Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-09-2015, 08:36   #1
DeLIsDel
ford::beginner
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 28-05-2013
Skąd: Czarny Las
Model: C-MAX
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Postów: 34
Domyślnie Awaryjność silników EcoBoost

Witam,

Przymierzam się do wymiany mojego S-MAX-a na nowego S lub Grand C-Max-a. Roczne przebiegi mam w granicach max 18.000 km 98% krótkie dystanse (dzieci do szkoły, praca, sklep), zastanawiam się nad silnikiem ecoboost zakładając że będzie problem z dopalaniem filtra w TDCi. I tu pojawia się pytanie, jak faktycznie bezawaryjny jest ten silnik ? W przeciągu 2 lat zrobię nim 30.000 km i nie będzie problemu ale zamierzam go eksploatować jakieś 5 lat. Aktualnie w Alfie mam taką wymyślną konstrukcję w benzynie z modułem multiair i po 50.000 km moduł ten szlak trafia (wymiana 3.000 zł). Z doświadczenia kolegów jak ecoboost spisuje się po 100.000 km czy 150.000 km ?

DeLIsDel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2015, 08:53   #2
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Awaryjność silników EcoBoost

Śledząc forum uważnie to bardzo ciężko doszukać się czegokolwiek o awariach EcoBoostaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2015, 09:21   #3
stingerA6
Tańczący z S-Maxami
 
Avatar stingerA6
 
Zarejestrowany: 11-05-2014
Skąd: Landsberg
Model: Romet
Silnik: Wigry
Rocznik: 1985
Postów: 1,011
Domyślnie Odp: Awaryjność silników EcoBoost

Mój z przebiegiem 170 parę i cisza, więc nie jest źle
stingerA6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2015, 10:05   #4
Ziółas
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Skrzeszew
Model: S-max
Silnik: 2.0 Ecoboost 203 KM + upgrade do 240KM
Rocznik: 2012
Postów: 41
Domyślnie Odp: Awaryjność silników EcoBoost

Mój zbliża się do 100 000 (brakuje niecałe 500) i jak do tej pory gra i buczy. Raz jeden doszło do przetarcia przewodu wyrównującego poziom płynu chłodniczego - przewód przetarł się na rurce od klimatyzacji. Chłodziwo uciekło, a na przewód czekałem prawie tydzień, ale chyba nie zaliczyłbym tego do awarii silnika. Mimo zróżnicowanego stylu jazdy silnik nie bierze oleju, nie zdarzyło mi się miedzy przeglądami żebym musiał dolewać. Rocznie robię około 30 000. Bardziej martwię się o skrzynię Powershift. Zdarza się jej szarpać, raz wywaliło komunikat o awarii, ale po wyłączeniu i włączeniu silnika komunikat nie powrócił, a skrzynia działała normalnie. Ostatnio zdarzyło się, że samochód przez kilka sekund (5-7) absolutnie nie chciał przyspieszać - brak mocy? ślizganie się sprzęgieł? Nie wiem, niedługo przegląd, poproszę żeby zwrócili na to uwagę. Ostatnio pan w serwisie zaproponował, żeby wcześniej wymienić olej (przy 100tyś a nie 120tyś). I to tyle, nic więcej, chyba nieźle...
Ziółas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2015, 17:24   #5
wojtbf1
F1 fan
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 25-05-2008
Skąd: ok.Stargard
Model: Edge ST
Silnik: 2.7 na dwóch turbinach 335 KM
Rocznik: 2019
Postów: 1,033
Domyślnie Odp: Awaryjność silników EcoBoost

Cytat:
Napisał Ziółas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio pan w serwisie zaproponował, żeby wcześniej wymienić olej (przy 100tyś a nie 120tyś)
Czym to argumentował....???
__________________
Bądż NIEBIESKI-zarejestruj się i wstąp do klubu

[B]Było MONDEO MK4 2.0 TDCi Titanium X....był S-MAX 2.0 240KM Titanium S ...czas na nowe..[B]
wojtbf1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2015, 21:43   #6
stefanekmac
ford::average
 
Imię: stefan
Zarejestrowany: 25-02-2014
Skąd: Tomaszów Maz
Model: fokus stline
Silnik: 1500 ecoblue. 120 KM
Rocznik: 2018
Postów: 93
Domyślnie Odp: Awaryjność silników EcoBoost

Aktualnie 185 tys w 2 l i jest ok.Skrzynia czasem szarpnie delikatnie, czasem ciężko wcisnąć przycisk i wrzucić d .
stefanekmac jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2015, 23:25   #7
adamu20
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-12-2015
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 ECOBOOST 240KM
Rocznik: 2011
Postów: 1
Domyślnie Odp: Awaryjność silników EcoBoost

Temat widzę już niezbyt świeży ale opowiem moją historię Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
(tekst wklejam bo już to opisałem pod jakimś artykułem na wp)

S-MAX 2.0 benzyna 240KM przebieg 71000km wiek niecałe 4 lata (2011r) - zaczyna brać duże ilości oleju.
Serwis stwierdza brak sprężania trzeba zdjąć głowicę żeby dowiedzieć się więcej. Okazuje się że jeden tłok był na granicy "rozlecenia" cała reszta po dokładnych oględzinach okazała się być popękana.
Po zgłoszeniu się z problemem (i szczegółowym opisem sytuacji) do FORD POLSKA i po kilku tyg. czekania na odpowiedź pani rzecznik stwierdziła że mogą partycypować w kosztach wys. 20 % nowego silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (nowy silnik 29000 zł).
Na zapytanie dlaczego po tak małym przebiegu stało się coś takiego pani z forda na początku powiedziała że jest to "sprawa eksploatacyjna" bo według nich wada fabryczna ujawnia się do 2 lat (gwarancja) użytkowania.
Gdy się później dopytywałem czy jest to normalna rzecz w fordach taka "sprawa eksploatacyjna" i czy może mi powiedzieć gdzie był błąd w eksploatacji samochodu (przecież to nie wyścigówka, nie żyłowany normalna eksploatacja),
poprawiła się i stwierdziła ostatecznie że nie dopatrzyli się winy użytkownika, a jest to "zdarzenie losowe". Miałem pecha? Może, ale dlaczego wszystkie cztery tłoki, nie wiem . W każdym razie zraziłem się do samochodów Forda i do samej firmy.

Obecnie jeżdżę już z nowym, używanym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. silnikiem - oczywiście kupionym "na własną rękę". Chętnie poczytam opinii innych użytkowników na ten temat.
adamu20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2015, 10:49   #8
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Awaryjność silników EcoBoost

To chyba pierwsza negatywna opinia o silnikach EB na tym forum
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2015, 11:17   #9
kordyl
ford::professional
 
Avatar kordyl
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Warszawa-Sejny
Model: Mondeo TitaniumX Panther Black
Silnik: 2,5T 258KM 396Nm
Rocznik: 2007
Postów: 1,290
Domyślnie Odp: Awaryjność silników EcoBoost

nie pierwsza [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
kordyl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2015, 13:12   #10
Ziółas
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Skrzeszew
Model: S-max
Silnik: 2.0 Ecoboost 203 KM + upgrade do 240KM
Rocznik: 2012
Postów: 41
Domyślnie Odp: Awaryjność silników EcoBoost

Cytat:
Napisał Ziółas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mój zbliża się do 100 000 (brakuje niecałe 500) i jak do tej pory gra i buczy. Raz jeden doszło do przetarcia przewodu wyrównującego poziom płynu chłodniczego - przewód przetarł się na rurce od klimatyzacji. Chłodziwo uciekło, a na przewód czekałem prawie tydzień, ale chyba nie zaliczyłbym tego do awarii silnika. Mimo zróżnicowanego stylu jazdy silnik nie bierze oleju, nie zdarzyło mi się miedzy przeglądami żebym musiał dolewać. Rocznie robię około 30 000. Bardziej martwię się o skrzynię Powershift. Zdarza się jej szarpać, raz wywaliło komunikat o awarii, ale po wyłączeniu i włączeniu silnika komunikat nie powrócił, a skrzynia działała normalnie. Ostatnio zdarzyło się, że samochód przez kilka sekund (5-7) absolutnie nie chciał przyspieszać - brak mocy? ślizganie się sprzęgieł? Nie wiem, niedługo przegląd, poproszę żeby zwrócili na to uwagę. Ostatnio pan w serwisie zaproponował, żeby wcześniej wymienić olej (przy 100tyś a nie 120tyś). I to tyle, nic więcej, chyba nieźle...
Chyba za wcześnie się pochwaliłem. Obecnie przy przebiegu 105 tyś padło turbo - przynajmniej tak twierdzi doradca z ASO. Zaczęło się jakieś 1,5 miesiąca temu od jednego, dwóch przypadków spadku mocy (samochód bardzo opornie przyspieszał mimo wchodzenia na wysokie obroty). Początkowo myślałem, że wina leży po stronie skrzyni biegów (slizgające się sprzęgła czy coś ?) i zgłosiłem to na przeglądzie po 100 tyś (wpis powyżej). Problem znikał po wyłączeniu silnika, nie wywalało żadnych błędów ani w Conversie, ani w Torqe. Do zeszłej niedzieli miałem w zasadzie spokój, ale wracając od mojej mamy z rodzinką na pokładzie, samochód ponownie stracił moc. Sytuacja tym razem powtarzała się po każdym uruchomieniu. Początkowo wszystko dobrze, ale podczas większego przyspieszania (np podczas wyprzedzania !!!) nagły spadek mocy. Samochód jechał jakby miał 60, a nie 240 KM. W dniu wczorajszym, ponowna wizyta w serwisie, jazda próbna z doradcą i tym razem problem również wystąpił (poprzednio, podczas przeglądu nie). Dziś rano telefon z serwisu: turbo kwalifikuje się do wymiany razem z kolektorem wydechowym (integralna część) nett około 4 tyś PLN. Czekam na decyzję leasingodawcy czy pakiet serwisowy to obejmuje. Z tego co pamiętam tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. O dalszych losach będę informował na bieżąco.
Ziółas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.