![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-03-2016
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 68
|
![]()
Witam serdecznie, mam pytanie. Ostatnio podłączyłem samochód pod komputer i pokazał mi się błąd zaworu EGR. Jutro Postaram się o dokładne zdjęcie i opis omawianego błędu. W każdym razie silnik pracuje bardzo dobrze jak się rozgrzeje, obroty nie falują, zbiera się od 1500, nie ma żadnych objaw na rozgrzanym silniku. Natomiast na zimnym/lekko rozgrzanym potrafi z 1 na 2 szarpać nie zawsze, ale zdarza się, oczywiście na spokojniej jeździe, bez żadnego strzelania ze sprzęgła czy coś. Pytanie czy zawór wymienić czy lepiej zregenerować. Mondeo z 2007 roku, nie mam pojęcia czy zawór był wymieniany wcześniej. Ewentualnie ktoś z trójmiasta mógłby mi to w miarę krótkim czasie zdiagnozować? Czy wymaga to większego nakładu pracy i dostatnia się do zaworu? Nie chciałbym niepotrzebnie wydawać pieniądze.
Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Konin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb +LPG
Rocznik: 2007
Postów: 2,781
|
![]()
A może kolega by uzupełnił profil i wtedy będziemy wiedzieć czy mamy do czynienia z Dieslem czy Pb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-03-2016
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 68
|
![]()
Zapomniałem o najważniejszym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Diesel, juz zaktualizowałem informacje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: PAweł
Zarejestrowany: 03-06-2005
Skąd: Ełk
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.2 200KM / 500Nm
Rocznik: 2008
Postów: 313
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-03-2016
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 68
|
![]()
Podsylam zdjecie bledu i przy okazji innych parametrow.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Kuba94 ; 02-09-2016 o 14:23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Aircross
Silnik: 1.6 PT Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 3,963
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Imię: PAweł
Zarejestrowany: 03-06-2005
Skąd: Ełk
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.2 200KM / 500Nm
Rocznik: 2008
Postów: 313
|
![]()
Ale czyszczenie EGRa jest takie same niezależnie od silnika, choć owszem umiejscowienie tegoż jest inne w każdym silniku
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 29-12-2015
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo mk4 Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2009
Postów: 169
|
![]()
Pokazuje w twoim błędzie "błąd elektryczny w układzie" czyli do wymiany bo nie wiem co można zregenerować w tym obwodzie. Regeneracja lub czyszczenie tylko wtedy gdy pokazuje problem z pozycja lub błąd zacięcia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,938
|
![]()
Tyle ze ten sam blad wyskakuje przy 3 objawach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-03-2016
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 68
|
![]()
Po rozebraniu EGR'a winowajcą był ten 'dynks' jak na filmiku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ale w moim przypadku zacinal sie w roznych miejscach. Po nasmarowaniu/przeczyszczeniu, problem jakby ustał na zimnym silniku, może było czuć delikatne poszarpywanie, ale przy temperaturze 25-30C. W kazdym razie blad nie zniknal, wiec obawiam sie ze tylko wymiana go skasuje:/ Za to pojawił mi się inny problem, a mianowicie podczas przyspieszania na drugim i trzecim Biegu w zakresie 1500/1600-2000 obrotow samochod jakby delikatnie zwalniał/poszarpywał ciężko to wytłumaczyć. Jakbyś przyśpieszał a ktoś z tyłu nagle pociągnął cię do siebie. Strasznie dziwne uczucie, w każdym razie nie zawsze się to dzieje, ale jak już się pojawia to mam ochotę wjechać na obwodnicę/autostradę i z niej nie zjezdzac, zeby nie wracac do tych szarpniec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. co w tym wypadku moze byc przyczyna? Bo czytalem o tym w googlach i strasznie ciezko cos wyczytac a kazdy ma inny obiaw. Jedni pisza ze wtryski, a moje wtryski pracuja idealnie, drudzy pisza ze dwumas, ale wibracji zadnych nie mam, na kierownicy tez spokojnie. Moze poduszki skrzyni? Paliwo leje Verve, a w piatek zalalem pelny zbiornik i dodalem uszlachetniacz do wtryskow, moze on jest winowajca? Bo przed tym uszlachetniaczem takich objawow nie wyczulem, a w sumie po zalaniu auta do pelna przejechalem juz 450km i dopiero teraz zaczalem te poszarpywanie odczuwac. Co moze byc przyczyna? Jakies pomysly Panowie, bo strasznie to irytujace :/ @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] mozesz wymienic te przyczyny? Ostatnio edytowane przez Kuba94 ; 13-09-2016 o 04:41 |
![]() |
![]() |