mogą występowa dziwne zachowania. Co do "Pierburga" to w moim przypadku przy uszkodzonym zaworze miałem błędy przeładowania ale i prawie jednocześnie niedoładowania turbiny. Po wymianie wszystko ustąpiło. Co do zachowania to wyglądało to na chwilowe tracenie mocy na obrotach od około 2tyś do 2,6 tyś ale też nie cały czas te objawy były. Ja pisał "szafare" zawór jest w tylnej dolnej części silnika, najlepszy dostęp z podnośnika i wymiana w 10 minut Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Mariusz
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd
madamsz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2015, 17:30   #4
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI nowy EGR i każdy inny zawiesza się

Która przepustnica ?

Właśnie pogrzebalem w aucie i sprawdzilem od kolektora dolotowego, mając zamknięty egr oraz zaślepiony zamykając otwarty dolot w samym kolektorze silnik chodził nadal dusząc się jednak chodził zatkalem szczelnie z uszczelka aż zassało. Rozumiem że brak powietrza powinien zgasić silnik czyli mam dziurę za kolektorem - chłodnica egr i rura na odcinku egr kolektor.

Jeszcze mam pytanie czy sztanga turbo powinna stać w miejscu jak uszkodzony jest zawór pierburg? Sztanga na wolnych ciężko się wciska i wraca zaraz nie jestem pewny ale sztanga powinna przy gazowania opadać potem przy puszczeniu gazu powrócić do góry i lekko w dół - dobrze ?
arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2015, 20:43   #5
rafal241411
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 08-06-2014
Skąd: Szczecin
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 tdci 109 km
Rocznik: 2005
Postów: 28
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI nowy EGR i każdy inny zawiesza się

U mnie po zapaleniu ściąga w dół i dopiero po zgaszeniu po chwili powróci do góry. Po czyszczeniu pompy podciśnienia dopiero zaczęło działać dobrze.
rafal241411 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.