Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-12-2017, 21:12   #1
damiank274
ford::average
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 03-09-2017
Skąd: Kielce
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 87
Domyślnie Zaolejone świece żarowe

Dzisiaj wykręciłem świece żarowe ponieważ jedna była spalona i 3 z nich były w oleju silnikowym. Jedna całkiem sucha. Owe trzy zaolejone miały nawet ten olej na gwincie a nie miały go na grzałce. Trzy świece które nie były spalone po podłączeniu pod akumulator rozgrzewają się całe do czerwoności po około 12 sekundach więc chyba są dobre. Co może oznaczać ten olej na świecach? Pewnie on jest powodem kopcenia po rannym odpaleniu. Samochód stał dzień i noc i był rano odpalony do wjazdu na kanał (oczywiście kopcił na szaro). Jednak w tych spalinach nie czuć spalonego oleju. We wtorek mam zamiar zmierzyć kompresje na cylindrach. Co myślicie o tym oleju na świecach?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Swiece żarowe..jpg (99.0 KB, 88 wyświetleń)

damiank274 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2017, 11:30   #2
maaster
ford::average
 
Avatar maaster
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 28-08-2017
Skąd: Płock
Model: Fokus C-Max Trend
Silnik: 1.8 120 KM
Rocznik: 2004 Grafiotwy
Postów: 166
Domyślnie Odp: Zaolejone świece żarowe

Podobny problem miałem w Oplu ( benzyna) . Olej pojawiał się w gniazdach dwóch świec.
W dodatku na 1000 km musiałem dolewać około 0,5 L oleju.
Mechanik potwierdził moje przypuszczenia że pierścienie olejowe zakończyły swój żywot.
Jeśli Tobie też ubywa szybko olej to niestety ale stawiam na owe pierścionki.
pzdr
maaster jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2018, 18:52   #3
damiank274
ford::average
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 03-09-2017
Skąd: Kielce
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 87
Domyślnie Odp: Zaolejone świece żarowe

Trudno powiedzieć czy mi ubywa olej bo nie jeździmy tym samochodem zbyt dużo. Trochę dziwna sprawa z tymi świecami ponieważ ta część świecy która się rozgrzewa i jest w cylindrze jest sucha, bez oleju. Natomiast zaolejona jest ta część świecy która jest wkręcona w głowice. Świeca ma taki stożek (na kończy grzałki) który jest uszczelnieniem między cylindrem a tą pozostałą częścią świecy, która w moim przypadku była w oleju. Jutro zrobię test sprężania to zobaczymy jak będzie.
damiank274 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2018, 19:24   #4
maaster
ford::average
 
Avatar maaster
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 28-08-2017
Skąd: Płock
Model: Fokus C-Max Trend
Silnik: 1.8 120 KM
Rocznik: 2004 Grafiotwy
Postów: 166
Domyślnie Odp: Zaolejone świece żarowe

Zanim nastąpi zapłon jakaś tam niewielka ilość oleju nie zebrana z gładzi cylindra jest sprężana. Nie ma on innego wyjścia jak przez gwint. Gdy już wydostanie się poza komorę spalania ( czyli gromadzi się w nagwintowanym gniezdzie świecy żarowej ) gromadzi się nie wracając już do cylindra. Podczas pracy silnika przedostający olej zostaje spalony, stąd suche świece.
Nie mam innego wytłumaczenia zaolejone gwinty świec.

Najlepiej było by zrobić próbę olejową silnika.

pzdr
maaster jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2018, 20:47   #5
setaszi
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 12-10-2004
Skąd: okolice Lublina
Model: ford
Silnik: DW10C , DW10F
Rocznik: 2012 , 2016
Postów: 689
Domyślnie Odp: Zaolejone świece żarowe

może cieknie z pod pokrywy zaworów albo z kolektora dolotowego i gniazda świec zalane olejem , jak wyjmowałeś świece to się zaoleiły. A teoria Maaster trochę słaba jak sam zauważyłeś jest tam stożek którego zadaniem jest uszczelnienie świecy w komorze spalania i nie ma możliwości aby olej dostał się wyżej nawet jak pojawi się w komorze spalania , gdyby tam była nieszczelność to było by tam wszystko co może się pojawić w komorze spalania czyli spaliny , olej , cząstki paliwa itp . a to było by widać na świecy w postaci nagaru-smoły , niektórzy tutaj na forum na pewno doświadczyli usterki w postaci przepuszczającej uszczelki pod wtryskiwaczem i wiedzą jak szybko wszystko zakleja nagar

Ostatnio edytowane przez setaszi ; 01-01-2018 o 20:58
setaszi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2018, 20:04   #6
damiank274
ford::average
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 03-09-2017
Skąd: Kielce
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 87
Domyślnie Odp: Zaolejone świece żarowe

Dzisiaj wymieniłem jedną świece żarową która była spalona. Zamontowałem nową beru a wcześniej porównałem jak się rozgrzewa z pozostałymi trzema. Nie było żadnej różnicy więc wymieniłem tylko tą spaloną. Niestety nie ma żadnej różnicy. Nadal tak samo kopci po odpaleniu. Dla porównania odpaliłem ojca Xsarę Picasso 2.0 hdi 90km i u niego żadnego dymku. Myślałem że może któryś wtrysk leje za dużo ropy do cylindra więc odłączałem każdy po kolej i sprawdzałem jak kopci na trzech wtryskach. Niestety też nie było żadnej zmiany poza nierówną pracą silnika na trzy cylindry. Sprawdziłem kompresję na pożyczonym od kolegi sprzęcie ale niestety nie udało mi się zmierzyć na jednym cylindrze ponieważ nie dało się zapiąć szybkozłączki bo była za duża. Po za tym chyba była jakaś nieszczelność bo uciekało mi ciśnienie jak przestawałem kręcić rozrusznikiem. Bardzo tam ciasno i problem z wkręceniem końcówki z testera. Pomiary które dokonałem to 1-26, 2-24, 3-25. Chciałbym jeszcze sprawdzić czy mam prawidłowo zakodowane wtryskiwacze. Czy w tym silniku wprowadza się kody wtryskiwaczy do PCM?
damiank274 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2018, 22:06   #7
mariusz85wlkp
ford::beginner
 
Imię: Mario
Zarejestrowany: 30-10-2012
Skąd: Poznań
Model: C-Max
Silnik: 1.6 cdti 109 KM
Rocznik: 2003
Postów: 11
Domyślnie Odp: Zaolejone świece żarowe

Witam kolegę. W swoich spostrzezeniach co do kopcenia nie napisales najwazniejszego. Mianowicie jaki kolor spalin jest przy owym kopceniu. Przy silniku diesla mamy trzy rodzaje koloru spalin: niebieski, czarny i bialy. I czy owa usterka wystepuje tulko przy porannym odpalaniu na zimno, czy przy kazdym odpalaniu i jak dlugo trwa?
mariusz85wlkp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2018, 07:16   #8
damiank274
ford::average
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 03-09-2017
Skąd: Kielce
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 87
Domyślnie Odp: Zaolejone świece żarowe

Kolor spalin wydaje się być biały albo szary i jest bardzo gryzący aż oczy łzawią. Jak się silnik nagrzeje to nic już nie kopci. Dzisiaj po dojechaniu do pracy ok. 13km już nie kopcił. Temperatura na desce trochę ponad 60. Czas dojazdu około 15 minut. Wieczorem wstawię zdjęcie jak kopci.
damiank274 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2018, 10:48   #9
Istvan
ford::average
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 17-01-2017
Skąd: Białystok
Model: C-max
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 178
Domyślnie Odp: Zaolejone świece żarowe

No ciekawy jestem ,czy jesteś bliski rozwiązania problemu.Ja przez ostatnie 2-3 miesiace usmażyłem sobie oczy od czytania w sieci na ten temat.Mam ten sam problem.Gryzący w oczy dym siwo-błękitny po uruchomieniu auta po dłuższym postoju.Do pracy mam 18 km i w 1/3 drogi problem dymienia znika.Rozgrzane auto nie dymi.Oleju nie bierze.Pomiędzy wymianami co 10tys.km nie dolewam wcale.Wtryskiwacze badane były w ASO na kompie.Wszystko ok.Świece ok.Nie mam super mechanika ,któremu mógłbym na 100% zaufać ,więc nie szedłem dalej w tematy.Jeżdzi.Dobrze jeżdzi.Pali średnio 50/50 trasa miasto ok 6,8 l.Ma moc.Tylko to dymienie.Znawcy tematu twierdzą ,że usterka tkwi w układzie powietrznym a nie paliwowym.Problemem może być też kąt wtrysku.Ale podobno to mniej prawdopodobne.Wyślę Ci na skrzynkę skopiowaną dyskusję użytkowników silników HDi=TDCi.Ciekaw jestem Twojej opinii.No ale aby się do tego co tam opisano zastosować ,trzeba naprawdę ogarniętego doskonale mechanika.
Istvan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2018, 17:28   #10
Tvvardy
ford::professional
 
Avatar Tvvardy
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,773
Domyślnie Odp: Zaolejone świece żarowe

Można się pokusić i sprawdzić kanały dolotowe czy nie są zasyfione, zalepione i je wyczyścić.
Tvvardy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.