![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 15-04-2015
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: MDO 2001 TDDI 115KM
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
![]()
Witam,
Mam Mondeo Mk4 z 2011r. (po liftingu)2.0TDCi 163KM. Auto osobiście kupiłem w niemieckim salonie jako używane i mam książkę serwisową, a co za tym idzie jestem w 99.99% pewny przebiegu jaki mam na wyświetlaczu. Kupiłem go z przebiegiem 193 000 km. Teraz mam 227 000 km. Ostatni wpis w książce serwisowej jest przy przebiegu 183 000 km. Niestety są to tylko pieczątki ASO Ford, data i przebieg, nie ma nic odnośnie wykonanych czynności. Teoretycznie jeżeli producent zaleca wymianę oleju w skrzyni co 60 000 km to przy 180 000 km powinna być ona przeprowadzona. Z takiego założenia wyszedłem i po kupnie nie wymieniałem. Około 3 000 km temu moja skrzynia zaczęła pracować trochę gorzej. Wcześniej delikatne szarpnięcie było czuć tylko przy zmianie z 1 na 2. Po rozgrzaniu silnika było praktycznie nie wyczuwalne. Teraz szarpnięcie jest bardziej wyczuwalne i zmiany biegów da się odczuć. Tzn nie ma szarpnięcia ale zacząłem odczuwać że zmiana biegów trwa dłużej. Czasami na rozgrzanym silniku w mieście jest słyszalny delikatny krótki pisk jak zmienia bieg na wyższy. Nie ma na to reguły. Raz pisknie raz nie. Pierwsze o czym pomyślałem to wymiana oleju, tylko pytanie czy to coś da? Ktoś się spotkał z takim zachowaniem? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi. Ostatnio edytowane przez TheDamisDamis ; 25-11-2018 o 21:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 10-11-2015
Skąd: Pod Warszawą
Model: Ford Edge Titanium AWD
Silnik: 3,5 V6 284KM
Rocznik: 2018
Postów: 665
|
![]()
Wszyscy wiemy, że Ford zaleca wymianę oleju w PS co 60 kkm i ASO zazwyczaj tak robi. Jednak jak się okazuje jest to za rzadko, powinno być co 30 kkm. Tym oto sposobem Twoja skrzynia zmierza ku "kaputt" a to oznacza nie mniej nie więcej tylko ok. 7,5 kpln na naprawę (sprzęgło, sprężynki, czyszczenie mechatroniki, nowy filtr i olej). Dzwoń już do Maktransa. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-03-2018
Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
Model: LDR110
Silnik: 2.2 TDCI 122KM
Rocznik: 2012
Postów: 265
|
![]()
Jeśli faktycznie serwis był robiony w ASO Forda to jest spora szansa że możesz wyciągnąć dokładne dane. Podjedz do jakiegoś ASO w PL i niech ci wydrukują historie serwisów. Powinni mieć przynajmniej z ostatnich lat, w ramach elektronicznej książki serwisowej. Przy okazji sprawdzisz czy się zgadza z tym co masz na papierze. Ewentualnie możesz skontaktować się z oryginalnym ASO które stawiało pieczątki i poprosić ich o kopie faktur/ zakresu serwisu, wprost pisząc ze najbardziej zależy Ci na informacji o tym, na którym wcześniejszym serwisie był wymieniany olej.
Zakładając, że auto było poprawnie serwisowane to wymiana oleju jest (wg zaleceń producenta) jest co 60tys lub 3 lata. Kwestia czy było tak robione. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::advanced
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 10-09-2015
Skąd: pogranicze małopolski i śląska
Model: Focus Mk3, Skoda Karoq, Opel Astra V
Silnik: 1.6 EB 150>182KM, 1.5 TSI 150KM, 1.4T 150KM
Rocznik: 2014,2022,2019
Postów: 266
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 10-11-2015
Skąd: Pod Warszawą
Model: Ford Edge Titanium AWD
Silnik: 3,5 V6 284KM
Rocznik: 2018
Postów: 665
|
![]()
Lecz to wszytko będą tylko półśrodki. Jak już zaczęło szarpać to.... wystarczy poczytać 50 pierwszych wątków na tym podforum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 825
|
![]()
Dokładnie, jak pisze arekmiz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kto przerabiał temat wie o co chodzi. Olej wymienisz, może nawet na chwilę będzie lepiej. Zadzwoń chłopie do Maktransa i podaj objawy, to ci powiedzą co to może być. A olej i tak będzie trzeba zmienić przy tej (najprawdopodobniej) regeneracji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Także współczuję i łączę się w bólu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::amateur
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 15-04-2015
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: MDO 2001 TDDI 115KM
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
![]() Cytat:
Sugerujesz, że wymiana oleju nic nie wniesie? Mechanikiem nie jestem ale na mój chłopski rozum tłumaczę to sobie że olej może być zużyty i gęsty. Zadzwonię faktycznie do tego Autohausu na dniach tylko co to mi tak naprawdę da? Nawet jeśli powiedzą mi że olej był wymieniony to chyba i tak go wymienię jak będę w Polsce na Święta. 800 zł to nie jakaś wielka tragedia. Może się uda. Teraz trochę z innej beczki. Zarzuciłem temat kolegom i od razu jeden mi powiedział żebym poszukał warsztatu który mi tą skrzynię przepłuka. On robił to w ASO VW ze skrzynią DSG i po tym skrzynia działa jak nowa. Poszukałem i okazuje się, że w skrzyni PowerShift można zapomnieć o jakichkolwiek płukaniach czy dynamicznych wymianach oleju bo jest skonstruowana całkiem inaczej. Trochę słabo że przy takim przebiegu już się zaczynają problemy. Nie chciałbym kupić auta w Polsce od Mirka z taką skrzynią i przebiegiem 150 000 km(+co najmniej 100 000) Koledzy kogo polecacie na diagnozę tego ustrojstwa? Gorzów Wielkopolski i okolice. Ktoś ma obcykany jakiś dobry warsztat? Pozdrawiam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,938
|
![]()
227kkm to i tak duzo na ta skrzynke..
Dynamiczna wymiane oleju oferuje z tego co wiem Ford Slawek w Katowicach, maja odpowiedni sprzet.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 15-04-2015
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: MDO 2001 TDDI 115KM
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
![]()
Ja to sobie pomyślałem że serwisowana wytrzyma dłużej. Spróbuję wymienić ten olej w ASO i jeszcze chwile przekulać a później zobaczymy. Orientuje się ktoś czy ASO robi adaptację sprzęgieł przy wymianie?
Zawiedziony jestem Fordem. Miałem Escorta 95 rok, miałem Mondeo 2001 TDDi, mam Mondeo 2011 i z każdym mniejsze lub większe problemy co chwilę. Chciałem zaraz brać Mondeo Mk5 ale się grubo zastanowię. Psują się czasami pierdoły a czasami kosztowne rzeczy ale SKUBAŃCE mają DUSZĘ i zaje.... się nimi jeździ. Chyba tylko to ciągnie do FORDA... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,938
|
![]()
ASO nawet wymiany ci nie zrobi jak beda bledy w TCM zapisane, juz nie wspominajac o adaptacji.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
mondeo mk4 |
|
|