Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-12-2016, 00:09   #1
ziomal155
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-07-2013
Model: Focus FL
Silnik: 1.8
Rocznik: 2009
Postów: 19
Domyślnie Cabrio dokładanie Keyless i Climatronic

Witam
Niedawno stałem się posiadaczem Focusa CC 2009, posiadam już taki ale w kombi i biedny lekko rozszerzony z pomocą forum.

Focus jest po przeżyciach, poobijany szukam części. Niestety nie posiadał szyby tylnej i bocznej. Był nie udolnie zaklejony i w środku było od groma wody. Silnik i wszystko co jest z elektroniki jest sprawne ma prawdziwe 86tys przebiegu. Jest to 2.0tdci. Rozebrałem go całego w środku: Kanapy, fotele, boczki, wykładzina, deska. Jest po prostu pusty, dlatego wymyśliłem że dołożę mu pewne dodatki.

Keyless
Kupiłem już wiązkę podłogi, 4 anteny środka, klamki, kolumnę kierownicy. Brakuję mi zamków, możliwe że musze przerobić wiązki drzwiowe. Z wiązki podłogi wyjmę tylko to co potrzebne do keyless.
Problem mam z zakupem modułu KVM niby go nigdzie nie ma ale z tego co rozumiem ostatnio zmienił on nazwę na moduł komfortu. w FF2 z tego co wiem moduł komfortu nie istnieje zastępują go jak by moduły drzwiowe i GEM.
Doszedłem do tego że będę potrzebował chyba 8M5T-19G481 ale z tyłu są jeszcze literki. Nigdzie nie mogę znaleźć co one oznaczają. są opisy do mondeo ale to są nowsze rocznikowo moduły. Tam już doczytałem że najlepszy jest CB bo przy programowaniu nie ma problemów z kodami oraz ma odpalanie bez trzymania przycisku. Niestety te moduły do FF2 nie posiadają takich kodów. Na allegro jest ich od groma i zaczynają się od 30zł

Brakuję mi odbiornika chyba nazwa RKE niestety nie znam numeru części, a pewnie chowa się na allegro.

Schematy jaki na razie mam to MY2009 staram się o schematy z TIS. Nie za bardzo widzę jak jest z zapłonem są dwa przekaźniki jak by 2 i 3 pozycja stacyjki a co z 1? Może realizuje ją GEM? Bo w sumie to w tej pozycji nie ma obciążeń.

Fajnie jak by podeszły piloty ok MK3 ale pewnie nie da rady tych od MK2 na razie nie ma.

Wiem że ktoś z forum dokładał to wszystko, czytałem kilka dni temu jest wątek na Focus forum ale niestety nie mogę tam pisać bo coś się skrypt wysypał i nie mam dostępu nawet do swojego profilu. Niestety nie ma nr części i to jest problem pewien. Może jakoś dojdę do TIS to poszukam.

Co do programowania to to zostawiam na później ;-)

Climatronik

Schemat wygląda prosto. W sumie łączy się tylko panel z nagrzewnicą + MSCAN. Oczywiście do wymiany nagrzewnica i do dołożenia czujnik nasłonecznienia, czujnik temperatury w samochodzie z wentylatorkiem i 4 czujniki temperatury. Z tym że dwa na pewno są w nagrzewnicy i wydaję mi się że pozostałe dwa też, ale nie jestem pewien.
A jeszcze moduł wentylatora to już posiadam. Czy to naprawdę takie proste?

Mam jeszcze czujnik deszczu, dostałem go do dachu gratis, GEM mam w wersji J więc rozumiem że najwyższy. Rozumiem że tutaj tylko przez ELMConfig go włączam. Manetka wycieraczek nie jest inna? Nie ma trybu auto?

Na razie chyba tyle.

Chcę tylko zaznaczyć że samochody to hobby zajmuję się automatyką i projektowaniem maszyn, więc mogę mieć pewne braki. Interesuję się fordami ze względu na to że przez 15 lat swojego życia bywałem często u taty w ASO forda i patrząc na mechaników uczyłem się zasady działania samochodów, silników, potem obsługi FDS,WDS i IDS. Oczywiście w zakresie ASO, nie DIY :-) Samochód jest drugim samochodem nie jeżdżącym do maja może i dłużej i jestem przygotowany na eksperymenty, testy i uziemienie samochodu.

Możliwe że znajdą się osoby które pomogą zrealizować w/w cele.


Ostatnio edytowane przez SRS ; 22-12-2016 o 11:22
ziomal155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2016, 12:35   #2
ziomal155
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-07-2013
Model: Focus FL
Silnik: 1.8
Rocznik: 2009
Postów: 19
Domyślnie Odp: Cabrio 2009 dokładanie Keyless i Climatronic

Mam bardzo ważne pytanie, potrzebuję moduł RKE i przez telefon muszę wytłumaczyć gdzie on jest. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć, gdzieś widziałem że na słupku pasażera ale nie jestem pewien. Proszę o potwierdzenie.

Pozdrawiam
ziomal155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-12-2016, 14:35   #3
ziomal155
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-07-2013
Model: Focus FL
Silnik: 1.8
Rocznik: 2009
Postów: 19
Domyślnie Odp: Cabrio dokładanie Keyless i Climatronic

Nikt za bardzo nie jest w stanie pomóc, co dziwne wydawało mi się że jest tu kilka osób ogarniętych.
W takim razie będę temat prowadził sam, myślę że zamieszczę tu dużo wiedzy która przyda się następnym.
Co do modułu RKE to znalazłem oznaczenie 15k602 niestety nie wiem jakie są różnice miedzy różnymi wersjami i czy te od mondeo różnią się od focusów itp.

Gem J jest oryginalnie w focusie 2009 CC co jest chyba dziwne bo były tylko w kugach. W takim razie odbiornik RKE powinienem już mieć.

W miedzy czasie doszedłem do tego że mam wiązkę, nawet już dwie podłogową od przedliftowego. Będzie do przerobienia w sumie jestem ciekawy kto wpadł na pomysł zamiany wtyczek i pomieszania w nich pinów miedzy FL a przedFL. Anteny raczej są uniwersalne, ale potne jedną.

Wygląda na to że PATS pasuję i do keyless i nokeyless tylko trzeba go podłączyć pod moduł.

Co do modułu 8M5T-19G481 sprawdzając go w ecat i idealny będzie AE i AG posiada rozruch i otwieranie.

Udało mi się kupić składane lusterka do przedFL bo takie są w cabrio nawet FL, nie wiem dlaczego, inne mocowanie do drzwi ale podobne jak do przedFL. Będę z pozostałości moich i tych robił pasujące i składane.

Do Climatronica mam wszystko poza czujnikiem temperatury wnętrza. Można go kupić bez problemu ale nie wiem gdzie on oryginalnie jest zamontowany. To taka turbinka z wentylatorem.

Kupiłem przy okazji włącznik świateł z regulacją podświetlenia i trybem auto. Pytanie jak uruchomić tryb AUTO. Czujnik deszczu ma w standardzie czujnik do świateł, czy jak to w ogóle działa?

Do niektórych schematów bardzo by się przydał TIS.
ziomal155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2017, 00:28   #4
ziomal155
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-07-2013
Model: Focus FL
Silnik: 1.8
Rocznik: 2009
Postów: 19
Domyślnie Odp: Cabrio dokładanie Keyless i Climatronic

Witam Ponownie
Nie wiem dlaczego nikt nie chce udzielić się w temacie mam dużo niewiadomych i jakieś rady by mi bardzo pomogły. W tym tygodniu miałem trochę czasu i rozdzieliłem wiązkę konsoli kupioną tak że zostały mi tylko potrzebne kable od climatronika. Mam też panel i całą nagrzewnice. Po podłączeniu w pokoju kalibrują się wszystkie silniki ale na panelu cisza, jest to pewnie spowodowane brakiem sygnału zapłonu po CAN. Szukałem możliwości jego wysłania za pomocą ELM327, w sumie to chyba wysłać nie ma problemu bo można za pomocą komendy AT. Problem jest co wysłać, nigdzie nie mogę znaleźć sygnału zapłonu po CAN w fordzie. Najprawdopodobniej jest we wszystkich taki sam bo działają te same radia w różnych samochodach forda. Zresztą emulatory sygnału elektrycznego z CAN też są uniwersalne. Miałem to sobie na szybko podłączyć w aucie, ale pogoda nie pozwala.
Zadam kilka pytań może ktoś mi odpowie.
1. Czy uda mi się wymienić nagrzewnice, bez rozszczelniania A/C ? Widziałem gdzieś zdjęcie gdzie wisiały obie chłodniczki same czyli ktoś to wysunął.
2. Czy trzeba zmieniać oprogramowanie PCM? bo gdzieś czytałem że są różne wersje z climatronikiem a manualną. Widzę że manualna daje sygnał do Gem a gem wysyła po CAN do PCM. Myślę że jest uniwersalny ale może się mylę.

Keyless - KVM - RKE
Tutaj zrobiłem wiązki drzwiowe i przebudowałem zamki i klamki, oraz poznałem zasadę działania zamka z 3 silnikami.
Do przeróbek użyłem zamek duble lock z mojego cabrio, zamek od keyless z pojedynczym lockiem, wiązkę z cabrio, wiązkę z focusa przedlotowego z keyless.
Wiązkę z keyless rozłożyłem i wykorzystałem tylko tą jedna wtyczkę drzwiową a raczej piny oraz wszystkie części przy zamku. Kable musiałem po przedłużać bo cabrio ma długie drzwi.

Zastanawiałem się po co jest trzeci silnik przy keyless. Analizując zamki wydaję mi się że ten silnik jest kompletnie zbędny. Silnik ten odpowiada za to samo co ciągniecie klamki. Klamka ma przycisk(nie ten na niej) jak zaczynamy ją ciągnać on się naciska daje sygnał do KVM. KVM sprawdza czy kluczyk jest w zasięgu tej klamki i otwiera centralny przez CAN. Ciągnąc do oporu klamka jak by odblokowuje sprzęgło, nie otwiera drzwi bo w chwili otwarcia zamka jest już za daleko i nie zaczepia o zamek, ale naciska kolejny przycisk ulokowany w zamku. Ten przycisk Załącza w dwie strony(najpierw w jedną zaraz w drugą) silnik który jest w zamku, w tej części metalowej i on otwiera zamek tak jak byśmy ciągnęli za klamkę. Bez tego silnika, po prostu będziemy musieli dwa razy pociągnąć za klamkę, raz żeby rozblokować centralny i drugi, żeby otworzyć drzwi.
Wiązkę od KVM robię sam, niestety na allegro wiązek podłogowych jest multum, ale nikt nie chce sprawdzać czy jest 5 wtyczek do KVM. Moduł mam od Kugi 8M5T-19g481-AE.
Brakuję mi blokady kierownicy i chyba na allegro żadnej nie ma. Zastanawiam się czy z MK3 by pasowała(elektrycznie, mechanicznie nie będzie) bo wtyczki są takie same. Gdzieś coś o tym widziałem, że coś z KVM w pierwszych MK3 się pokrywało. Moduł odbiornika pilotów mam od przedliftowego, mam nadzieje że będzie działał, od niego też mam kluczyki.
Zastanawiam się czy nadajniki KVM z MK3 by pasowały do MK2 bo są ładniejsze. W MK3 zdarzały się takie jak w MK2 przynajmniej z wyglądu, czyli scyzoryk bez scyzoryka. Ja taki widziałem.

Mam jeszcze jedno pytanie o moduły drzwiowe. W Cabrio są nie zintegrowane z silnikami, zupełnie osobne. Według schematów w cabrio nie występowało składanie lusterek ani lampka podświetlająca w lusterku. Moduł rozłożyłem i w środku jest wszystko co potrzeba, zastanawiam się czy jak za ptaszkuję w ELMconfig składanie to będzie z przycisku działało.

PS. gdzie w VCM II znajdę bilans mocy, mogę zrzut ekranu? Bo ja nie mogę znaleźć tej opcji.

Okazało się że mój GEM to DD w wersji przedliftowej(jest w samochodzie z 2009r) tak go odczytuje IDS. Naklejka natomiast mówi o wersji J poliftowej. Ciekawe o co tu chodzi. Nie wygląda na grzebany. Z tego co się zorientowałem to cabrio było chyba jedno nie dzieliło się na przed i po liftowe poza zmienionym przodem. A w środku to taki MIX wszystkiego. Sterownik dodatku do paliwa jest 3M5T. Lusterka były tylko przedliftowe. Nagrzewnice mam manualną według numeru w eCat widnieje jako cabrio lub focus przedliftowy. Ogólnie prawie wszystko co się wpisze przed liftowe i poliftowe do focusa, to eCat twierdzi że jest odpowiednie do cabrio.

Na koniec załączę zdjęcia zamków.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ziomal155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2020, 13:30   #5
johnyp
ford::amateur
 
Imię: Janek
Zarejestrowany: 31-10-2012
Skąd: Poznań
Model: Galaxy
Silnik: 2,0 na gnojówkę
Rocznik: 2009
Postów: 4
Domyślnie Odp: Cabrio dokładanie Keyless i Climatronic

Gdzie w cabrio znajde moduł RKE?
__________________
§23
johnyp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.