![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-08-2006
Skąd: Elbląg
Model: Mondeo [Mk2]
Silnik: 2,5L V6 / STAG300 LPG
Rocznik: 1997
Postów: 167
|
![]()
do auta założona następująca konfiguracja:
Stag 300 + zółte Valteki + KME do 200KM + zbiornik w kole 51L z tego co jeszcze więcej dowiedziałem się o instalacji to: - wywiercone dysze 2mm (czy nie powinny być większe ??) - podłączone 2 czujniki do jednej sondy lambda (też wydaje mi się dziwne) gazownik zrobił tylko autokalibrację i później przejechaliśmy się zobaczyć jak wyglądają mapy - w trakcie jazdy nie zmieniał żadnych parametrów - na koniec podsumował że krzywe są od siebie trochę oddalone, ale tak bywa w dużych silnikach. krzywe były identyczne jeżeli chodzi o kształt ale równolegle od siebie oddalone o mniej więcej jedną kratkę. niestety gazownik z uwagi na brak wiedzy o obsłudze sys.operacyjnego nie zrobił mi zrzutu mapy i nie mogę go tutaj udostępnić. tym nie mniej do jazdy na gazie mam dwie uwagi: - zdarza się [np. na skrzyżowaniu, przy parkowaniu] kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach - falowanie obrotów - spadają tak jakby chciały zgasić silnik i wracają do ustawionych 800obr. i spadają i wracają i tak z 5 razy albo przygazować muszę wtedy się stabilizują - o co tu chodzi - i o co muszę męczyć gazownika żeby poprawił ?? - druga sprawa to zdecydowanie zauważalny spadek mocy: tak organoleptycznie oceniam, że moc spadła tak do poziomu 130KM ze 170KM - auto dalej jest dynamiczne ale czuć tą słabość. czy takie zachowanie jest prawidłowe ?? do tej pory słyszałem że ten spadek nie powinien być mocno zauważalny ?? nie znam sie w tym temacie za bardzo więc będę ogromnie wdzięczny za wszelkie informacje czego się dowiedzieć, czego dopilnować, a co zdecydowanie egzekwować. dzięki i pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
![]()
ale glab ,staga nie potrafi ustawic
mecz dziada ,zeby sie douczyl wolne obroty - trzeba to eksperymentalnie dobrac krzywe wtryskow - nie pamietam dokladnie jak sa umieszczone osie,bo dawno nie grzebalem ,ale jezeli te krzywe masz rownoleglo ,to mnoznik ma caly czas 1x bo nie wiem zabardzo czy jak mowisz ,ze sa rownolegle ,to czy jedna wyprzedza druga ,czy jedna jest pod druga w kazdym razie roznice trzeba zniwelowac mnoznikiem (taka dodatkowa ciagla linia) - instrukcja to ladnie opisuje ,wiec nie powinno byc problemu (tylko ze trzeba przeczytac ze zrozumieniem :] ) co do podlaczenia lambdy ,to jest dobrze ,bo staga podlacza sie rownolegle z ECU
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-08-2006
Skąd: Elbląg
Model: Mondeo [Mk2]
Silnik: 2,5L V6 / STAG300 LPG
Rocznik: 1997
Postów: 167
|
![]()
witam,
zakupilem juz sobie kabel do LPG wiec wrzucam parametry i mapę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec jak juz napisalem - spory spadek mocy, inni użytkownicy mondeo V6 i LPG na stagu twierdzą że nie czuć spadku mocy - wiec to nie gra chyba poza tym spalanie jak dla mnie wyszło po pierwszych 600km zbyt duże w trasie 12L LPG - było 8L PB miasto 16 LPG - było 12 PB to chyba jednak mniej powinno wychodzić poza tym intryguje mnie czemu w ustawieniach "parametrów" w sekcji "wtr. benz. sterowany +" jest pusto - czy tak powinno być ?? i jeszcze jedno - długość węży od wtrysków LPG do kolektora ma zdecydowanie różną długość - jutro porobię jakieś zdjęcia i pokaże na forum - czy to ma wpływ na pracę instalacji ?? Panowie, poradzcie co mozna zrobić no z gazownikiem raczej sie nie dogadam w temacie |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 06-02-2006
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006/2007
Postów: 465
|
![]()
rzeczywiście spalanie masz wyraźnie wyzsze, powinno być od 1,5 do 2l wyzsze niz na PB
__________________
Teraz: Mondeo MK3 2.0 TDCI 2006 Kiedyś : Focus MK1 1.8 TDDI 2000 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 31-01-2006
Skąd: Lublin
Model: ---
Silnik: ---
Rocznik: 1998
Postów: 398
|
![]()
spalanie masz prawie jak moje na II generacji ... tylko ze ja automat i klimka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
FORD MONDEO I 2.5 V6 + LPG - WERSJA EXECUTIVE 96R. -HATCHBACK- BYŁO PIĘKNE ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
|
![]()
To duzy zbiornik w kole sie zmiescil... mi upchali nieco mniejsza, bo wchodzi mi do 39l. CO do Twojej instalacji, cos tu koles sie nie postaral. Nie odpuszczaj mu !
Ok, po napisaniu zauwazlem, ze temat nie taki swierzy. W takim razie czy cos udalo sie poprawic ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-08-2006
Skąd: Elbląg
Model: Mondeo [Mk2]
Silnik: 2,5L V6 / STAG300 LPG
Rocznik: 1997
Postów: 167
|
![]()
udało się poprawić.
przy pierwszej regulacji po przejechaniu ok. 1400 km przypilnowałem gazownika wyjaśniłem co mi nie pasuje i co chciałbym żeby się zmieniło po tej regulacji zniknął zauważalny spadek mocy, gazownikowi powiedziałem, że na benzynie na 5tym biegu auto ciągnęło od 1,5 tys obr i tak wyregulował, że na gazie teraz też pięknie ciągnie - czego wcześniej nijak nie dało rady osiągnąć. spalanie unormowało się w trybie mieszanym na poziomie między 11 - 12 LPG / 100km. [w tym sporo pracującej klimatyzacji]. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 31-01-2006
Skąd: Lublin
Model: ---
Silnik: ---
Rocznik: 1998
Postów: 398
|
![]()
no to teraz jest tak jak powinno byc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
FORD MONDEO I 2.5 V6 + LPG - WERSJA EXECUTIVE 96R. -HATCHBACK- BYŁO PIĘKNE ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 17-03-2007
Postów: 6
|
![]()
te linie od gazu i benzyny idealnie na sobie powinny leżeć, a mnożnik być w okolicach 1. nieco więcej niż 1. manipulować mnożnikime, ciśnieniem, dyszami (fi)
ja mam cougara 2.5V6 |
![]() |
![]() |