Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-11-2017, 23:23   #1
atari
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
Domyślnie mozliwa usterka EGR a wypalanie DPF

Witam, od jakiegos czasu walcze z czestszym niz zwykle wypalaniem dpf, wymienilem juz modul dopalania na nowy z aso jednak problem dalej jest,przedwczoraj robilem trase i podczas wyskoczyl blad p0490(wysokie napiecie w obwodzie sterujacym recyrkulacja spalin), wczoraj wyczyscilem EGR, po rozebraniu okazalo sie ze nie jest jakis mocno brudny, lecz nie domykal sie do konca ( po dmuchnieciu lekko szlo powietrze, wlalem benzyne ekstrakcyjna i po kilku cyklach zamykania i otwierania zaczal trzymac) po zmontwaniu i probie resetu adaptacji wywala blad p1304 wysoka kalibracja EGR czy jakos tak, po skasowaniu wczoraj blad wrocil po kilku km, rozebralem wszytko jeszcze raz, po zlozeniu i nie robieniu juz adaptacji blad poki co nie wrocil. i tak, piersze dopalanie DPF jakies 40km po czyszczeniu przebieglo ok, wypalil sie do okolo dpfload 22% i dpfsoot 20%, czyli ok, nastepne dopalanie mialem po 240km, czyli jak na polifta tez ok ale tutaj juz sie dopalil do dpfload 47% i dpfsoot 25%, nastepne mialem juz po 110km, i teraz tak, podczas gdzy dpfload rosnie rownomiernie od tych 47% (maja male odchylki w gore i dol) dpfsoot z 35 wskakuje mi na 55%, dziwne to troche, wyglada to tak ze dpf load jest jakby wrtoscia mierzaona z czujnika cisniena a dpf soot jest obliczany a przy 35% korygowany o wskazanie czujnika cisnenia,nie wiem czy tak ma dzialac egr ale gdy dpf ma okolo 58% zamyka sie i stoi caly czas na zero to wtedy dpf duzo wolniej sie zapelnia. stad moje podejrzenie ze egr cos szwankuje ewentualnie jego sterowanie. ma ktos jakis pomysl co moge spr?


Ostatnio edytowane przez atari ; 26-11-2017 o 23:33
atari jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2017, 05:08   #2
ladam1978
ford::beginner
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 13-01-2013
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo MK IV KOMBI
Silnik: 2.0 TDCI 115PS "na papierze", był nawet chip 168 PS by HEKO, zostało 147 KM
Rocznik: 2010
Postów: 24
Domyślnie mozliwa usterka EGR a wypalanie DPF

Ja miałem niedawno w Mk4 podobny problem. Wypalanie Dpf załączało się codziennie, nawet co kilka, kilkanaście km. Na kompie po podłączeniu wywalało błędy m. in. na dpf i ciśnienie egr. Nie pomagało wypalanie Dpf na trasie czy statyczne u mechanika, nie pomogła wymiana na używany Egr.
Problem rozwiązało wstawienie nowego Egr oraz wymiana czujnika różnicy ciśnień na dpf - błędy zniknęły, dpf przestał się w ogóle odzywać.
Pozdro


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ostatnio edytowane przez ladam1978 ; 27-11-2017 o 05:12
ladam1978 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2017, 05:26   #3
atari
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
Domyślnie Odp: mozliwa usterka EGR a wypalanie DPF

Dziwna sytuacja dzisiaj, rano po kilku km po mieście dpfload spadł do 25% oczywiście bez wypalania

Bump: Na początek wymienię czujnik różnicy ciśnień, gdzie on jest dokładnie? Dodam że trzy dni temu nie mogło ni odczytać DTC z modułu hcm, a wczoraj Gdy odczytał mialem błędy B1A57 i B1A58. Ale to chyba nie ma powiązania
atari jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2017, 06:58   #4
Edi
ford::specialist
 
Avatar Edi
 
Imię: Edward
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo MK4 Titanium X i Mondeo MK5 ST Line
Silnik: 2.0 Tdci 187 PS by Heko , 150-180 PS
Rocznik: 2011, 2018
Postów: 875
Domyślnie Odp: mozliwa usterka EGR a wypalanie DPF

Na początek porozpinaj wtyczki właśnie od sąd przy dpf i zobacz na styki, pryśnij jakimś kontaktem i zobacz co wówczas. Później wymień sądy od ciśnienia dpf, bodajże kolor zielony i niebieski.
__________________
Był: Orion 89,Escort 96,Mondeo 04,Mondeo 08 i jest Mondeo 2011r.
Edi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2017, 07:22   #5
bob8
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: zach-pom
Model: mondeo
Silnik: 2.0 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 38
Domyślnie Odp: mozliwa usterka EGR a wypalanie DPF

Jak wywala blad EGR to raczej bym zaczal z tej strony zanim zaczniesz wymieniac elememnty ktore nie sygnalizuja bledu. Ogarnij EGR aby dzialal i wtedy obserwuj. A jakie cisninie pokazuje czujnik roznicy cisnien na jalowym i przy 3tys/obr?
bob8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2017, 07:26   #6
atari
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
Domyślnie Odp: mozliwa usterka EGR a wypalanie DPF

Na jałowym 0przy 3k nie pamiętam ale jak już jest zapelniny dpf w jakimś stopniu to na mocnym depnieciu dochodzi do 16
atari jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2017, 07:43   #7
bob8
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-09-2012
Skąd: zach-pom
Model: mondeo
Silnik: 2.0 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 38
Domyślnie Odp: mozliwa usterka EGR a wypalanie DPF

przy 3 tys powinno byc od 3 do 5... Jezeli tak masz to czujnik bedzie ok i szkoda na niego czasu. Jak EGR wywala bledy to zacznij od egra i dopiero szukaj dalej. Po usunieciu usterki EGRa, DPF moze jeszcze dopalac sie czesciej niz normalnie przez kilka cykli.
bob8 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2017, 07:51   #8
atari
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
Domyślnie Odp: mozliwa usterka EGR a wypalanie DPF

Głównie zastanawia mnie dpfload, dlaczego dopala tylko do 45% około, i to dlaczego dzisiaj spadł na 25% z 60 bez dopalania, wie ktoś ile w serwisie kosztuje nowy egr?
.

Bump: Pierwsze dopalanie po czyszczeniu poszło oj,na około 23%

Bump: Ma ktoś może nr części?
atari jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2017, 11:31   #9
atari
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
Domyślnie Odp: mozliwa usterka EGR a wypalanie DPF

W ASO w Niemczech ponad 500 euro, ale znalazłem na allegro za 1250 nowy org, ale jeszcze nie jestem przekonany, zastanawia mnie ten spadek dzisiejszy ddpfload,
atari jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-11-2017, 11:42   #10
Gregi86
ford::professional
 
Avatar Gregi86
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
Domyślnie Odp: mozliwa usterka EGR a wypalanie DPF

na czesciauto24.pl masz od 550pln tanszy do 1200pln z Hella.
Wysylaja z Niemiec, dostawa do Polski czy Holandii w 3 dni
Gregi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.