Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-07-2018, 21:15   #1
dudikovvv
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-06-2018
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK3FL HB
Silnik: 1.5 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 11
Domyślnie Lożyska amortyzatorów przednich-Delikatny opór na kierownicy przy skręcie kołami

Witam wszystkich,
Sprawdzałem w ASO auto przed zakupem, wyszło że do wymiany są łożyska przednich amortyzatorów oraz opony wyząbkowane. Napiszcie pls czy są to normalne usterki związane z normalną jazda po polskich drogach, czy świadczą może o złej eksploatacji auta? Auto 2015 rok przejechane 60k

dudikovvv jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2018, 22:32   #2
Phoenix_eu
ford::advanced
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-05-2016
Skąd: Chester
Model: Focus MKII
Silnik: 1.8
Rocznik: 2008
Postów: 235
Domyślnie Odp: Lożyska amortyzatorów przednich-Delikatny opór na kierownicy przy skręcie kołami

Auta po 100 000 mil są w stanie przejechac na oryginalnym zawieszeniu.
Moim zdaniem tutaj jest jakaś historia ukryta. Ale może to też być przypadek.
Mi do głowy przychodzi parę rzeczy:
-dzwon ale nie musial być poważny. Wjechanie do rowu, zaliczony krawężnik albo coś podobnego.
-nieprawidłowy montaż podczas napraw serwisowych. Może ktoś zmieniał sprężyny albo była inna potrzeba ściągnięcia amortyzatora. Nie był 'tuningowany'?
- samochód floty, zastępczy lub testowy. Ludzie nie dbają o takie auta i nie zdejmują nogi z gazu na progach zwalniajacych i innych takich.
Wszystko jest do sprawdzenia i do naprawy. Na odległość jest ciężko zdiagnozować przyczynę.
Ale na pewno do wymiany masz amortyzatory wraz z poduszkami. Może bym się pokusił o wymianę sprężyn ale to dla własnego spokoju. Mogą być jeszcze dobre. Najwyżej można sprzedać stare sprężyny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Phoenix_eu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2018, 09:00   #3
dudikovvv
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-06-2018
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK3FL HB
Silnik: 1.5 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 11
Domyślnie Odp: Lożyska amortyzatorów przednich-Delikatny opór na kierownicy przy skręcie kołami

Dzięki za odpowiedź.
Sporo z tego co napisałeś się zgadza;
-auto po flotowe
-było malowane z przodu, widziałem zdjęcia, brak wgnieceń, porysowany przedni zderzak wraz z jedną lampą, może zaliczony faktycznie rów ? Działo się to w 2015 roku czyli zaraz po zakupie auta. Domniemywam iż zrobione z AC wyłączenie pod względem wizualnym. Dlatego problem z zawieszeniem powodował wyząbkowanie opon.

Teraz pytanie, jaki koszt takiego serwisu ? Amorki z łożyskami i ewentualnie sprężyny - 2x przód - Edit, bez sprężyn 900PLN Warszawa

Ostatnio edytowane przez dudikovvv ; 02-07-2018 o 09:21 Powód: Wycena naprawy
dudikovvv jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2018, 12:47   #4
Phoenix_eu
ford::advanced
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-05-2016
Skąd: Chester
Model: Focus MKII
Silnik: 1.8
Rocznik: 2008
Postów: 235
Domyślnie Odp: Lożyska amortyzatorów przednich-Delikatny opór na kierownicy przy skręcie kołami

Zastanawia mnie jedna rzecz. Skoro masz zęby na oponach, to musi być ich jakaś przyczyna. Serwis jak robił przegląd, to zasugerował naprawę jedynie poduszek?
Jeśli tak, to może były już wymieniane amortyzatory przy ostatniej szkodzie.
Najlepiej podjechać na stacje diagnostyczna i tam dowiesz się jaką mają skuteczność amortyzatory. Może to uchroni cie przed zbędnymi kosztami.
Koła w aucie są oryginalne?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Phoenix_eu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2018, 13:14   #5
dudikovvv
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-06-2018
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK3FL HB
Silnik: 1.5 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 11
Domyślnie Odp: Lożyska amortyzatorów przednich-Delikatny opór na kierownicy przy skręcie kołami

wykupiłem u nich dodatkowy test amortyzatorów oraz zawieszenia i ASO zasugerowało wymianę wyłącznie tych poduszek/łożysk, Mam wgląd w pełną historie i po tej przygodzie nie wymieniane były żadne elementy zawieszenia. Przy 40tyś wymieniane były tarcze i klocki - przód ( może przy tej wymianie coś namotali? )
dudikovvv jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2018, 13:14   #6
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,386
Domyślnie Odp: Lożyska amortyzatorów przednich-Delikatny opór na kierownicy przy skręcie kołami

Wyząbkowane opony to standard przy autach z takim zawieszeniem i brakiem obciążenia.
Stąd należy od czasu do czasu przekładać koła między osiami.
Dodatkowo o ile dobrze kojarzę, polecane jest jednak trzymanie się niższych widełek ciśnienia opon jeśli nie przewozimy bagaży/ładunku/osób.
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2018, 16:09   #7
Phoenix_eu
ford::advanced
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 29-05-2016
Skąd: Chester
Model: Focus MKII
Silnik: 1.8
Rocznik: 2008
Postów: 235
Domyślnie Odp: Lożyska amortyzatorów przednich-Delikatny opór na kierownicy przy skręcie kołami

Mowa tu jest o przednich oponach. (Chyba).
A ty piszesz o tylnej osi.
Może faktycznie ktoś przełożył opony z przodu na tył i z tyłu na przód ale i tak nie jestem zwolennikiem tej teorii o przekładaniu opon oraz braku odciążenia tylu.
Nie moja szkoła.

Ciśnienie powinno być dobierane odpowiednio do warunków obciążenia, które są na codzień. Chyba ze dłuższą podróż się planuje,to powinno się postępować zgodnie z tabliczka znamionowa.

Co do wymiany tarczy i klocków. To przy standardowej wymianie,nie mili by szansy żeby coś namieszać w poduszkach amortyzatorów.
Sprawdź czy masz amortyzatory oryginalne, czy zamienniki , to ci powie czy coś było tam grzebane.
A na chwile obecna,to moja rada. Zmień poduszki i obserwuj.
Skoro w aso miałeś to sprawdzane,to powinno być wszystko ok z amorami.


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Ostatnio edytowane przez Phoenix_eu ; 02-07-2018 o 16:15
Phoenix_eu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2018, 11:04   #8
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,386
Domyślnie Odp: Lożyska amortyzatorów przednich-Delikatny opór na kierownicy przy skręcie kołami

Ten wpis na oponeo bardzo fajnie to tłumaczy.
Wystarczy że flotówka jeździła spokojnie (zdarza się).
Niestety w Focusach nie da się tego uniknąć jeśli jeździ się spokojnie.
Takie zawieszenie (wielowahacz) że sprzyja takiemu a nie innemu zużyciu.
Przy okazji - kto wie - może dzisiaj przełożę i u siebie bo i tak mam jechać na zbieżność/wyważenie przed wakacjami?

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2018, 12:34   #9
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Lożyska amortyzatorów przednich-Delikatny opór na kierownicy przy skręcie kołami

byłem fanem przekładania opon tył \ przód osiami i zawsze potem się coś działo z samochodem ( ściąganie głównie )

od momentu, gdzie opona siedzi tam gdzie usiadła od nowości takich przygód nie mam i trzymam się z daleka od żąglerki oponami
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-07-2018, 10:25   #10
Grzegorz MX
Jeżdże Toyotą :-)
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b sigma /1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 541
Domyślnie Odp: Lożyska amortyzatorów przednich-Delikatny opór na kierownicy przy skręcie kołami

zamiast przekładania bez głowy (na czuja) - jedź na wyważarke z optymalizacją firmy Hunter - tylko powiedz że chcesz 4 sztuki optymalizować ustawienie.
Gość pomierzy ci każdą z nich i wyważy z testem drogowym (rolka) a potem oznaczy je 1,2,3,4.
Na koniec pokaże ci jak je ustawić (dwie strategie) aby było mniej bicia dynamicznego albo mniej ściągania. Wyajśniam: siły mierzy już po wyważeniu (jak zakłada ciężarek np. 80g i z której strony to wie jak zachowuje się takie koło).
Nie powiem że tania operacja - ale samochód prowadzi się super, mogę docisnąć nawet 180km/h i nie dygnie budą ani kierownicą.
__________________
--
GrzegorzMX
--Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie)
Grzegorz MX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.