![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-05-2007
Skąd: Szczecin
Model: EDGE, Focus MK3 (2013 2.0L)
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 55
|
![]()
witam Forumowiczow.
kiedy kupilem auto bylo wszysko ok. jednak po przejecahniu okolo 2500km auto zaczelo sciagac w lewo. pojechalem do serwisu ale tam niestety nic nie znalezli. zadnych luzow wszysko ok. nie wierze temu serwisowi tak jak wszyskim specom w Irlandii. gosciu mowi ze to wina opon, zamienili lewe na prawe ale to nie pomoglo. moze opisze jeden najbardziej nurtujacy mnie objaw: przy malej predkosci naciskajac na hamulec pulsacyjnie widze jak kolo kierownicy skreca w lewo i co za tym idzie auto jedzie w lewo. Kiedy probuje wyhamowac z duzej predkosci i hamulec wciskam pewnie to nie ma zadnych objawow sciagania. problem sciagania nie wystepuje zawsze a szczegolnie kiedy jade atostrada wiec nie rozumiem o co chodzi. prosze o pomoc wlascicieli fok ktorzy spotkali sie z podobnym problemem. pozdrawiam. Robert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 30-06-2007
Model: ford mondeo
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 23
|
![]() Cytat:
to napewno od opon zamien koła prawe na lewe i sprawdz tez tak miałem i mechanik kazał mi tak zrobic i jest ok |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 17-03-2006
Skąd: Łódź
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: '99
Postów: 572
|
![]() Cytat:
Cytat:
__________________
http://img260.imageshack.us/img260/9921/atestcp1tr7.gif |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
![]() Cytat:
1. Sprawdź geometrię - niekoniecznie tam, gdzie jest napisane komputerowo. Komputerowcy często odsyłają "problematycznych" klientów do tych co mają starsze urządzenia. Zamiana kół jest pierwszą czynnością zalecaną przy ściąganiu więc powiedz, że zamieniłeś i ściąga w tą samą stronę. 2. Hamulce mają za dużą różnicę siły hamowania. Pewnie zapiekł się jeden z zacisków - obstawiam prawy - i nie odbija. Trzeba rozebrać, oczyścić, uruchomić i złożyć. Przy okazji może okazać się, że klocków albo tarcz już nie ma... 3. Ostateczność - zmierz geometrię nadwozia chyba, że masz 100% pewności, że auto nie było klepane i ostatnio nie wjechałeś w dużą dziurę.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-05-2007
Skąd: Szczecin
Model: EDGE, Focus MK3 (2013 2.0L)
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 55
|
![]()
WITAM.
auto na pewno bylo pukniete ale nie tak groznie aby stracilo geometrie... tak jak pisalem, na poczatku nic sie nie dzialo nie sciagal i jechal idealnie prosto. mysle ze gdyby nie mial geometrii to od poczatku by sciagal... te hamulce to musze sprawdzic bo mozliwe ze to moze byc przyczyna ale czy przypadkiem to nie lewy mogl sie zapiec jezeli sciaga na lewo? pozdrawiam i wielkie dzieki. mimo wszysko jesli ktos ma jeszcze jakies pomysly to prosze dac znac. Robert |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
![]()
Jak sciaga na lewo i mialby byc to zacisk to tylko lewy. Zbierznosc ,opony, nie wiem czy amory moga miec cos wspolnego z tym. Gdyby sila hamowania byla nierowna to przy mocnym hamowaniu tez by sciagal. Sprawdz zacisk z jednej i drugiej strony.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 01-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Chrysler
Silnik: Grand Voyager 3301cm3
Rocznik: 1996
Postów: 133
|
![]()
oczywiście nikt nie pomyślał o ciśnieniu w ogumieniu, ciśnienie w oguminiu ma duży wpływ na prowadzenie samochodu.
__________________
Była : Fiesta 1,6 16v Była : Sierra 2,0i DOHC |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
![]() Cytat:
Sprawdzanie ciśnienia w oponach należy do codziennych obowiązków kierowcy - przynajmniej wzrokowo (tak wiem - jestem ze starej szkoły). :fcp1
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 01-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Chrysler
Silnik: Grand Voyager 3301cm3
Rocznik: 1996
Postów: 133
|
![]() Cytat:
__________________
Była : Fiesta 1,6 16v Była : Sierra 2,0i DOHC |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
![]() Cytat:
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
||
![]() |
![]() |