![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 02-11-2015
Skąd: Szczecinek
Model: Transit
Silnik: 3,2 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 9
|
![]()
Witam. Stało się , mój niezawodny transit 3,2 TDCI padł. Od jakiegoś czasu miał problemy z odpaleniem , odpalał za pierwszym , drugim razem , loteria. Zawsze musiałem go dłużej kręcić. Wczoraj rano przekręciłem kluczyk , rozrusznik działa auto nie odpala. Podłączony został komputer i pokazało błąd P034023. Problem w tym że nigdzie nie znalazłem tego opisu błędu. Ktoś pomoże ?
Ostatnio edytowane przez tranzol32 ; 03-11-2015 o 10:15 Powód: Zmiana tytułu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,773
|
![]()
Obstawiam czujnik położenia wałka rozrządu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
![]()
Chyba jest jakieś przekłamanie w odczycie błędu, jeżeli jest to błąd P0340, to odnosi się on do czujnika wałka rozrządu - tak jak kolega Tvvardy zaproponował.
Ten czujnik - inaczej jak czujnik wału - jest czujnikiem Halla i wymaga zasilania napięciem stałym +5V. Więc może być tak, że pada sam czujnik (najczęstszy przypadek), ale może też występować zanik napięcia zasilającego na wtyku czujnika. Nie wiem dokładnie jak jest w silniku 3,2, ale we wczesnych silnikach tdci błąd czujnika wałka nie był zapisywany (zapamiętywany), był tylko pokazywany w trybie rzeczywistym, wtedy gdy czujnik podczas podłączania testera był uszkodzony. To było mocno mylące, bo struktura półprzewodnikowa w czujniku Halla potrafiła raz działać, raz nie, i kiedy silnik pracował nie było żadnego błędu. Co więcej - w strategii pracy silnika zaimplementowane były różne strategie działania - była też taka, że uszkodzony czujnik wałka nie powodował zatrzymania silnika, dopiero po zgaszeniu nie można było go odpalić. Potem podobno to zmieniono... Być może u ciebie już dawno czujnik nawalał, ale jego chwiejne zachowanie plus nielogiczne działanie układu sterowania i zapisywania błędów, nie pozwoliły na wcześniejsze wykrycie usterki.
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 02-11-2015
Skąd: Szczecinek
Model: Transit
Silnik: 3,2 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 9
|
![]()
Dziękuje za pomoc. Czujnik wałka rozrządu wymieniony i autko pali aż miło.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 20-04-2014
Skąd: Bałtów
Model: Transit
Silnik: 3.2 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 25
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 02-11-2015
Skąd: Szczecinek
Model: Transit
Silnik: 3,2 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 9
|
![]()
Ja kupiłem go w kwietniu , w miesiącu mam 3 wyjazdy do Niemiec , zrobiłem już nim 70 tys. km, prócz wymiany oleju i filtrów ( filtr powietrza , filtr paliwa i olej (12l)+ dwa filtry oleju wychodzi mnie z wymianą 700 zł (trochę dużo) ) , ale po za tym to nic nie ruszam w tym samochodzie , dopiero teraz ten czujnik mi padł. Jest to średniak. Wyprzedzanie dla niego z tonowym ładunkiem to pestka. Spalanie przy spokojnej jeździe to 10-11 litrów. Staram się nie przekraczać 105km/h , później to już wiadomo nawet może 15 wziąć. Kupując transita miałem w głowie tylko silnik 3,2 TDCI , żaden inny. Ten samochód się po prostu nie męczy. Auto godne zakupu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
![]() Cytat:
Gdyby nim jeździł zatrudniony kierowca (na vanach to najczęściej młode chłopaki) to byś się mocno dziwił - że taki zawodny ten Transit. Wtedy to pedał w podłodze na całej trasie i chwalenie się na youtubie, że pojechał nim 180 lub nawet 190 km/godz...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-11-2015 o 12:39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
![]()
Też chciałem kiedyś kupić ten model 3.2 ale padło na 2.4 140 Km
Wystraszylem się dużego zużycia paliwa bo ja jednak woziłem ciężkie ładunki. Ale dla porównania teraz mam nowy model 2.2 155 km zrobiony na 178 KM i dla ciekawości na dystansie mieszanym miasto trasa odległość przebyta to 100km i średnie zużycie 9,3!!! litra na 100/km Auto maks wysokie maks długie do tego bliźniacze koła i około 500 kg na pace tylko że prędkość maksymalna jaka jechałem to 100 km /h Nie zmienia to faktu że zużycie wyszło i tak bardzo niskie |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 02-11-2015
Skąd: Szczecinek
Model: Transit
Silnik: 3,2 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 9
|
![]()
Ja jestem tego zdania , że jak dbasz tak masz. Kiedyś ciągnąłem camping 6m i 2 tony wagi. Problemów nie było z niczym, ale spalanie już wzrosło do 12l. Wydaje mi się że silnik 2.2 zawsze spali mniej niż 3.2. W rodzinie jest jeszcze jeden transit z silnikiem 3,2 jumbo i ku mojemu zdziwieniu bardziej załadowany pali tyle samo co mój, ale ma chyba inny most, bo mój przy 100km/h ma około 2400obr/min a ten max ma tylko 2100obr/min.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-04-2012
Skąd: Krotoszyn
Model: Focus / Mondeo/ Mondeo ST220
Silnik: 1.6 100KM / 2.0 Ecoboost 240 PS / 3.0 V6
Rocznik: 2010 / 2011 / 2006
Postów: 155
|
![]()
A to nasza "pszczółka" w Alpach Szwajcarskich :-) zdjęcie z setupem zimowym, na lato są alufelgi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Gdzieś w Europie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 3.2 200KM przejechane już 240.000km od nowości u Nas. Widzę, że koledzy użytkują auto "delikatnie" Nasza pszczółka to daje z siebie wszystko... Służy Nam, na dalekie jak i krótkie trasy. Zjeździła z nami 3/4 europy.. Ciągnie przyczepę do 3t z plandeką 7.1m skrzyni ładunkowej, łódkę o wadze koło 2.5t. Jeździ też z 5 ludźmi i całą paką narzędzi.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeżeli chodzi o spalanie. No niestety nasz transit leci prawie zawsze na pełnym bucie tj. odcięciu 170km/h Spalania nie chcielibyście wiedzieć, ale kręci się w granicach ~20l. a nawet ponad Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Stanął raz w zeszłym miesiącu, rozleciał się tłumik drgań. A tak to zawsze dojeżdża i wraca do domu... Nie przestraszcie się spalaniem. Coś za coś. Mamy też transita 2.4 TDDI 125Km ponad 500.000 przelotu i z tą przyczepą, ale już bez plandeki spokojnie weźmie 20L bez zająknięcia. Ostatnio edytowane przez Haymaker ; 18-11-2015 o 19:36 |
![]() |
![]() |