![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Błajo
Zarejestrowany: 23-01-2017
Skąd: Gdynia
Model: F MK3 / S-MAX I / S-MAX II
Silnik: 1.6 116 KM / 2.0 140 KM / 2.0 180 KM
Rocznik: 2013 / 2012 / 2017
Postów: 107
|
![]()
Witam,
Kupiłem za granicą Focusa - 1.6 tdci - 116KM - 2012 rocznik. Auto ma 130 000 przebiegu i stało ponad miesiąc w komisie. W czasie jazdy wszystko chodzi super - nawet jak z niskich obrotów na 4 czy 5 wcisnę gaz do oporu nic się nie dzieje... na postoju jednak budą trzęsie i zdarza się że obroty zafalują... przy wciśniętym sprzęgle bez zmian. I pytanie czy to musi być dwumas czy może być coś innego? Czy przy tym przebiegu to możliwe? Z tego co patrzyłem koszt wymiany około 2200 zł. Z góry dzięki za pomoc! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3
Silnik: 1,6 TDCI DPF (115 KM)
Rocznik: 2012
Postów: 333
|
![]()
Nie sądzę, dwumasa by stukała. MK3 znane są z tego, że trzęsie budą - pełno jest tego w internecie. Mój też telepie się dużo bardziej niż poprzedni MK2 z tym samym silnikiem. Warto też sprawdzić poduszki silnika i przy tym przebiegu wymienić filtr paliwa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-03-2016
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus Mk.III kombi
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM (upgrade z 95)
Rocznik: 2011
Postów: 153
|
![]()
Mam Focusa Mk 3 od roku, wcześniej miałem tylko benzynę więc drgania wyczułem momentalnie. Potwierdzam coś jest nie tak z poduszkami silnika bo to są drgania przenoszone z silnika. Dwumasa by stukała napewno przy zapaleniu lub gaszeniu czy jak dodajesz więcej gazu. Mój też delikatnie czuć na wolnych obrotach, jak jadę wszystko jest ok. Na koniec taka ciekawostka, w styczniu miałem zdejmowaną skrzynię i po ponownym montażu przez pewien czas mniej było czuć pracę silnika co moim zdaniem sugeruje zawieszenie silnika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Błajo
Zarejestrowany: 23-01-2017
Skąd: Gdynia
Model: F MK3 / S-MAX I / S-MAX II
Silnik: 1.6 116 KM / 2.0 140 KM / 2.0 180 KM
Rocznik: 2013 / 2012 / 2017
Postów: 107
|
![]()
Mam też MK2 1.6 90KM wersja bez dwumasy i chodzi lepiej niż ten... ja rozumiem że ropniak możę klepać ale u mnie jak ma nogę na podłodze normalnie czuję jak trzęsie motorem... ale z tego co piszecie to jak coś jest z kołem dwu masowym to słychać jakieś stuki... a tu silnik chodzi dobrze... no może go trochę buja.
Filtry oczywiście zmienię - zobaczymy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-03-2016
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus Mk.III kombi
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM (upgrade z 95)
Rocznik: 2011
Postów: 153
|
![]() Cytat:
Co do kosztów wymiany w tym silniku: - dwumas 850 zł Sachsa, - nowe sprzęgło 630 zł - wysprzęglik 290 zł - robocizna w zależności od warsztatu. Ostatnio edytowane przez raptorf22 ; 25-03-2017 o 23:02 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Postów: n/a
|
![]()
Ja wymieniłem dwumasę bo lekko hałasowała i trzęsło budą. Trzęsie dalej. Koszt wymiany pompa, wysprzęglik, koło zamachowe, tarcza to z robotą ok. 1800 zł. Wszystko Sachs. Daj sobie spokój bo tak jak ja pójdziesz w koszty i nic to nie da.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-03-2016
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus Mk.III kombi
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM (upgrade z 95)
Rocznik: 2011
Postów: 153
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Postów: n/a
|
![]()
Wtryski są raczej ok, bo na jałowym 0.4L. Ładnie przyspiesza, błędów nie ma, nie kopci. Podejrzewam poduszkę silnika tą u góry ale .... pewności nie mam i komplet opon muszę kupić więc z tym na razie będę żył.
|
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Imię: Kuba
Zarejestrowany: 29-08-2008
Skąd: Nowy Sącz
Model: Fiesta mk4 i pół/Fusion FL/ Focus mk3.0/ Fiesta mk7
Silnik: 1.3/1.4 Duratec/ 1.6 TDCI/ 1,25
Rocznik: 2000/2006/2011/2010
Postów: 2,599
|
![]()
U mnie też się trzęsie, ale jak się nagrzeje to już zdecydowanie mniej, czuć tylko lekkie wibracje na biegu jałowym, ale podejrzewam, że taka jest już specyfika diesla. W porównaniu do benzynowego Fusiona, czasami mam obawy czy tamten silnik w ogóle pracuje, bo nic nie czuć ani nie słychaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
S P R Z E D A M ![]() Wyprzedaż garażowa, posiadam trochę części do różnych modeli Forda: https://forum.fordclubpolska.org/sho...38#post3446638 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Błajo
Zarejestrowany: 23-01-2017
Skąd: Gdynia
Model: F MK3 / S-MAX I / S-MAX II
Silnik: 1.6 116 KM / 2.0 140 KM / 2.0 180 KM
Rocznik: 2013 / 2012 / 2017
Postów: 107
|
![]()
Dziś byłem u mojego mechanika zmienić filtry / olej i przy okazji pogadać o tym telepaniu. Jak się zdejmie osłonę to widać że silnik buja się jakby przód tył... jakby coś się chciało załączyć a zaraz odpuszczało... i to pewnie czuć w środku.
Mój mechanik mówi że może to być EGR lub wtryski - radzi podjechać do ASO na sprawdzenie wtrysków. Dwumasę wyklucza bo nic jej nie słychać. |
![]() |
![]() |