Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-07-2018, 18:47   #1
deusexe
ford::average
 
Avatar deusexe
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 10-07-2013
Skąd: Kołobrzeg
Model: kiedyś: Focus MKIII kombi
Silnik: TDCi 140 KM
Rocznik: 2011
Postów: 89
Angry Błąd silnika po przełączeniu map 90KM na 110.

U kolegi w Foce MK2 1.6 TDCi "fachowiec" przełączył mapę silnika 90KM na 110KM te oryginalne z ECU i miał aktywować tempomat. Udało mu się tylko przełączyć mapy, (tempomat dalej nie działa), ale od tego czasu cały czas pojawia się błąd silnika. Forscan rozpoznaje błąd w EGR po każdorazowym skasowaniu błędu pojawia się z powrotem. Usuwałem Forscanem i Elmconfigiem i nic...

__________________
był: Focus MK3 2.0 TDCi 140 KM @ 196 KM by TuneFORCE -sprzedany
deusexe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-07-2018, 18:49   #2
lenart89
ford::average
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 03-10-2014
Skąd: Dębno
Model: Focus MK2
Silnik: 2.0 TDCI Duratorq 136 KM
Rocznik: 2006
Postów: 114
Domyślnie Odp: Błąd silnika po przełączeniu map 90KM na 110.

A czy mechanik probował zrobić na nowo adaptacje zaworu EGR?
Bo moze byc tak, ECU ma wpisane pewne wartosci recyrkulacji spalin, a po zmianie mapy oczywistym jest to, ze i wartosci sie zmieniły.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
lenart89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-07-2018, 18:57   #3
kirhoff
FCP member
 
Avatar kirhoff
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 08-06-2012
Skąd: Kamień Pomorski
Model: kuga
Silnik: 2.0 TDCI 140>163
Rocznik: 2010
Postów: 470
Domyślnie Odp: Błąd silnika po przełączeniu map 90KM na 110.

Bład silnika może wynikać z źle zaprogramowanego tempomatu. A czy kolega wgrał poprawny soft?
kirhoff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2018, 11:54   #4
Pruslaw
ford::amateur
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-07-2018
Skąd: Koszalin
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 140 km
Rocznik: 2008
Postów: 7
Angry Odp: Błąd silnika po przełączeniu map 90KM na 110.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Witam.
Sprawa dotyczy mojego auta.
Wspomniany już wyżej "fachowiec" umówił się ze mną na aktywację tempomatu. Miał w swoim Mondeo sporo modyfikacji, które sam wykonał więc mu zaufałem, ale do brzegu.
Po nieudanych próbach aktywacji tempomatu pojawił się komunikat "Usterka silnika" z trójkątem i wykrzyknikiem. Komunikat pojawia się kilka sekund po włączeniu zapłonu, nie trzeba nawet uruchamiać silnika i skutkuje utratą mocy ale wystarczy wyłączyć zapłon i jeszcze raz włączyć i auto pracuje prawidłowo, aż do następnego postoju gdzie sytuacja się powtarza.
Fachowiec po pewnym czasie podjechał by wycofać wprowadzone ustawienia i wtedy aktywował mi mapę z podniesioną mocą i wycofał aktywację tempomatu jak twierdził. Jednak błąd przy włączeniu zapłonu cały czas się pojawia i doszły jeszcze błędy EGR (zapala się check engine).
Dzisiaj zrobiliśmy reset EGR już bez udziału "Fachowca" bo przepadł jak kamień w wodę i 0 kontaktu z nim. Dam znać czy EGR przestał wyskakiwać, jednak coś jest dalej źle raczej na pewno z powodu nieudanej aktywacji tempomatu. Nie wiem czy to ma znaczenie ale gościu jak wybierał parametry auta to trzeba było podać chyba napięcie alternatora, nie wiedział jakie i wybrał losowo. Załączam błędy jakie odczytaliśmy przed resetem EGR.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pruslaw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2018, 11:58   #5
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,554
Domyślnie Odp: Błąd silnika po przełączeniu map 90KM na 110.

Aktywacja tempomatu w tym silniku jest naprawdę bardzo prosta (prostsza jest już tylko w 1.8 TDCI), zaznacza się opcje i zapisuje, koniec tematu, tempomat włączony. Jak on to na okrętkę musiał zrobić? Całą mapę wgrywał?
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2018, 11:59   #6
Pruslaw
ford::amateur
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-07-2018
Skąd: Koszalin
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 140 km
Rocznik: 2008
Postów: 7
Domyślnie Odp: Błąd silnika po przełączeniu map 90KM na 110.

Błędy:

Bump: Błędy cz2 i przepraszam za jakość zdjęć:

Bump:
Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Aktywacja tempomatu w tym silniku jest naprawdę bardzo prosta (prostsza jest już tylko w 1.8 TDCI), zaznacza się opcje i zapisuje, koniec tematu, tempomat włączony. Jak on to na okrętkę musiał zrobić? Całą mapę wgrywał?
Ja się na tym nie znam praktycznie ale tak jak mówisz zaznaczył opcję tempomat i nie działało to próbował coś dalej miał dwa interfejsy chyba IDS i jeszcze jakiś.
Czy całą mapę wgrywał nie wiem ale moc jest napewno większa niż była.
Sprawdziłem jeszcze czy przyciski od tempomatu działają przez test modułu GEM i działają, tzn jest dzwięk po przyciśnięciu.

A jest ktoś w rozsądnej odległości od Koszalina- Kołobrzegu kto by mi to ogarnął? Widziałem jeden kolega z Kamienia Pomorskiego
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 1.jpg (91.6 KB, 39 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 2.jpg (83.9 KB, 26 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 3.jpg (95.6 KB, 23 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 4.jpg (68.1 KB, 17 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 5.jpg (68.4 KB, 17 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 6.jpg (81.1 KB, 12 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 7.jpg (77.9 KB, 15 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 8.jpg (63.9 KB, 14 wyświetleń)
Pruslaw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2018, 12:45   #7
Hooch180
ford::professional
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 05-03-2017
Skąd: Gliwice
Model: Ford Mustang GT 2019 EU
Silnik: 5.0L TiVCT Coyote (450KM)
Rocznik: 2019
Postów: 1,165
Domyślnie Odp: Błąd silnika po przełączeniu map 90KM na 110.

Próbowałeś zrobić kalibrację EGR?
Hooch180 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2018, 13:50   #8
kirhoff
FCP member
 
Avatar kirhoff
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 08-06-2012
Skąd: Kamień Pomorski
Model: kuga
Silnik: 2.0 TDCI 140>163
Rocznik: 2010
Postów: 470
Domyślnie Odp: Błąd silnika po przełączeniu map 90KM na 110.

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] poszło pw do Ciebie.
kirhoff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2018, 16:50   #9
Pruslaw
ford::amateur
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-07-2018
Skąd: Koszalin
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 140 km
Rocznik: 2008
Postów: 7
Domyślnie Odp: Błąd silnika po przełączeniu map 90KM na 110.

Cytat:
Napisał Hooch180 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Próbowałeś zrobić kalibrację EGR?
Zrobiliśmy reset EGR nie wiem czy to to samo. Póki co przejechałem 50 km i check się nie zapalił. Komunikat "Usterka silnika" jest cały czas. Na razie wyjeżdżam, wrócę do tematu po weekendzie.
Pruslaw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2018, 17:39   #10
deusexe
ford::average
 
Avatar deusexe
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 10-07-2013
Skąd: Kołobrzeg
Model: kiedyś: Focus MKIII kombi
Silnik: TDCi 140 KM
Rocznik: 2011
Postów: 89
Domyślnie Odp: Błąd silnika po przełączeniu map 90KM na 110.

Cytat:
Napisał Pruslaw Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zrobiliśmy reset EGR nie wiem czy to to samo. Póki co przejechałem 50 km i check się nie zapalił. Komunikat "Usterka silnika" jest cały czas. Na razie wyjeżdżam, wrócę do tematu po weekendzie.
Dzisiaj zrobiłem Forscanem reset adaptacji zaworu EGR...
I Andrzej przejechał ok 50km i check niestety wrócił.
__________________
był: Focus MK3 2.0 TDCi 140 KM @ 196 KM by TuneFORCE -sprzedany

Ostatnio edytowane przez deusexe ; 12-07-2018 o 19:57
deusexe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:02.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.