![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-04-2012
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 27
|
![]()
Cześć,
Pacjent: 1.6 TDCi (chip, wykastrowany z DPF - może to ma znaczenie) Ostatnio przy odpaleniu pojawił mi się komunikat: Usterka układu silnika. Samochód jeździ normalnie, nie wchodzi w tryb awaryjny, wszystko działa. Komputer nie pokazuje ani jednego błędu. Mamy mróz. Przez ostatni tydzień jeździłem codziennie, krótkie dystanse, ciągle na niedogrzaniu. Przejechałem się 30 km niemiecką autostradą, dobrze go dogrzałem. Zgasiłem Focusa, odpaliłem jeszcze raz i komunikat zniknął. Wiem, że w ten sposób to szukanie igły w stogu siana, ale może ktoś się spotkał z czyms takim i może mnie nakierunkować. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
Czym odczytywales błędy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-04-2012
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 27
|
![]()
Wszedłem w tryb testowy komputera pokładowego.
Przy kodach DTC pokazuje: NONE |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
To nic nie znaczy. Podłącz się porządnym kablem z hscan i mscan (ELS27 - 100 zł, Viaken ELM327 STN1170 na USB - 150 zł) albo podjedź do warsztatu który ma sprzęt umożliwiający odczyt tych błędów (ASO 250 zł, jakiś lokalny pewnie koło 50 zł)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,312
|
![]()
Może być któraś świeca żarowa
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-04-2012
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 27
|
![]() Cytat:
Cytat:
Może jakiś czujnik coś ściemnia? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
W 1.6 TDCI pokazuje się błąd jak wypalone są wszystkie 4 świece. Pali od strzała bez problemu ale komputera nie przekonasz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no i jest wtedy też tryb awaryjny
Ostatnio edytowane przez hindus ; 01-12-2018 o 13:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,312
|
![]()
W C-Maxie z silnikiem 1.6 miałem tak, że poniżej +3 stopni już działały świece, a jak były uszkodzone dwie to wywalał błąd i dopiero przechodziło po rozgrzaniu silnika, bo komputer już ich nie potrzebował. Ale odczyt błędów potwierdzi nasze przypuszczenia, lub nie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd Ostatnio edytowane przez madamsz ; 01-12-2018 o 16:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-04-2012
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 27
|
![]()
No właśnie, trzeba poczekać co zewnętrzny komputer pokaże w przyszłym tygodniu.
Może to coś ze świecami, ale nie wchodzi mi Foka w ogóle w tryb awaryjny. Dzisiaj miałem taką sytuację. Ok. -1 stopnia przez cały dzień. Odpalam po robocie, pokazuje się komunikat. Podjechałem do biedry, tak że wskazówka temperatury zaczęła wstawać. Zgasiłem. Od razu odpaliłem, błąd dalej się pokazywał. Poszedłem do sklepu. Wracam za 15 minut, odpalam i nie ma żadnego komunikatu o usterce xD Biedra czyni cuda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-04-2012
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.5 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 27
|
![]()
Po diagnozie są 2 błędy:
1. Zapchany filtr paliwa. Wymieniałem go 2 miesiące temu, zrobiłem w tym czasie 3500 km. Założony filtr to Filtron. Po tym, jak go założyłem znalazłem opinie, że filtry paliwa od Filtrona to badziew. Gość, który odczytał mi błędy powiedział żeby kupić filtr Boscha, wymienić i powinien być spokój. Czy ten filtron faktycznie jest na tyle słaby, że nawet praktycznie nowy filtr może powodować błędy? 2. Druga sprawa to brak płynu do dopalania DPF. Moja foka została wykastrowana z DPF i jak widać w programie nie zostało to zmienione i dalej woła o dopalanie. Gość, który odczytał mi błędy powiedział żeby zamiast tego płynu zalać zwykłego paliwa i będzie git. Ale czy nie lepiej znaleźć kogoś, kto mi zmieni program? Wykasuje filtr DPF w sofcie, żeby Focus w ogóle go nie widział? |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
czujniki , komputer , tdci , usterka |
|
|