![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Pruszków
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 164
|
![]()
Witam,
Chciałem wyjaśnić z Wami kwestię spalania w moim Focusie MK2 kombii. Po zatankowaniu do pełna przejeżdżam ok. 900-920 km według wskazania komputera. Po przejechaniu 800-830km, zasięg wskazuje mi 80-100km więc jadę na stację paliw. Tankuję do pełna i wchodzi przeważnie tylko 45L mimo, że bak mam 55L. Średnie spalania jakie pokazuje mi komputer to 5,6-5,8L. Wiem, że jest to przekłamanie, ale licząc, że w baku zostaje mi jeszcze 10L paliwa to komputer powinien pokazać zasięg ok. 140 km. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić czy ja coś źle liczę czy może komputer się myli i pokazuje błędne dane ? Chciałbym dojść ile rzeczywiście spala samochód. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 731
|
![]()
Aby dojść do tego ile rzeczywiście spala samochód, należy zatankować do pełna, wyzerować licznik, i jak znów będziesz chciał zatankować do pełna gdy się zapali rezerwa to wtedy też tylko do pełna: wówczas dzielisz litry przez kilometry i masz spalanie. Do wskazań komputera należy podchodzić z rezerwą.
Komputer pewnie minimalnie zaniża zasięg byś nie stanął na środku drogi, albo akurat jechałeś bardziej dynamicznie i chwilowa średnia była wyższa, co skłoniło go do obniżenia pozostałego zasięgu.
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Pruszków
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 164
|
![]()
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Tak też właśnie robię. Zawsze tankuję pod korek i zawsze zeruję wszystkie możliwe licznki.
Najlepszym sposobem sprawdzenia spalania byłoby zalanie auta pod korek, przejechanie 200-300 km i zalanie go ponownie pod korek. Wtedy wiemy idealnie ile spalił samochód. Mnie natomiast zastanawia dlaczego tak mało oleju wchodzi mi do baku mimo, że zapala się rezerwa przy 80km ? Gdzie jest jeszcze te ok. 5L ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 29-08-2009
Skąd: koło Tarnowa
Model: Focus MKIII
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 150
|
![]()
Może to rezerwa taktyczna, coby nie okazało się, że paliwa nie ma i silnik zaciągnął powietrze - a to już jest problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
A6 C5 2.7T |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Pruszków
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 164
|
![]()
Może ktoś ma inne spostrzeżenia ? Czytałem na forach, że mimo iż bak ma pojemność powiedzmy 55L to maksimum można go zalać do 50-52L ze względu na bezpieczeństwo baku. W takim wypadku wszystko by się zgadzało.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 01-04-2013
Skąd: Wielkopolska
Model: volvo
Silnik: 1,6D/TDCI-109 KM
Rocznik: 2008
Postów: 162
|
![]()
W Volvo jest ten sam zbiornik (wymieniałem 55l opis na zbiorniku) jednak instrukcja obsługi podaje 52l. Natomiast interfejs Volvo w specyfikacji pojazdu podaje 55l.
Ostatnio edytowane przez bartosh80 ; 19-11-2014 o 12:58 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 23-11-2012
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90KM cDPF
Rocznik: 2010
Postów: 48
|
![]()
W moim samochodzie po wyjeżdzeniu paliwa praktycznie do zera do baku wchodzi ok. 49 - 49,5l oleju natomiast rezerwa zapala się gdy wyliczony zasięg do końca paliwa wynosi ok. 150km.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1,0EB 125KM
Rocznik: 2015
Postów: 868
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 18-11-2006
Skąd: Ciechocinek
Model: FF I FL
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2004
Postów: 234
|
![]()
Podziwiam to wasze "wyjeżdżanie paliwa do zera", "jeżdżenie na rezerwie" itp. Czy to wygląd kontrolki rezerwy paliwa tak was rajcuje? Ja swoim focusem jeżdżę już 10 i pół roku i nigdy tej kontrolki nie widziałem - staram się posiadać paliwa w baku nie mniej niż 1/4, 1/5 jego pojemności.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
![]()
Widzisz, niektórzy nie lubią często odwiedzać stacji, a Ty jeździsz na benzynie więc i tak często musisz odwiedzać to miejsce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Rezerwa właśnie po to jest, aby przypomniała o tankowaniu. Nie ma nic dziwnego w jechaniu na stację paliw po zapaleniu rezerwy - nie mylić z wyjeżdżaniem paliwa do 0.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
spalanie chwilowe |
|
|