![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: adam
Zarejestrowany: 16-09-2014
Skąd: jaworzno
Model: focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 137
|
![]()
Witam. Mój Focus 2.0 TDCi wydaje zmieniające się buczenie którego głośność zmniejsza się lub zwiększa w zależności od kilku czynników. Myślałem że to pompa wspomagania bo najgłośniej było słychać przy wolnej jeździe i zimnym silniku skręcając kierownicę w prawo. Zauważyłem później że dźwięk zmienia intensywnosc podczas hamowania a ostatnio zgłupiałem jak całkiem ucichło po wyłączeniu klimatronika. Dodam że teraz mam raczej ciągle wyłączoną sprężarkę. Czy ktoś może podpowiedzieć co ma wspólnego kręcenie kierownica do wentylacji w samochodzie? Pozdrawiam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
![]()
nic
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: adam
Zarejestrowany: 16-09-2014
Skąd: jaworzno
Model: focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 137
|
![]()
A może jakieś propozycje co może buczeć w układzie nawiewu? Ktoś miał zużyty wentylator, wymieniał go, lub jakieś przygody z buczącymi napędami klapek nawiewu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
![]()
Jedyna wspólna rzecz która mi przychodzi na myśl to obciążenie silnika/elektryki przez korzystanie (lub niekorzystanie) z różnych urządzeń.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: adam
Zarejestrowany: 16-09-2014
Skąd: jaworzno
Model: focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 137
|
![]()
Też tak myślałem ale zrobiłem test i wyłączyłem zamiast wentylacji światła. Buczenie nie ustąpiło. Czyli raczej to nie obciążenie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-12-2015
Skąd: Ruda Śląska
Model: Focus MK3 Titanium, Kuga 3 PHEV ST Line X
Silnik: 1.6 EcoBoost 182PS, PHEV
Rocznik: 2011, 2020
Postów: 110
|
![]()
Po mojemu to wiatrak klimatyzacji, łożysko się wyrobiło albo jest źle zamontowany i przy przechyłach zaczyna lekko ocierać o obudowę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: adam
Zarejestrowany: 16-09-2014
Skąd: jaworzno
Model: focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 137
|
![]()
No chyba to najbardziej racjonalna wersja. Czy ktoś wie jak się do niego dobrać? Oglądałem zdjęcia całego modułu nawiewu wraz z wentylatorem ale jakoś nie mogę połapać gdzie on jest w samochodzie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: adam
Zarejestrowany: 16-09-2014
Skąd: jaworzno
Model: focus mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 137
|
![]()
Czy ktoś wyciągał wentylator z nagrzewnicy w Focusie MK2. Znajduje się on powyżej filtra kabinowego od strony kierowcy. Czy idzie go wyciągnąć bez rozbierania dechy. Czy aby go wyciągnąć wystarczy go przekręcić czy jest mocowany na wkretach. Niestety ale nigdzie nie znalazłem opisu tej operacji z foki MK2. Wszystko z MK1 a tam łatwo.
|
![]() |
![]() |