Forum Ford Club Polska

Sprawdzenie Numeru VIN

Wprowadź numer VIN, aby sprawdzić Historię Pojazdu

Sklep z częściami do Forda -  iParts.pl

Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 21-09-2017, 13:15   #1
azuz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-11-2011
Skąd: Białystok
Model: Mondeo [Mk5]
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 18
Domyślnie Przytarty silnik. 1.5 EB

Dzień dobry wszystkim.

Jakiś czas temu stałem się "szczęśliwym" posiadaczem mundka 1.5 EB.
Do tej pory wszystko było w mniejszym czy większym porządku...do czasu.

Po dosyć długiej trasie (prawie 2 500km non stop) pojawił się pewien problem.
Olej silnikowy.
A w sumie jego bardzo niski poziom.

Przed wyjazdem w trasę sprawdziłem poziom - był mniej więcej w połowie bagnetu (oczywiście na zimnym silniku), przebieg - niecałe 17 000km. Dodam tylko, że miałem 2 dolewki póki co - jedna przy przebiegu 4 700km - 0.5 litra, druga przy przebiegu 15 500 - 0.5 litra.

Po powrocie z trasy - przebieg 19 500, spod maski zaczął się wydobywać niepokojący dźwięk, jakby stukanie z okolic napinacza paska wielorowkowego.

Dzwonie do serwisu, umawiam na przegląd 20 000, opisuję usterkę, słyszę że zostanie to sprawdzone przy okazji przeglądu, stawiam auto następnego dnia "na warsztat".

Trzy godziny później, telefon z serwisu, "kiedy pan sprawdzał olej, zlaliśmy tylko 1.5 litra, a powinny być 4 litry".
Zaczyna sie zabawa.
Dodam tylko, że nie zapaliła się żadna kontrolka, żaden alarm, kompletnie nic, ani na zimnym silniku, ani na rozgrzanym.

Serwis mi tłumaczy, że powinienem od razu wezwać lawetę, jak tylko usłyszałem niepokojący odgłos z komory silnika. Ciekawe tylko, dlaczego wjechali autem z parkingu na podnośnik, skoro nie można kontynuować jazdy...
Tłumaczą także, że takie zużycie wynika z ciągłej jazdy ze stała, dużą prędkością.

Dostaje odpowiedź z odmową naprawy gwarancyjnej, stwierdzono przytarcie układu korbowego, opiłki w misie olejowej. Przyczyną takiego stanu rzeczy - niski poziom oleju.
Jeszcze to dostałem w mailu:
"Maksymalne zużycie oleju silnikowego w tym silniku jest 0,5 l na 1000km"

Szkoda tylko, że takiej informacji nie ma nigdzie w instrukcji, jest za to informacja, że maksymalna ilość oleju, jaką można dolać pomiędzy przeglądami, wynosi 1 litr. Sprawdzanie oleju - co miesiąc.

Sprawę przejmie prawdopodobnie Ford Polska, jak się coś będzie działo, będę aktualizował.

Trzymajcie się i sprawdzajcie poziom oleju, najlepiej co 1000km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

azuz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2017, 13:35   #2
Marek13
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-08-2009
Model: MK4
Silnik: 2.0 benzyna Ecoboost
Rocznik: 2010
Postów: 14
Domyślnie Odp: Przytarty silnik. 1.5 EB

Jeździłem kilka razy po autostradach niemieckich z prędkościami ponad 200 km/h. I zawsze zużycie oleju było widoczne, nawet w granicach 1 litra na 1000 km. W normalnej eksploatacji zużycie oleju jest niewidoczne.

Przy jeździe w okolicach 200 km/h sprawdzam olej podczas tankowania na stacji benzynowej.
Marek13 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2017, 16:42   #3
azuz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-11-2011
Skąd: Białystok
Model: Mondeo [Mk5]
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 18
Domyślnie Odp: Przytarty silnik. 1.5 EB

Prędkość rzadko kiedy była wyższa niż 140 km/h ze względów czysto ekonomicznych.
Inna bajka to brak jakiejkolwiek informacji z komputera, w mojej 20-letniej bmw miałem informacje o niskim poziomie oleju - żółta lampka.

W instrukcji nigdzie nie ma wzmianki o innych procedurach sprawdzania oleju, zależnych od sposobu eksploatacji pojazdu.

Wychodzi na to, że oprócz benzyny, muszę także tankować olej. Z resztą nie wyobrażam sobie każdorazowo, co tankowanie, stać dodatkowe kilkadziesiąt minut na stacji tylko po to, aby sprawdzić poziom oleju.
Takie mądre auto, podpowiada mi o przerwie na kawę, może powinno podpowiadać o przerwie na sprawdzenie stanu oleju...
azuz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2017, 16:58   #4
Parch
ford::professional
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 11-01-2006
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2010
Postów: 1,258
Domyślnie Odp: Przytarty silnik. 1.5 EB

A jak w starym dobrym 2.0 duratec silnik pije tyle oleju, to na forum piszą, że dno i 2m mułu. I że wady fabryczne ma same.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sorry nie mogłem się powstrzymać.
Na poważnie, to walcz bo przy przebiegu ~20 kkm taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.

Ostatnio edytowane przez Parch ; 21-09-2017 o 19:14
Parch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2017, 18:27   #5
ketez
ford::average
 
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 29-12-2015
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo mk4 Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2009
Postów: 169
Domyślnie Odp: Przytarty silnik. 1.5 EB

Kurde, a ja zastanawiam się nad zmianą n MK5. Chyba zostanę przy MK4 2.0 Duratec i będę ten 1l. na 10000 dolewał. Dzisiaj miałem na warsztacie ładnego Lancera 2010 1.8. Sprawdzam olej, a tam ledwo miarki sięga i to polski salon 116 przebiegu. Gdzie ta ekologia potem DPF-y wymyślają. Ja chcę moja Almerkę starą po za kornikiem to był świetny wóz, chociaż MAzda 6 Duratekiem ( najgorsze auto jakie miałem jeżeli chodzi o niezawodność) nie brała ani grama i mogłem jeździć po 160km/h. A co do kolegi to współczuję. Wydał kupę kasy na wóz, teraz serwis ma go w du... a jak jeszcze przyjdzie robić remont to kiepsko to widzę. Dwie najgorsze rzeczy dla silnika zatarcie i przegrzanie ( chociaż z doświadczenia wiem, że przegrzanie to koniec silnika przy dzisiejszych konstrukcjach). Co do opiłków to oprócz wału panewek i co tam wyjdzie jeszcze to płukanie układu i tak naprawdę jeszcze powinna być wymieniona turbina oraz łańcuch (jeżeli występuje) z napinaczem i ślizgami.
Powodzenia kolego i jak możesz to info jak tak poszło.
ketez jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2017, 18:31   #6
remlen
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 20-03-2013
Skąd: P-ń
Model: MDO MK4 i Kia Cee'd
Silnik: 1,8 TDCi i 1.6 crdi
Rocznik: 2008 i 2008
Postów: 380
Domyślnie Odp: Przytarty silnik. 1.5 EB

Cytat:
Napisał Parch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak w starym dobrym 2.0 duratec silnik pije tyle oleju, to na forum piszą, że dno i 2m mułu. I że wady fabryczne ma same.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tez z tego leje...silnik 2.0 duratec zuzyl 0,5L oleju na 2-3 kkm. i tragedia sie dzieje ze kapitalke ludziom wmawiaja.
remlen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2017, 18:33   #7
leszcz
FCP member
 
Avatar leszcz
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: MK4 TIT & USA
Silnik: 1.6 EcoBoost / 170PS
Rocznik: 2011/12
Postów: 4,392
Domyślnie Odp: Przytarty silnik. 1.5 EB

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jeśli będą chcieli Cię wrobić to kupuj [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Aktywacja nawigacji w SYNC 2 / 3 oraz SYNC3 PL+ Android AUTO i CARPLAY, update SYNC2 3.10 Convers+ modyfikacje , update MOCY większość silników .Wszystko co da się zrobić kompem . Nawigacje NX i FX z PL i ciemnymi motywami co można kliknij
leszcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2017, 19:12   #8
Malenstwo8
ford::advanced
 
Avatar Malenstwo8
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 30-01-2016
Skąd: Zgierz
Model: Mondeo MK5 Kombi Titanium X/Fiesta Mk7
Silnik: 1,5 EB/1.25
Rocznik: 2016/2009
Postów: 387
Domyślnie Odp: Przytarty silnik. 1.5 EB

Ja mam w tej chwili poziom około 20% miedzy min a max. W miescie w zasadzie nie ma zużycia, natomiast na autostradzie spala trochę. Rozumiem, że poziom między min a max (nawet na min) jest bezpiecznu dla silnika. Jutro będę robił dolewkę tak z 350 ml. Na oleju przejechane 12 500 km. Po wymianie był na max.
Co do tematu, to walcz, bo to nie nasza wina, że teraz takie buble robią. Kupując auto nowe, miałem zamiar zapomnieć o oleju, no ale...

Ostatnio edytowane przez Malenstwo8 ; 21-09-2017 o 19:45
Malenstwo8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2017, 19:21   #9
siebek
ford::advanced
 
Avatar siebek
 
Zarejestrowany: 29-08-2012
Skąd: Norwegia
Model: Mondeo Mk5 Titanium X
Silnik: 2.0TDCi 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 443
Domyślnie Odp: Przytarty silnik. 1.5 EB

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Współczuję problemu, a przede wszystkim podejścia serwisu do klienta, którego mniemam że właśnie przez takie zachowanie stracili.

Ogólnie widać, że 1.5EB nie wyszedł Fordowi. Owszem, są to sporadyczne przypadki ale z 1.6EB chyba takich problemów nie było?
__________________
1994 Peugeot 106 1.1 60KM -> 2003 Mazda 6 GY 1.8 120KM -> 2007 Ford Mondeo Mk4 1.8TDCi 125KM Titanium HB -> 2015 Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi 150KM Titanium X Kombi
siebek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2017, 19:41   #10
Malenstwo8
ford::advanced
 
Avatar Malenstwo8
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 30-01-2016
Skąd: Zgierz
Model: Mondeo MK5 Kombi Titanium X/Fiesta Mk7
Silnik: 1,5 EB/1.25
Rocznik: 2016/2009
Postów: 387
Domyślnie Odp: Przytarty silnik. 1.5 EB

Ja to widzę tak. Pełna wartość oleju to 4 l. Skoro miałeś pół bagnetu, a bagnet ma 0,8 l, to miałeś ok 3,6 lutea oleju w silniku. Wracając po 2500 km masz niby według serwisu 1,5 l. To oznacza, że zniknęło 2-2,1 l na tym odcinku, czyli 0,8 l na 1000 km. Zyżycie przewyższa nawet to podawane przez producenta to raz. A dwa, że jadąc 140 km/h nigdy mi autonie wzięło tyle oleju w silniku 1,5 EB. Może jakiś wyciek o którym serwis jakby milczy?
Dla porównania - zrobiłem w wakacje 1500 km autostradami i oleju ubyło jakieś 200 ml.
Coś jest na rezczy moim zdaniem.

Ostatnio edytowane przez Malenstwo8 ; 21-09-2017 o 20:48
Malenstwo8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
ecoboost , olej


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2018 DragonByte Technologies Ltd.