|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-03-2018, 10:47 | #1 |
ford::beginner
Imię: Damian
Zarejestrowany: 04-02-2018
Skąd: Police
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI 115km
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
2006r- szybki spadek temperatury, niedogrzewanie się silnika
Witam.
Od niedawna mam pewien problem. Wszystko zaczęło się po przejechaniu trasy 900km, na której auto zachowywało się całkowicie normalnie, silnik się dogrzewali, spalanie było normalne. Powrotne 900km, tobhył dramat. Temperatura miała wartość max 75stopni, spalanie było o 3l większe niż wcześniej, przy tej samej prędkości. Po powrocie wymieniony czujnik temperatury, termostat wraz z obudową. Nic to niestety nie dało. Próbowaliśmy na dwóch termostatatach, nowym oryginalnym i nowym z firmy gates. Przy obu termostatami jest ten sam problem, auto się nie dogrzewa. Dodatkowo jeżeli temperatura już wzrośnie, podczas przyśpieszania gwałtownie spada, przy zwalnianiu rośnie. Jadąc z górki ze stałą prędkością temperatura również rośnie, a jadąc pod górkę gwałtownie spada. Jadąc ze stałą prędkością na tempomatu temperatura jest niższa, a spalanie wyższe, niż trzymając pedał gazu. Mi i mechanikowi brakuje już pomysłów co to może być. Możecie coś podpowiedzieć? Nagrałem zachowanie zegarów, tutaj link : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
27-03-2018, 10:54 | #2 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
|
Odp: Focus mk2 2006r- szybki spadek temperatury, niedogrzewanie się silnika
Cytat:
Może zegary świrują. Trzeba podłączyć pod komputr, sprawdzić co widzi ECU. I oczywiście spr (jeżeli jeszcze tego nikt nie zrobił) czy rura będzie gorąca, jak wskaźnik temp ruszy do góry po odpaleniu zimnego silnika, najlepiej po nocy. |
|
27-03-2018, 11:31 | #3 |
ford::beginner
Imię: Damian
Zarejestrowany: 04-02-2018
Skąd: Police
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI 115km
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
Odp: Focus mk2 2006r- szybki spadek temperatury, niedogrzewanie się silnika
pod kompa było podłączane i wskazał, że nie dogrzewa się silnik, właśnie po nocy. Nie wiem, ze rura była sprawdzana, ale pewnie tak. Też myśleliśmy nad tym, ze zegary świrują. Ale wtedy przy zbyt niskim wskazaniu temperatury przez zegary, gdyby temperatura była normalna, spalanie nie szkoły drastycznie w gore Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
27-03-2018, 13:10 | #4 |
ford::specialist
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-11-2017
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 568
|
Odp: Focus mk2 2006r- szybki spadek temperatury, niedogrzewanie się silnika
Wskaźnik temperatury w zegarach może dawać albo rzeczywisty pomiar, albo symulowany.
U mnie w 2.0 TDCi jest tak, że wskazówka może stać na 1/4 i jak wcisnę mocniej gaz na parę sekund to podskoczy do 1/2 i tak już stoi. Niedawno zmieniałem zegary na poliftowe i wskazanie temperatury mam symulowane, też takie możesz mieć, więc tymi wskazaniami bym się nie sugerował. Komputer pokazuje niedogrzanie silnika, ale w jakim stopniu? Ma 50 stopni czy 70? Sprawdź, czy masz sprawny korek od zbiorniczka wyrównawczego, on reguluje ciśnienie w układzie, to raz, a dwa, że jest jeszcze jedna możliwość, ale tego tak łatwo nie zweryfikujesz. Jeśli uszkodziła Ci się po trasie pompa wody, mogą być takie kwiatki z temperaturą i podwyższonym spalaniem, albo ze względu na niższą temperaturę (ale aż 3 litry?) albo na opór stawiany przez pompę i silnikowi ciężej. Spadków mocy nie zauważyłeś? |
16-03-2019, 12:46 | #5 |
ford::amateur
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 16-03-2019
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: Focus mk II
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
Problem z temperaturą i cieknącym bagażnikiem.
Witam Wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie!
Na samym wstępie chciałbym bardzo podziękować z góry za udzielenie wszystkich cennych odpowiedzi które mogą mi przybliżyć usterkę. Przechodząc do rzeczy, posiadam Focusa MK2 z silnikiem 1.8 TDCI z 2005 roku, objawy są następujące. Podczas przyspieszenia / dodawania gazu, wskazówka temperatury silnika zaczyna opadać, a kiedy nie, zaczyna się dźwigać, dzieje się to tylko podczas przyspieszania. Na dodatek miałem wymienione dwa razy termostat i czujnik temperatury, pompę wody i nowy płyn chłodniczy, wszystko na oryginalnych podzespołach fordowskich, zamówione prosto z aso. Problem do dzisiejszego dnia nie ustąpił. Przechodząc do drugiego problemu, podczas opadów deszczu, zauważyłem po stronie prawej w bagażniku, że z pod osłony progu spływają krople wody, czy ktoś spotkał się z powstającym problem, co może być powodem? |
16-03-2019, 13:27 | #6 |
ford::amateur
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 05-02-2019
Skąd: Zgorzelec
Model: Ford Focus mk2
Silnik: 1,8tdci
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
Odp: Problem z temperaturą i cieknącym bagażnikiem.
Witaj, ja opiszę Ci trochę ten 2 problem, u mnie też woda się zbiera w tych miejscach. Na forach internetowych opisują że trzeba sprawdzić łączenie karoserii przy klapie bagażnika, tam gdzie się kończą relingi dachowe i uszczelnić, łączenia karoserii, ja odkrecilem lampy i też tam uszczelnilem. Teraz mi się skrapla trochę jak jest uszczelka gumowa, od instalacji w podłodze.
|
16-03-2019, 13:57 | #7 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 26-09-2010
Skąd: Mielec
Model: focus mk2
Silnik: 1.8
Rocznik: 2006
Postów: 9
|
Odp: Problem z temperaturą i cieknącym bagażnikiem.
Witam,ja odpowiadając na Twój pierwszy problem napiszę,że mam tak samo.Wymieniłem również termostat,czujnik temperatury i nowy płyn chłodniczy i problem jest nadal chociaż wydaje mi się,że im cieplej to mniej to widać.Może tak ma być?
Pozdrawiam |
16-03-2019, 14:08 | #8 |
ford::professional
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,502
|
Odp: Problem z temperaturą i cieknącym bagażnikiem.
Norma
Poczytaj |
16-03-2019, 15:09 | #9 |
ford::amateur
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 16-03-2019
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: Focus mk II
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 2
|
Odp: 2006r- szybki spadek temperatury, niedogrzewanie się silnika
No może jest to mniej widoczne, tylko co może dawać te objawy spadku temperatury skoro wszystkie rzeczy zostały wymienione mniej więcej odpowiedzialne za to. Jestem ciekaw czy ktoś z forumowiczów posiadając ten samochód udało się rozwiązać owy problem. Podejrzewam, że może być to spowodowane komputerem sterującym - ecu lub kwestia oprogramowania. Kompletnie zgłupiałem już z tą temperaturą.
|
10-12-2019, 12:49 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-03-2016
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 2
|
Odp: 2006r- szybki spadek temperatury, niedogrzewanie się silnika
Cześć.
Poradziliście sobie z tym problemem? Szukam wszędzie rozwiązania i nic. |