![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-03-2017
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI DW10C
Rocznik: 2010
Postów: 36
|
![]()
Cześć!
Miesiąc temu miałem regenerowaną przekładnię kierowniczą. Od odbioru samochodu mam wrażenie, że kierownica chodzi o wiele ciężej niż przed oddaniem samochodu. Na postoju trzeba trochę siły włożyć w kręcenie kierownicą. Sprawdziłem fakturę jaką dostałem przy odbiorze i okazało się, że do wspomagania wlali mi olej Motul Multi DCTF. Zdziwiłem się mocno, bo to samo wlewałem do poprzedniego samochodu do skrzyni biegów… Sprawdziłem na szybko w necie i specyfikacja tego oleju (WSS-M2C-936-A, WSS-M2C-200-D2) jest inna niż specyfikacja wymagana przez Forda do wspomagania (WSS-M2C-204-AA, WSS-M2C-204-A2; zielony czy tam czerwony płyn). Zdenerwowałem się, że wlali zły olej i pewnie zarżnie mi zaraz pompę wspomagania. Pojechałem więc do warsztatu i tam usłyszałem: „My wlewamy taki olej, jaki rekomenduje regenerator przekładni, bo specyfika pracy przekładni trochę się zmienia po regeneracji”. Hm. Jestem skłonny nawet w to uwierzyć, ale przecież pompa wspomagania została ta sama. Skąd pewność, że ona będzie sobie dobrze radzić z innym olejem, z inną specyfikacją i być może, innymi właściwościami fizycznymi? Tak czy siak, samochód w warsztacie zostawiłem i ponoć przytkany był jakiś zawór, już mi z głowy wyleciało o jaki chodziło. I faktycznie, kierownica chodzi nieco lżej jednak wciąż dość ciężko. Przed regeneracją chodziła lżej… Teraz zasadnicze moje pytanie: czy powinienem zmienić olej w wspomaganiu na ten rekomendowany przez Forda czy pozostać przy tym co mi wlali? Jak to wyglądało u was po regeneracji maglownicy? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 24-01-2007
Skąd: Warszawa/Ryki/Gibraltar
Model: kreatif...
Silnik: zwei zwei liter, BBK + koło dojazdowe 1.2
Rocznik: 2008, 2011, 2018
Postów: 1,255
|
![]()
Zasadnicze pytanie to jest czy oni Ci tę przekładnie regenerowali w ogóle czy tylko skręcili śrubą luz na listwie i skasowali za regenerację...
Taką mam koncepcję...
__________________
Loża Szyderców#16 TW is back! Jot24 nadaje http://loza.nazwa.pl/images/smiles/dog.gif |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,080
|
![]()
To że ten płyn trochę inny nie ma znaczenia,problem leży gdzie indziej
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-03-2017
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI DW10C
Rocznik: 2010
Postów: 36
|
![]()
Raczej nie zakładałem, że odwalili taki wałek. Jeden z większych zakładów we Wrocławiu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Więc jeśli płyn nie ten, a przed regeneracją wszystko było okej - co mogło paść? Pompa zaczęła akurat teraz padać? Nic nie słychać podczas kręcenia kierownicą. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Jaro
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Lubartów
Model: MK3
Silnik: TDDi 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 1,393
|
![]()
Płyn powinien być taki jak w specyfikacji forda inny poprostu zmieni charakterystykę wspmagania
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-03-2017
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI DW10C
Rocznik: 2010
Postów: 36
|
![]()
Pytanie, czy zregenerowana maglownica może faktycznie wymagać innego płynu, bo w sumie sama przekładnia już nie jest oryginalna i może mieć inną charakterystykę?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,080
|
![]()
Jeśli przypuszczasz że to płyn to wymien go,koszty niewielkie,no a potem zobaczysz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-03-2017
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI DW10C
Rocznik: 2010
Postów: 36
|
![]()
Tylko widzisz… „Ford” mówi, żeby wymienić. Ci od maglownicy mówią, żeby nie wymieniać bo powinien być ten, co wlali.
Pytanie, kto ma rację Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chyba podjadę do innego warsztatu, żeby obejrzeli i postawili jakąś teorię, co może powodować pogorszenie pracy wspomagania. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 01-11-2007
Skąd: Konin
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 Pb +LPG
Rocznik: 2007
Postów: 2,781
|
![]()
Przekładnia chodzi trochę ciężej bo przy regeneracji musieli trochę lub trochę mocniej skasować luz na przekładni. Generalnie powinno się trochę wyrobić po jakimś czasie( albo się przyzwyczaisz).Jeśli chodzi o płyn to zależy kto regeneruje przekładnie . Ja swoją robiłem w Łodzi na Łubinowej i kazali mi wlać płyn ori fordowski albo zamiennik febi. Ale spotkałem się tez z tym , że wlewali inny płyn niż oryginalny i wszystko było ok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 24-01-2007
Skąd: Warszawa/Ryki/Gibraltar
Model: kreatif...
Silnik: zwei zwei liter, BBK + koło dojazdowe 1.2
Rocznik: 2008, 2011, 2018
Postów: 1,255
|
![]() Cytat:
Generalnie regeneracja magla w naszej rzeczywistości to zło. Żeby mieć pewność, że będzie dobrze trzeba kupić nową lub kupić regenerowaną fabrycznie.
__________________
Loża Szyderców#16 TW is back! Jot24 nadaje http://loza.nazwa.pl/images/smiles/dog.gif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
maglownica , regeneracja |
|
|