|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-12-2016, 20:13 | #1 |
ford::beginner
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 29-03-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus II Titanum Kombi Automat
Silnik: Duratorq 1997 TDCI 136 KM
Rocznik: 2008
Postów: 49
|
Śmierdzi po zatrzymaniu i głośno stygnie...
Było/jest tak:
Jechałem przez 5 km ok 100-120 km/h i nagle poczułem lekkie szarpnięcie (jak zmiana biegu w automacie) i jakby osłabnięcie auta (delikatne). Ale jechał dalej... kontynuowałem taką jazdę jeszcze ok 4 km (chociaż po tym spowolniłem do ok 90-100 km/h) a potem wjechałem w strefę, gdzie jechałem 50-80 km/h... Wtedy usłyszałem głośną pracę pod silnikiem - ale szum... to raczej była chłodnica silnika niż sam silnik.... wjechałem do garażu, zaparkowałem... W garażu głośno stygł kilka minut (słyszalne trzaski) i śmierdziało spalenizną. Poza tym nic innego z autem się nie działo: nie szarpał więcej, nie tracił mocy, wskazówka temperatury silnika była poniżej 6o stopni... Zastanawiam się co się stało. Mój wniosek to: w trakcie jazdy załączyło się przepalanie filtra DPF... Zdarzenie jednorazowe - przed godziną. Ktoś tak miał? Ktoś potwierdza, albo ma inną koncepcję dotyczącą przyczyny? Czego oczekiwać jutro rano gdy odpalę auto? |
21-12-2016, 06:39 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: Gdynia
Model: S MAX , FOCUS
Silnik: 2.0 TDCI 140 km , 2.0 TDCI
Rocznik: 2010 , 2011
Postów: 207
|
Odp: Śmierdzi po zatrzymaniu i głośno stygnie...
szarpnięcie dziwna sprawa ale jak śmierdziało spalenizną to pewnie DPF . poszedł biały dym z rury ?
|