![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 12-04-2016
Skąd: o/k Pszczyny
Model: Focus C-max
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2007
Postów: 59
|
![]()
Uprzejmie proszę o pomoc odnośnie zaworu EGR.
Chodzi dokładnie o to jakie parametry wybrać w Forscanie i jakie powinny być prawidłowe wartości dla dobrze pracującego zaworu EGR. Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 12-04-2016
Skąd: o/k Pszczyny
Model: Focus C-max
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2007
Postów: 59
|
![]()
Rozumiem ze nikt nie chce pomóc?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
|
![]()
Może nie to że nie chce, ale teraz pewnie mniej ludzi siedzi na forum Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., lepiej na świeżym powietrzu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Zawór EGR pracuje cały czas otwierając się i zamykając, na wolnych obrotach jest otwarty dla obejścia spalin (otwarcie jest zależne chyba od obciążenia silnika), po dodaniu gazu zamyka się, później otwiera kierując spaliny do ponownego przepalenia. W Forscanie jest PID opisany EGR.... (coś tam) i pokazuje procentowe otwarcie zaworu. W trybie danych rzeczywistych zobaczysz zmianę procent otwarcia zaworu zależnie od położenia pedału przyspieszenia. Jakie są poprawne ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mariusz
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 12-04-2016
Skąd: o/k Pszczyny
Model: Focus C-max
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2007
Postów: 59
|
![]()
Dzięki za odp tylko, że mi właśnie chodzi o dokładną nazwe tego parametru który trzeba wybrać aby widzieć prawidłową prace EGRu, bo opcji związanych z EGRm jest tam kilka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 07-11-2015
Model: focus
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 22
|
![]()
Masz tam coś takiego jak : commanded EGR ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-05-2014
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion, Mazda CX-3
Silnik: 1.4 TDCi, 2.0 SkyActive
Rocznik: 2003, 2019
Postów: 280
|
![]()
Hej.
Tu masz zrzuty z mojego EGR. Zawór jest nowy. Pierwsza fotka z wolnych obrotów a druga z 2000 obrotów. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 01-04-2013
Skąd: Wielkopolska
Model: volvo
Silnik: 1,6D/TDCI-109 KM
Rocznik: 2008
Postów: 162
|
![]()
Aby dokładnie porównać to zrzutów musi być więcej - zimny silnik/rozgrzany/pod obciążeniem/w trakcie wypalania fap o ile jest.
EGR jest mocno powiązany z przepustnicą i w momencie wypalania filtra puszcza o wiele więcej ciepłego powietrza jak i zaraz po odpaleniu zimnego silnika - strona zimna przepustnicy jest zamknięta. Choć i te pomogą tylko trzeba określić w jakich warunkach były zrobione - zimny/ciepły/rozgrzany do normalnej temperatury. Volvo trochę inaczej to rozwiązało prościej (interfejs dedykowany) porównuje tylko dwa parametry - stopień otwarcia egr (%) i związaną w tym czasie pracą przepustnicy tu widzę bardzo dużo parametrów i prawdopodobnie część z nich odnosi się do pracy przepustnicy tylko które. |
![]() |
![]() |