Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-08-2007, 22:28   #1
lhrrob
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-05-2007
Skąd: Szczecin
Model: EDGE, Focus MK3 (2013 2.0L)
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 55
Domyślnie sciaga w lewo

witam Forumowiczow.
kiedy kupilem auto bylo wszysko ok. jednak po przejecahniu okolo 2500km auto zaczelo sciagac w lewo.
pojechalem do serwisu ale tam niestety nic nie znalezli. zadnych luzow wszysko ok.
nie wierze temu serwisowi tak jak wszyskim specom w Irlandii.
gosciu mowi ze to wina opon, zamienili lewe na prawe ale to nie pomoglo.
moze opisze jeden najbardziej nurtujacy mnie
objaw:
przy malej predkosci naciskajac na hamulec pulsacyjnie widze jak kolo kierownicy skreca w lewo i co za tym idzie auto jedzie w lewo.
Kiedy probuje wyhamowac z duzej predkosci i hamulec wciskam pewnie to nie ma zadnych objawow sciagania.
problem sciagania nie wystepuje zawsze a szczegolnie kiedy jade atostrada wiec nie rozumiem o co chodzi.
prosze o pomoc wlascicieli fok ktorzy spotkali sie z podobnym problemem.
pozdrawiam.
Robert.

lhrrob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2007, 05:31   #2
marbo5
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-06-2007
Model: ford mondeo
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 23
Domyślnie Re: sciaga w lewo

Cytat:
Napisał lhrrob
witam Forumowiczow.
kiedy kupilem auto bylo wszysko ok. jednak po przejecahniu okolo 2500km auto zaczelo sciagac w lewo.
pojechalem do serwisu ale tam niestety nic nie znalezli. zadnych luzow wszysko ok.
nie wierze temu serwisowi tak jak wszyskim specom w Irlandii.
gosciu mowi ze to wina opon, zamienili lewe na prawe ale to nie pomoglo.
moze opisze jeden najbardziej nurtujacy mnie
objaw:
przy malej predkosci naciskajac na hamulec pulsacyjnie widze jak kolo kierownicy skreca w lewo i co za tym idzie auto jedzie w lewo.
Kiedy probuje wyhamowac z duzej predkosci i hamulec wciskam pewnie to nie ma zadnych objawow sciagania.
problem sciagania nie wystepuje zawsze a szczegolnie kiedy jade atostrada wiec nie rozumiem o co chodzi.
prosze o pomoc wlascicieli fok ktorzy spotkali sie z podobnym problemem.
pozdrawiam.
Robert.

to napewno od opon zamien koła prawe na lewe i sprawdz tez tak miałem i mechanik kazał mi tak zrobic i jest ok
marbo5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2007, 10:06   #3
Kapuhy
ford::specialist
 
Avatar Kapuhy
 
Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
Domyślnie

Cytat:
Napisał marbo5
gosciu mowi ze to wina opon, zamienili lewe na prawe ale to nie pomoglo.
Cytat:
Napisał marbo5
to napewno od opon zamien koła prawe na lewe i sprawdz tez tak miałem i mechanik kazał mi tak zrobic i jest ok
Czytanie ze zrozumieniem - zanikająca umiejętność.
Kapuhy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2007, 12:02   #4
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Re: sciaga w lewo

Cytat:
Napisał lhrrob
witam Forumowiczow.
kiedy kupilem auto bylo wszysko ok. jednak po przejecahniu okolo 2500km auto zaczelo sciagac w lewo.
<cut>
objaw:
przy malej predkosci naciskajac na hamulec pulsacyjnie widze jak kolo kierownicy skreca w lewo i co za tym idzie auto jedzie w lewo.
Kiedy probuje wyhamowac z duzej predkosci i hamulec wciskam pewnie to nie ma zadnych objawow sciagania.
problem sciagania nie wystepuje zawsze a szczegolnie kiedy jade atostrada wiec nie rozumiem o co chodzi.
prosze o pomoc wlascicieli fok ktorzy spotkali sie z podobnym problemem.
pozdrawiam.
Robert.
Mój Focus jeździ prosto, ale postaram się pomóc.
1. Sprawdź geometrię - niekoniecznie tam, gdzie jest napisane komputerowo. Komputerowcy często odsyłają "problematycznych" klientów do tych co mają starsze urządzenia. Zamiana kół jest pierwszą czynnością zalecaną przy ściąganiu więc powiedz, że zamieniłeś i ściąga w tą samą stronę.
2. Hamulce mają za dużą różnicę siły hamowania. Pewnie zapiekł się jeden z zacisków - obstawiam prawy - i nie odbija. Trzeba rozebrać, oczyścić, uruchomić i złożyć. Przy okazji może okazać się, że klocków albo tarcz już nie ma...
3. Ostateczność - zmierz geometrię nadwozia chyba, że masz 100% pewności, że auto nie było klepane i ostatnio nie wjechałeś w dużą dziurę.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2007, 12:34   #5
lhrrob
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-05-2007
Skąd: Szczecin
Model: EDGE, Focus MK3 (2013 2.0L)
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 55
Domyślnie Re: sciaga w lewo

WITAM.
auto na pewno bylo pukniete ale nie tak groznie aby stracilo geometrie...
tak jak pisalem, na poczatku nic sie nie dzialo nie sciagal i jechal idealnie prosto. mysle ze gdyby nie mial geometrii to od poczatku by sciagal...
te hamulce to musze sprawdzic bo mozliwe ze to moze byc przyczyna ale czy przypadkiem to nie lewy mogl sie zapiec jezeli sciaga na lewo?
pozdrawiam i wielkie dzieki.


mimo wszysko jesli ktos ma jeszcze jakies pomysly to prosze dac znac.

Robert
lhrrob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2007, 12:42   #6
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie

Jak sciaga na lewo i mialby byc to zacisk to tylko lewy. Zbierznosc ,opony, nie wiem czy amory moga miec cos wspolnego z tym. Gdyby sila hamowania byla nierowna to przy mocnym hamowaniu tez by sciagal. Sprawdz zacisk z jednej i drugiej strony.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2007, 13:50   #7
mario82
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Chrysler
Silnik: Grand Voyager 3301cm3
Rocznik: 1996
Postów: 133
Domyślnie

oczywiście nikt nie pomyślał o ciśnieniu w ogumieniu, ciśnienie w oguminiu ma duży wpływ na prowadzenie samochodu.
__________________
Była : Fiesta 1,6 16v
Była : Sierra 2,0i DOHC
mario82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2007, 14:55   #8
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomiscorpio
Jak sciaga na lewo i mialby byc to zacisk to tylko lewy. Zbierznosc ,opony, nie wiem czy amory moga miec cos wspolnego z tym. Gdyby sila hamowania byla nierowna to przy mocnym hamowaniu tez by sciagal. Sprawdz zacisk z jednej i drugiej strony.
Jeśli przy hamowaniu ściąga w lewo to znaczy, że lewe koło hamuje. Jeśli zacisk jest zapieczony to przeciwny gdzie słabiej hamuje.

Sprawdzanie ciśnienia w oponach należy do codziennych obowiązków kierowcy - przynajmniej wzrokowo (tak wiem - jestem ze starej szkoły). :fcp1
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2007, 17:50   #9
mario82
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Chrysler
Silnik: Grand Voyager 3301cm3
Rocznik: 1996
Postów: 133
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jester

Sprawdzanie ciśnienia w oponach należy do codziennych obowiązków kierowcy - przynajmniej wzrokowo (tak wiem - jestem ze starej szkoły). :fcp1
zgadzam się z tobą tylko nie każdy to robi albo wie, mogę się założyć że 50% kierowców nie sprawdza ciśnienia w ogumieniu przynajmniej raz w miesiącu.
__________________
Była : Fiesta 1,6 16v
Była : Sierra 2,0i DOHC
mario82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2007, 10:22   #10
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie

Cytat:
Napisał mario82
Cytat:
Napisał Jester

Sprawdzanie ciśnienia w oponach należy do codziennych obowiązków kierowcy - przynajmniej wzrokowo (tak wiem - jestem ze starej szkoły). :fcp1
zgadzam się z tobą tylko nie każdy to robi albo wie, mogę się założyć że 50% kierowców nie sprawdza ciśnienia w ogumieniu przynajmniej raz w miesiącu.
Przyglądałem się wczoraj oponom samochodów jak wracałem z pracy i muszę przyznać ci rację. Około 10% pojazdów ma widoczne gołym okiem różne ciśnienia w oponach (tylnych - z przodu się nie przyglądałem) co oznacza, że w przynajmniej jednym kole ciśnienie nie przakracza 1-1,2 bara. :fcp8
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.