![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Mikolaj
Zarejestrowany: 07-01-2012
Skąd: Krakow
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 12
|
![]()
Czesc wszystkim,
W ramach niedzielnego warsztatu zabralem sie za wymiane akumulatora w Mondeo (MK4, 2.0 TDCI, r.2014). Przegladnalem filmiki instruktazowe na necie, instrukcje na forum, nie wydawalo sie szczegolnie skomplikowane. Filtr powietrza wyszedl w miare latwo. Klopoty pojawily sie przy odkrecaniu masy. Okolice nakretki zaczely iskrzyc, chwile pozniej zgaslo swiatlo we wnętrzu. Po kilku minutach napiecie w srodku wrocilo, jednak kazda proba dotkniecia nakrętki od mocowania macy kończyła się iskrzeniem. Poskladalem wszystko z powrotem, jednak tak jak obstawialem rozrusznik nawet nie zakrecil. Na Navi pokazalo sie info o 'Antitheft protection i zazyczylo sobie wpisania VIN'. Przekręcenie kluczyka owocuje w 3-krotnym dzwięku jakby cos 'przeskawało'. Nie wiem, czy to przez niesprawne AKU, czy cos innego blokuje start. Poza tym wszystko wydaje się w normie, światło się swieci, zamek działa, lusterka się składają, etc. Jakies pomysly? - zalatwilem aku? - siadlo cos w instalacji? - skad w ogole to iskrzenie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 24-01-2007
Skąd: Warszawa/Ryki/Gibraltar
Model: kreatif...
Silnik: zwei zwei liter, BBK + koło dojazdowe 1.2
Rocznik: 2008, 2011, 2018
Postów: 1,255
|
![]()
Ale jak? Nie odpiąłeś klemy plusowej wcześniej? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Loża Szyderców#16 TW is back! Jot24 nadaje http://loza.nazwa.pl/images/smiles/dog.gif |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: _harry
Zarejestrowany: 26-05-2012
Skąd: W-wa Olsztyn
Model: focus mk2 / mondeo mk4 / Auris Hybrid
Silnik: 1.6 benzyna / 2.0 TDCi /1.8 Hybrid
Rocznik: focus 01/2007; mondeo 12/2012/ toyota 2018
Postów: 613
|
![]()
Odkręcałeś przewód masowy od kielicha amortyzatora?
Nieźle. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 24-01-2007
Skąd: Warszawa/Ryki/Gibraltar
Model: kreatif...
Silnik: zwei zwei liter, BBK + koło dojazdowe 1.2
Rocznik: 2008, 2011, 2018
Postów: 1,255
|
![]() Cytat:
__________________
Loża Szyderców#16 TW is back! Jot24 nadaje http://loza.nazwa.pl/images/smiles/dog.gif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: _harry
Zarejestrowany: 26-05-2012
Skąd: W-wa Olsztyn
Model: focus mk2 / mondeo mk4 / Auris Hybrid
Silnik: 1.6 benzyna / 2.0 TDCi /1.8 Hybrid
Rocznik: focus 01/2007; mondeo 12/2012/ toyota 2018
Postów: 613
|
![]()
Wiesz, ja w przedlifcie wyjmuję akumulator bez ruszania filtra powietrza i odkręcam od słupka minus ;-)
W polifcie jeszcze nie testowałem. Ale oddajmy głos bohaterowi wątku. Ostatnio edytowane przez _harry ; 10-02-2019 o 22:02 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 24-01-2007
Skąd: Warszawa/Ryki/Gibraltar
Model: kreatif...
Silnik: zwei zwei liter, BBK + koło dojazdowe 1.2
Rocznik: 2008, 2011, 2018
Postów: 1,255
|
![]() Cytat:
__________________
Loża Szyderców#16 TW is back! Jot24 nadaje http://loza.nazwa.pl/images/smiles/dog.gif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Imię: _harry
Zarejestrowany: 26-05-2012
Skąd: W-wa Olsztyn
Model: focus mk2 / mondeo mk4 / Auris Hybrid
Silnik: 1.6 benzyna / 2.0 TDCi /1.8 Hybrid
Rocznik: focus 01/2007; mondeo 12/2012/ toyota 2018
Postów: 613
|
![]()
Ładnie powiedziane ale niepotrzebnie... ;-)
Nieprecyzyjnie się wyraziłem: przedlifta mam 1.8 polifta mam 2.0. Więc może wprowadzać w błąd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Mikolaj
Zarejestrowany: 07-01-2012
Skąd: Krakow
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 12
|
![]()
Praktycznie wszedzie w necie i na filmach instruktazowych zaczynaja od odkrecenia punktu masy (od karoserii nie od aku). Pogrzebalem troche dalej po forum i zdjalem najpierw '+'. wsadzilem w szmate, wtedy juz masa zeszla bez problemu. Nowe aku na miejscu i wszystko dziala, dzieki. Wyciagnicie aku bez usuwania filtra moze by sie i udalo, ale bylabya to mozolna zabawa, fakt, ze na kazda z klem przychodzi pakiet kilku kabli i calosc jest dosc sztywna tez nie pomaga, a wyjecie filtra nie jest kosmicznie trudne.
Wszedzie zaczynaja od minusa: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] no nic, na szczescie bedzie jak dojechac do roboty jutro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez mikocot ; 10-02-2019 o 22:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 24-01-2007
Skąd: Warszawa/Ryki/Gibraltar
Model: kreatif...
Silnik: zwei zwei liter, BBK + koło dojazdowe 1.2
Rocznik: 2008, 2011, 2018
Postów: 1,255
|
![]()
Zdejmować najpierw "-" to sobie można jak ma się do niego rozsądny dostęp. Odkręcanie przewodu masowego w mk4 z kielicha amortyzatora i związane z tym najczęściej iskrzenie, skoki napięcia w instalacji itp. cyrki więcej mogą przynieść szkody niż pożytku.
Generalnie luzujesz klemę plusową, zdejmujesz, nakładasz plastikowy "kapturek" zabezpieczający na plus w aku na czas dalszego grzebania żeby przypadkiem klucza nie gdzieś nie przyspawać (powinien być założony na plusie na nowym aku) i dalej możesz się brać za odkręcanie masy z kielicha. Szybko, bezpiecznie i bezproblemowo.
__________________
Loża Szyderców#16 TW is back! Jot24 nadaje http://loza.nazwa.pl/images/smiles/dog.gif |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 11-05-2016
Skąd: Wrocław
Model: volvo
Silnik: 1.6tdci
Rocznik: 2006
Postów: 5
|
![]()
Jako elektryk samochodowy uczono nas,że zawsze na pierwszy ogień odkręca się zacisk, który idzie do masy. Iskrzenie będzie niezależnie od tego, co pierwsze się odkręci. Żeby to ograniczyć, trzeba podłączać albo odłączać pewnym ruchem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
akumulator |
|
|