|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-02-2017, 16:47 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-01-2016
Skąd: Tarnów
Model: Ford Focus MK 3
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Postów: 192
|
brak mocy tylko na zimnym silniku lub w wilgotne dni 1.6 TI-VCT 125PS
co moze powodowac brak mocy na zimnym silniku, po wejsciu wskazówki na pole normal odzyskuje stopniowo moc. Wczesniej jest szarpniecie przy 2000 obr i po wcisnieciu gazu do dechy dusi sie i stopniowo przyspiesza szarpnieciami.
wymienione świece, kable czujnik temp cieczy, sprawdzony rozrząd, nowy aku. Pojawiaja sie błedy p2a00 i p2a03.Sondy ładnie falują miedzy 0.2 a 0,8. Co zwrócilo moja uwage to w forscanie pokazalo total misfires 45450 i od czasu do czasu w polu cylinder 1 pojawia sie cyfra 1. Cewke wymienialem w pazdzierniku mozliwe ze to jej wina? MAF na biegu jałowym ok 4 g/s a na 4 biegu gaz w podłodze =60 g/s zastanawia mnie czy to nie za malo dla silnika 1,6 125 km? podrzuci ktos pomysł co go może boleć? rozgrzany silnik w ciepły dzien śmiga az milo. pacjent focus 1,6 125 km 130000 przebiegu |
06-02-2017, 20:20 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-01-2016
Skąd: Tarnów
Model: Ford Focus MK 3
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Postów: 192
|
Odp: brak mocy tylko na zimnym silniku lub w wilgotne dni
Nikt nie wie jakie powinne byc wartosci zasysanego powietrza? Wzór 0.8 moc silnika jest miarodajny?
|
08-02-2017, 13:19 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-01-2016
Skąd: Tarnów
Model: Ford Focus MK 3
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Postów: 192
|
Odp: brak mocy tylko na zimnym silniku lub w wilgotne dni
dodaje logi:
===PCM DTC P0430:09-64=== Kod: P0430 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 2) Dodatkowe symptomy usterki: - Usterki elementów Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 52993724 s - Globalny czas rzeczywisty -DIST_TOT_VEH: 68.0 km - Łączna odległość przebyta przez pojazd -MAINECUV: 14.75 V - Zasilanie główne sterownika ECU -INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu -OUTTMP: 0 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Running - Stan kluczyka w trybie zasilania -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta) -LOAD: 44.31 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 84 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -SHRTFT1: 7.81 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1) -LONGFT1: -6.25 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1) -SHRTFT2: 4.69 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 2 (Short term fueltrim 2) -LONGFT2: -7.81 % - Długoterminowa regulacja paliwa 2 (Long term fuel trim2) -RPM: 2934 obr/min - Obroty silnika na minute -VSS: 103.0 km/h - Prędkość pojazdu -SPARKADV: 33.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu -IAT: 0 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 19.07 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -TP: 21.96 % - Pozycja przepustnicy -FLI: 25.10 % - Poziom paliwa -APP_D: 31.37 % - Położenie pedału przyspiesznika D -APP_E: 31.76 % - Położenie pedału przyspiesznika E ===END PCM DTC P0430:09-64=== ===PCM DTC P2A00:36-64=== Kod: P2A00 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie O2 - rząd cylindrów 1, czujnik 1 Dodatkowe symptomy usterki: - Częstotliwość sygnału zbyt niska Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 199211152 s - Globalny czas rzeczywisty -DIST_TOT_VEH: 76.0 km - Łączna odległość przebyta przez pojazd -MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU -INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu -OUTTMP: -7 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Running - Stan kluczyka w trybie zasilania -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta) -LOAD: 43.14 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 71 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -SHRTFT1: 7.81 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1) -LONGFT1: -6.25 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1) -SHRTFT2: 1.56 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 2 (Short term fueltrim 2) -LONGFT2: -7.03 % - Długoterminowa regulacja paliwa 2 (Long term fuel trim2) -RPM: 2603 obr/min - Obroty silnika na minute -VSS: 91.0 km/h - Prędkość pojazdu -SPARKADV: 31.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu -IAT: 0 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 16.34 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -TP: 20.39 % - Pozycja przepustnicy -FLI: 23.53 % - Poziom paliwa -APP_D: 29.41 % - Położenie pedału przyspiesznika D -APP_E: 29.80 % - Położenie pedału przyspiesznika E ===END PCM DTC P2A00:36-64=== ===PCM DTC P2A03:36-64=== Kod: P2A03 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie O2 - rząd cylindrów 2, czujnik 1 Dodatkowe symptomy usterki: - Częstotliwość sygnału zbyt niska Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 148879504 s - Globalny czas rzeczywisty -DIST_TOT_VEH: 76.0 km - Łączna odległość przebyta przez pojazd -MAINECUV: 14.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU -INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu -OUTTMP: -6 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik. -PWR_MODE_KEY: Running - Stan kluczyka w trybie zasilania -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta) -LOAD: 42.35 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 70 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -SHRTFT1: 8.59 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1) -LONGFT1: -6.25 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1) -SHRTFT2: 10.94 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 2 (Short term fueltrim 2) -LONGFT2: -7.03 % - Długoterminowa regulacja paliwa 2 (Long term fuel trim2) -RPM: 2652 obr/min - Obroty silnika na minute -VSS: 93.0 km/h - Prędkość pojazdu -SPARKADV: 31.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu -IAT: 0 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 16.37 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -TP: 20.39 % - Pozycja przepustnicy -FLI: 23.53 % - Poziom paliwa -APP_D: 29.41 % - Położenie pedału przyspiesznika D -APP_E: 29.80 % - Położenie pedału przyspiesznika E ===END PCM DTC P2A03:36-64=== ===OBDII DTC P0430-P=== Kod: P0430 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 2) Status: - Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie Moduł: Diagnostyka pokładowa II Szczegóły kodów usterek Wydajnosc ukladu katalizatora ponizej wartosci progowej (2 rzad cylindrów). --Mozliwe przyczyny-- - Zastosowanie benzyny etylizowanej - Kat wyprzedzenia zaplonu opózniony ponizej specyfikacji - Zanieczyszczenie oleju - Wypadanie zaplonów w cylindrach - Uszkodzenie sondy lambda (HO2S) - Uszkodzenie czujnika temperatury plynu chlodzacego (ECT) - Nieprawidlowe podlaczenie przewodów sondy lambda (HO2S) za katalizatorem - Zbyt wysokie cisnienie paliwa - Uszkodzenie rury wydechowej - Uszkodzenie kolektora wydechowego - Uszkodzenie zespolu tlumika/ tylnej rury wydechowej - Uszkodzenie katalizatora. Wskazówka: Modul sterowania zespolem napedowym (PCM) sprawdza wydajnosc katalizatora poprzez monitorowanie tylnej sondy lambda. Jesli wydajnosc katalizatora jest nizsza od dopuszczalnego poziomu, zapisywany jest diagnostyczny kod usterki (DTC). ===END OBDII DTC P0430-P=== ===OBDII DTC P2A03-P=== Kod: P2A03 - Error Status: - Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie Moduł: Diagnostyka pokładowa II ===END OBDII DTC P2A03-P=== ===SASM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego ===END SASM DTC Brak=== ===ABS DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS ===END ABS DTC Brak=== ===RCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł układu SRS ===END RCM DTC Brak=== ===PAM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie ===END PAM DTC Brak=== ===PSCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy ===END PSCM DTC Brak=== ===BCMii DTC B10EA:14-6C=== Kod: B10EA - Nagrzewnica PTC Dodatkowe symptomy usterki: - Obwód zwarty do masy lub otwarty Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 2770599 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 129562.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.75 V - Zasilanie główne sterownika ECU -INCARTMP: 77 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC B10EA:14-6C=== ===BCMii DTC U2101:00-2F=== Kod: U2101 - Konfiguracja modułu sterującego niekompatybilna Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki : -GLOBTIM: 2769618 s - Globalny czas rzeczywisty -TOTDIST: 129562.0 km - Całkowity (przebyty) dystans -MAINECUV: 14.75 V - Zasilanie główne sterownika ECU -INCARTMP: 116 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC U2101:00-2F=== ===FCDIM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł interfejsu elementów sterowania/wyświetlacza z przodu ===END FCDIM DTC Brak=== ===PDM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera ===END PDM DTC Brak=== ===DDM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Modu drzwi kierowcy ===END DDM DTC Brak=== ===HVAC DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja ===END HVAC DTC Brak=== ===ACM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio ===END ACM DTC Brak=== ===IPC DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą ===END IPC DTC Brak=== czy coś jest niepokojacego w korektach albo czyms innym? |
02-11-2022, 19:55 | #4 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 28-12-2018
Skąd: Kutno
Model: Fusion
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
P2A00 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie O2 - rząd cylindrów 1, czujnik 1
Ford Focus III rocznik 2011, benzyna 1.6, 125 KM, przebieg 103 tys km. Błąd jak w temacie, poza zapaleniem się check nie odczuwam innych objawów. Poprzednio skasowany znowu wyskoczył a tym razem jeszcze nie można było zapalić świateł drogowych i przeciwmgielnych. Po odstaniu przez noc światła działają. Zapis z ELM 327 poniżej.
===PCM DTC P2A00:36-EC=== Kod: P2A00 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie O2 - rząd cylindrów 1, czujnik 1 Dodatkowe symptomy usterki: - Częstotliwość sygnału zbyt niska Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 219185634 s (Tue Jun 05 06:55:57 2029) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 98632 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 14.5 V - Napięcie modułu sterującego -INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu -OUTDOOR_TEMPERATURE: 15 °C - Temperatura -PWR_MODE_KEY: Running - Stan kluczyka w trybie zasilania -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta) -LOAD: 52.94 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 82 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -SHRTFT1: 7.03 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1) -LONGFT1: -3.91 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1) -SHRTFT2: 2.34 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 2 (Short term fueltrim 2) -LONGFT2: -3.13 % - Długoterminowa regulacja paliwa 2 (Long term fuel trim2) -RPM: 2772 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 97.0 km/h - Prędkość pojazdu -SPARKADV: 31.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu -IAT: 13 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 20.64 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -TP: 23.92 % - Pozycja przepustnicy -FLI: 68.24 % - Poziom paliwa -APP_D: 32.16 % - Położenie pedału przyspiesznika D -APP_E: 32.16 % - Położenie pedału przyspiesznika E ===END PCM DTC P2A00:36-EC=== ===OBDII DTC P2A00-C=== Kod: P2A00 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie O2 - rząd cylindrów 1, czujnik 1 Status: - Potwierdzony - usterka jest potwierdzona Moduł: Diagnostyka pokładowa II ===END OBDII DTC P2A00-C=== ===SASM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego ===END SASM DTC Brak=== ===ABS DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem). ===END ABS DTC Brak=== ===RCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł układu SRS ===END RCM DTC Brak=== ===PSCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy ===END PSCM DTC Brak=== ===BCMii DTC B1088:88-6C=== Kod: B1088 - Szyna B LIN Dodatkowe symptomy usterki: - Szyna wyłączona Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 316008044 s (Fri Nov 10 19:58:46 2034) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 94309 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 12.5 V - Napięcie modułu sterującego ===END BCMii DTC B1088:88-6C=== |
14-10-2023, 21:57 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-10-2023
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2013
Postów: 14
|
Katalizator i powracajace błedy
Witam
Problem powszechnie znany, czytałam na grupie, że to żmudny proces, ale dopytam w jednej kwestii. Oprogramowanie zrobione, wyskoczył bład sondy 1, która została wymieniona. Po tys km znowu bład jak w załaczeniu. Czy wymiana katalizatora eliminuje problem? Bo czytam różnie…. Będe wdzięczna za rady. Silnik 1.6 125 km Ostatnio edytowane przez deemka0707 ; 16-10-2023 o 21:43 Powód: 1.6 |
16-10-2023, 08:56 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,621
|
Odp: Katalizator i powracajace błedy
Wstaw jeszcze mniejsze zdjęcie...
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
16-10-2023, 11:39 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-10-2023
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2013
Postów: 14
|
Odp: Katalizator i powracajace błedy
Nie da sie
Bład P2A00 Rade chce tylko jedna, czy po wymianie katalizatora bedzie juz ok, czy nie ma gearancji |
16-10-2023, 12:25 | #8 | |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,020
|
Odp: Katalizator i powracajace błedy
Cytat:
Przecież to błąd obwodu 1 sondy |
|
16-10-2023, 13:29 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-10-2023
Model: Focus
Silnik: 1.5
Rocznik: 2013
Postów: 14
|
Odp: Katalizator i powracajace błedy
Byla wymieniana
|
16-10-2023, 13:31 | #10 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,020
|
Odp: Katalizator i powracajace błedy
Z banku 1? Wiązka sprawdzona?
|
|
|
|