Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-12-2016, 18:26   #1
cobrasnake
ford::beginner
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 24-09-2013
Skąd: Gliwice
Model: Probe
Silnik: GL
Rocznik: 1991
Postów: 14
Domyślnie 2.0 TDCI 136 KM nierówna praca po uruchomieniu, szczególnie jak jest zimno.

Witam,

wiem, że temat przewijał się na forach wielokrotnie, jednak mało gdzie były podawane jakieś konkrety, które rzeczywiście pomogły. Z problemem walczę od dłuższego czasu i niby jest coraz lepiej ale wciąż nie jest dobrzeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Info o aucie:
- Focus MK2 2005 kombi
- 2.0 TDCi 136 km z fabryki bez dpf
- Przebieg 285 kkm (na 99% oryginalny)
- Zaślepiony i wyprogramowny EGR
- Wgrany "lekki" program (na okolo 155km)
- Paliwo w 99% z BP, czasem inna ale tylko markowa stacja.
- Auto ma moc i po zagrzaniu nic się nie dzieje.

Opis problemu:
Po nocy lub dłuższym postoju, szczególnie gdy jest zimniej (ale również czasem w lecie) auto po odpaleniu nie chodzi równo (jakby nie na wszystkie cylindry), puszcza przy tym gryzącego "bąka" szaro-niebieskiego. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Czasem mocniej czasem słabiej i niekoniecznie im zimniej tym gorzejGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wręcz przy -1, -2 stopnie pali najlepiej z przedziału -20 => 8 stopni C Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Drżenie sinika i dymienie ustaje po kilkudziesięciu sekundach, po rozgrzaniu auto zachowuje się normalnie.
Czasem przy odpaleniu jak jest ciemno to widzę, że jak zaczyna działać rozrusznik to migają światła (mimo tego, że są wyłączone na "0").



Co zostało zrobione/sprawdzone:

Byłem u kilku speców i każdy jakoś go przetrzepywał i coś robił ale problem nadal jest.

- Diagnostyka komputerowa robiona wielokrotnie, brak jakichkolwiek błędów w komputerze.
- Świece i akumulator (centra plus) zmieniane rok temu na nowe (z tego samego powodu i zaraz po zmianie nie było znaczącej poprawy)
- Olej i wszystkie filtry zmieniane regularnie i zaraz po zmianie również brak poprawy.
- Próba przelewowa wtryskiwaczy nie wykazała odchyleń od normy.
- Z powodu nieregularności występowania tej dolegliwość wstępnie wykluczono problemy z kompresją.
- Wszystkie kable masowe, te do świec itd posprawdzane i poczyszczone.
- Poczyszczony układ paliwowy.

Mam pewne podejrzenia co do czujnika temperatury płynu chłodniczego, bo po zimnej nocy przed odpaleniem sprawdziłem na teście zegarów i na "engine temp" miałem "40 C", po rozgrzaniu ta wartość była koło "117 C", więc mniemam, że to wartość w stopniach Celsjusza.
Co prawda dzisiaj mechanik sprawdzał niby ten czujnik i mu wyszło zgodnie z temperatura zewnętrzną, ale to było w ciepłym garażu (18 st C).
Czy jest możliwe, że silnik po prostu widzi, że ma temperature 40 st C i nie dogrzewa się tak jak powinien i przez to na początku krzywo chodzi? Jak sprawdzić ten czujnik (to ten na wężu dochodzącym do zbiorniczka płynu chłodniczego?)

Drugie podejrzenie to jednak końcówka wtrysku z której po nocy może coś "nakapać" do cylindra i stąd problem z dopaleniem tego.

Z góry dzięki za odpowiedzi i jakiekolwiek sugestie co by tu jeszcze sprawdzić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam

cobrasnake jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2016, 20:03   #2
koval_84
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-07-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 61
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 136 KM nierówna praca po uruchomieniu, szczególnie jak jest zimno.

Mam taki sam problem, kupa dymu przy temperaturze w sumie mniejszej niż 8 stopni. W planach mam płukanie układu paliwowego diesel spulungiem i próbę przelewową. Jeżeli chodzi o temp engine to tuż po odpaleniu też mam 40 stopni

Ostatnio edytowane przez koval_84 ; 03-12-2016 o 20:09
koval_84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-12-2016, 16:34   #3
cobrasnake
ford::beginner
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 24-09-2013
Skąd: Gliwice
Model: Probe
Silnik: GL
Rocznik: 1991
Postów: 14
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 136 KM nierówna praca po uruchomieniu, szczególnie jak jest zimno.

Widzę, że nikt chyba nie ma doświadczenia z takim problemem. Ewentualnie poleci mi ktoś dobry serwis w okolicach Katowic, gdzie mógłbym zasięgnąć pomocy?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
cobrasnake jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2017, 14:40   #4
koval_84
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-07-2016
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 61
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 136 KM nierówna praca po uruchomieniu, szczególnie jak jest zimno.

Witam. Czy udało się rozwiązać problem ?
koval_84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2017, 13:14   #5
radoslaw.lesko
ford::amateur
 
Imię: radosław
Zarejestrowany: 25-02-2014
Skąd: wrocław
Model: ford focus mk2 fl
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 5
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 136 KM nierówna praca po uruchomieniu, szczególnie jak jest zimno.

Bez obaw tez mam to samo w swoim focusie 2.0tdci 136 ps. Czy -5 czy +5 odpalał tak jakby bez jednego cylindra. W środę przed świetami wymieniłem świece żarowe plus egr. Dodatkowo alternator i aku jest nowe z sierpnia. Odpala bez takiej wielkiej chmury ale z początku chodzi głośno, jedynie co lepiej to ze mniejsza chumra. Sprawdzali mi kompep korekty wtrysku i wartości są między 0,05mm3 na dwóch a na pozostałych 0,04mm3.
radoslaw.lesko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2017, 13:52   #6
Grzegorz MX
Jeżdże Toyotą :-)
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b duratec/1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 546
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 136 KM nierówna praca po uruchomieniu, szczególnie jak jest zimno.

Cytat:
Napisał cobrasnake Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z góry dzięki za odpowiedzi i jakiekolwiek sugestie co by tu jeszcze sprawdzić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam
Zagrzej świece 2 razy zanim przekręcisz kluczyk do pozycji rozruchu.

IMHO za krótko grzeje.
__________________
--
GrzegorzMX
--Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie)
Grzegorz MX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2017, 19:21   #7
Foczka 23
ford::advanced
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: PŁocicz / Grudziądz
Model: Focus C-MAX
Silnik: Diesel 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 223
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 136 KM nierówna praca po uruchomieniu, szczególnie jak jest zimno.

Cytat:
Napisał radoslaw.lesko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bez obaw tez mam to samo w swoim focusie 2.0tdci 136 ps. Czy -5 czy +5 odpalał tak jakby bez jednego cylindra. W środę przed świetami wymieniłem świece żarowe plus egr. Dodatkowo alternator i aku jest nowe z sierpnia. Odpala bez takiej wielkiej chmury ale z początku chodzi głośno, jedynie co lepiej to ze mniejsza chumra. Sprawdzali mi kompep korekty wtrysku i wartości są między 0,05mm3 na dwóch a na pozostałych 0,04mm3.
Według mnie trzeba je wyjąć i na stół bo może rozpylacz źle rozpyla a wtedy na zimnym od razu kuleje.
Foczka 23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2017, 13:21   #8
Grzegorz MX
Jeżdże Toyotą :-)
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b duratec/1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 546
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 136 KM nierówna praca po uruchomieniu, szczególnie jak jest zimno.

Niech mechanior sprawdzi temperature i czujnik odpowiadający za czas grzania świec.
__________________
--
GrzegorzMX
--Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie)
Grzegorz MX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2017, 17:29   #9
cobrasnake
ford::beginner
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 24-09-2013
Skąd: Gliwice
Model: Probe
Silnik: GL
Rocznik: 1991
Postów: 14
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 136 KM nierówna praca po uruchomieniu, szczególnie jak jest zimno.

Problem dalej nie rozwiązany niestety:/

Cytat:
Napisał Grzegorz MX Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zagrzej świece 2 razy zanim przekręcisz kluczyk do pozycji rozruchu.

IMHO za krótko grzeje.

No wtedy lepiej zapala, ale podobno to bardzo niezdrowe dla tego silnika.
cobrasnake jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2017, 09:51   #10
Grzegorz MX
Jeżdże Toyotą :-)
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b duratec/1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 546
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI 136 KM nierówna praca po uruchomieniu, szczególnie jak jest zimno.

raczej dla swiec które mają grzać kilka sekund i wytrzymują ciągłego grzania może ze 25 sekund.

drąż temat jesteś blisko.
Aha. Sprawdź czy każda ze świec (które wymieniłeś na nowe) dostaje prąd do zagrzania i czy ma tam dobry styk. Tam naprawdę płynie duży prąd a sama świeca ma mniej niż 0,5ohma rezystancji.
__________________
--
GrzegorzMX
--Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie)
Grzegorz MX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
dymi , nie równo pracuje



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.