![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 24-09-2013
Skąd: Gliwice
Model: Probe
Silnik: GL
Rocznik: 1991
Postów: 14
|
![]()
Witam,
wiem, że temat przewijał się na forach wielokrotnie, jednak mało gdzie były podawane jakieś konkrety, które rzeczywiście pomogły. Z problemem walczę od dłuższego czasu i niby jest coraz lepiej ale wciąż nie jest dobrzeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Info o aucie: - Focus MK2 2005 kombi - 2.0 TDCi 136 km z fabryki bez dpf - Przebieg 285 kkm (na 99% oryginalny) - Zaślepiony i wyprogramowny EGR - Wgrany "lekki" program (na okolo 155km) - Paliwo w 99% z BP, czasem inna ale tylko markowa stacja. - Auto ma moc i po zagrzaniu nic się nie dzieje. Opis problemu: Po nocy lub dłuższym postoju, szczególnie gdy jest zimniej (ale również czasem w lecie) auto po odpaleniu nie chodzi równo (jakby nie na wszystkie cylindry), puszcza przy tym gryzącego "bąka" szaro-niebieskiego. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Czasem mocniej czasem słabiej i niekoniecznie im zimniej tym gorzejGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wręcz przy -1, -2 stopnie pali najlepiej z przedziału -20 => 8 stopni C Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Drżenie sinika i dymienie ustaje po kilkudziesięciu sekundach, po rozgrzaniu auto zachowuje się normalnie. Czasem przy odpaleniu jak jest ciemno to widzę, że jak zaczyna działać rozrusznik to migają światła (mimo tego, że są wyłączone na "0"). Co zostało zrobione/sprawdzone: Byłem u kilku speców i każdy jakoś go przetrzepywał i coś robił ale problem nadal jest. - Diagnostyka komputerowa robiona wielokrotnie, brak jakichkolwiek błędów w komputerze. - Świece i akumulator (centra plus) zmieniane rok temu na nowe (z tego samego powodu i zaraz po zmianie nie było znaczącej poprawy) - Olej i wszystkie filtry zmieniane regularnie i zaraz po zmianie również brak poprawy. - Próba przelewowa wtryskiwaczy nie wykazała odchyleń od normy. - Z powodu nieregularności występowania tej dolegliwość wstępnie wykluczono problemy z kompresją. - Wszystkie kable masowe, te do świec itd posprawdzane i poczyszczone. - Poczyszczony układ paliwowy. Mam pewne podejrzenia co do czujnika temperatury płynu chłodniczego, bo po zimnej nocy przed odpaleniem sprawdziłem na teście zegarów i na "engine temp" miałem "40 C", po rozgrzaniu ta wartość była koło "117 C", więc mniemam, że to wartość w stopniach Celsjusza. Co prawda dzisiaj mechanik sprawdzał niby ten czujnik i mu wyszło zgodnie z temperatura zewnętrzną, ale to było w ciepłym garażu (18 st C). Czy jest możliwe, że silnik po prostu widzi, że ma temperature 40 st C i nie dogrzewa się tak jak powinien i przez to na początku krzywo chodzi? Jak sprawdzić ten czujnik (to ten na wężu dochodzącym do zbiorniczka płynu chłodniczego?) Drugie podejrzenie to jednak końcówka wtrysku z której po nocy może coś "nakapać" do cylindra i stąd problem z dopaleniem tego. Z góry dzięki za odpowiedzi i jakiekolwiek sugestie co by tu jeszcze sprawdzić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-07-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 61
|
![]()
Mam taki sam problem, kupa dymu przy temperaturze w sumie mniejszej niż 8 stopni. W planach mam płukanie układu paliwowego diesel spulungiem i próbę przelewową. Jeżeli chodzi o temp engine to tuż po odpaleniu też mam 40 stopni
Ostatnio edytowane przez koval_84 ; 03-12-2016 o 20:09 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 24-09-2013
Skąd: Gliwice
Model: Probe
Silnik: GL
Rocznik: 1991
Postów: 14
|
![]()
Widzę, że nikt chyba nie ma doświadczenia z takim problemem. Ewentualnie poleci mi ktoś dobry serwis w okolicach Katowic, gdzie mógłbym zasięgnąć pomocy?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 10-07-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 61
|
![]()
Witam. Czy udało się rozwiązać problem ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: radosław
Zarejestrowany: 25-02-2014
Skąd: wrocław
Model: ford focus mk2 fl
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
![]()
Bez obaw tez mam to samo w swoim focusie 2.0tdci 136 ps. Czy -5 czy +5 odpalał tak jakby bez jednego cylindra. W środę przed świetami wymieniłem świece żarowe plus egr. Dodatkowo alternator i aku jest nowe z sierpnia. Odpala bez takiej wielkiej chmury ale z początku chodzi głośno, jedynie co lepiej to ze mniejsza chumra. Sprawdzali mi kompep korekty wtrysku i wartości są między 0,05mm3 na dwóch a na pozostałych 0,04mm3.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Jeżdże Toyotą :-)
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b duratec/1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 546
|
![]() Cytat:
IMHO za krótko grzeje.
__________________
-- GrzegorzMX --Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::advanced
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: PŁocicz / Grudziądz
Model: Focus C-MAX
Silnik: Diesel 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 223
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jeżdże Toyotą :-)
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b duratec/1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 546
|
![]()
Niech mechanior sprawdzi temperature i czujnik odpowiadający za czas grzania świec.
__________________
-- GrzegorzMX --Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::beginner
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 24-09-2013
Skąd: Gliwice
Model: Probe
Silnik: GL
Rocznik: 1991
Postów: 14
|
![]()
Problem dalej nie rozwiązany niestety:/
Cytat:
No wtedy lepiej zapala, ale podobno to bardzo niezdrowe dla tego silnika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jeżdże Toyotą :-)
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b duratec/1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 546
|
![]()
raczej dla swiec które mają grzać kilka sekund i wytrzymują ciągłego grzania może ze 25 sekund.
drąż temat jesteś blisko. Aha. Sprawdź czy każda ze świec (które wymieniłeś na nowe) dostaje prąd do zagrzania i czy ma tam dobry styk. Tam naprawdę płynie duży prąd a sama świeca ma mniej niż 0,5ohma rezystancji.
__________________
-- GrzegorzMX --Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie) |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
dymi , nie równo pracuje |
|
|