Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-03-2018, 20:33   #1
Fawa
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-03-2017
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI 95KM T3DA1L
Rocznik: 05.2011
Postów: 120
Domyślnie co z ładowaniem - brak kontrolki

Witam Serdecznie

Trzepię już internet ile mogę, ale nigdzie nie pasuje do tego co mam u mnie.

Otóż. Ostatnio zgasło radio, znikło wspomaganie, zapalił się abs i ta druga kontrolna z abs powiązana, obroty podskoczyły do ok 1000, i na samym dopiero końcu zapaliła się kontrolka ładowania.

W teście zegarów Batery miało 9,0V.

Szybkie odpięcie kostki na alternatorze 1 kablowej, widoczne na pinie lekkie skorodowanie. Kostka wymieniona wraz z kawałkiem kabla.

Po naładowaniu akumulatora, niby wszystko ok.

Lecz w teście zegarów batery 11,5V spada po jakimś czasie poniżej 10V i wtedy wszystko po kolei się wyłącza.

Udało mi się znaleźć info, że poniżej 13V ładowania, powinna się zapalić kontrolka, a u mnie się nie pali.

Ładowanie miernikiem mierzone na aku w granicach 12V.

Ktoś coś może podsunąć na myśl co może być ?

Fawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2018, 20:44   #2
Ze_ja
ford::specialist
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
Domyślnie Odp: Problem z ładowaniem - brak kontrolki

Cytat:
Napisał Fawa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ładowanie miernikiem mierzone na aku w granicach 12V.
Czyli ładowania brak. To jest wręcz rozładowywanie.
Jeżeli to jest przy pracującym silniku, bez włączonych prądożernych odbiorników (wszystkiego na raz), to kaplica. Alternator i regulator napięcia pilnie do sprawdzenia.
Ze_ja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2018, 20:47   #3
Fawa
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-03-2017
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 TDCI 95KM T3DA1L
Rocznik: 05.2011
Postów: 120
Domyślnie Odp: co z ładowaniem - brak kontrolki

No ok, lecz czemu się wtedy nie pali kontrolka ładowania?

Najlepiej wymontować alternator ?
Fawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2018, 21:05   #4
Ze_ja
ford::specialist
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
Domyślnie Odp: co z ładowaniem - brak kontrolki

Nie mam pojęcia, jak działa kontrolka, a z "legend internetowych" można wywnioskować, że nie można jej wierzyć, bo potrafi świecić lub nie w przeróżnych sytuacjach. Ja bym zakładał, że powinna bazować na pomiarze napięcia, ale już wiele osób pisało, że niekoniecznie to tak działa.
Skoro pomiar woltomierzem jest jasny, to nie ma co się przejmowac kontrolką. Napięcie za niskie i tyle.

Alternator i regulator to raczej bym dał ogarniętemu mechanikowi (chyba, że sam mechanikę dobrze ogarniasz). Tam jeszcze dochodzi pasek wieloklinowy, poza tym to jednak prądnica dla całego auta i można narobić bigosu, jak się nie ma wprawy.

W prostych silnikach lubię sam pogrzebać, a z samochodem to już jednak cisnę do mechanika. W końcu mamy umowę: ja nie grzebię w mechanice auta, on robi tak, żebym nie musiał do niego jechać "służbowo" częściej, niż na coroczny przegląd. Dopóki to działa, to jest ten sam samochód. Jak przestaje, to zmiana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ze_ja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2018, 11:54   #5
gik
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-06-2012
Skąd: opolskie
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI 115 km
Rocznik: 2012
Postów: 150
Domyślnie Odp: co z ładowaniem - brak kontrolki

W poprzednim moim aucie też się nie paliła, a ładowania nie było, a było to auto dużo mniej zaawansowane technologicznie niż focus, żaden komputer nie był "pomiędzy" kontrolką, a alternatorem.
gik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.