![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: henryk
Zarejestrowany: 21-04-2019
Model: focus mk2 fejs
Silnik: 1800cm3 dizel 115KM
Rocznik: 2009
Postów: 18
|
![]()
Witam wszystkich
Zakupiony ford focus 2009 po fejsie 1.8cdti Hatchback i mimo 115 koni nie idzie tak jak powinien , ale pewnie to turbina? gwizdże jak oszalała, i moje pytania Czy kanał jest niezbędny do wymiany turbiny ,bo przeczytałem że się przyda, ale czy da rade bez kanału? Znalazłem coś na forum, ale temat 10 lat temu, może w miedzy czasie ktoś wymieniał, prosze o dorady , może krok po kroku, Autko fajne , blacharka zdrowa jak na 10 lat tylko ta moc , Ostatnio edytowane przez kery8 ; 22-04-2019 o 12:13 Powód: dopisanie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,718
|
![]()
Jak gwizdze to może dziura w dolocie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Bez kanału będzie to problematyczne. Musisz wejść pod auto, chociażby po to żeby zdjąć, a następnie z powrotem założyć spływ oleju.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: henryk
Zarejestrowany: 21-04-2019
Model: focus mk2 fejs
Silnik: 1800cm3 dizel 115KM
Rocznik: 2009
Postów: 18
|
![]()
jutro przyjdę z pracy, to po południu do garażu i zobaczę, ale kurcze turbina oczywiście gdzieś z tyłu , nawet jej nie widać , ale to nic damy radę, ale najpierw sprawdzę doloty itp, tylko czy musi być dojście z dołu, bo nie mam kanału i to mnie może zatrzymac gdyby okazało sie że turbo do wymiany, widze że w miedzy czasie kolega pisze że przydał by sie np, kanał .
A czy gwizd powoduje utrate mocy, przy założeniu ze doloty szczelne? Ostatnio edytowane przez kery8 ; 22-04-2019 o 14:31 Powód: dopisanie |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Gwizd najczęściej to niedokrecone szpilki kolektora wydechowego, albo dziurawa uszczelka kolektora wydechowego. Przed ewentualną wymianą sprawdź luzy wirnika. Zobaczy ile jest oleju po stronie zimnej turbiny.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: henryk
Zarejestrowany: 21-04-2019
Model: focus mk2 fejs
Silnik: 1800cm3 dizel 115KM
Rocznik: 2009
Postów: 18
|
![]()
byłem na warsztacie u znajomego, wszystko wskazuje na turbinę, pierwsze namiary to turbina po regeneracji 770zł, plus 300 wymiana.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 02-02-2013
Model: Focus MK2 FL Trendanium ;-)
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 61
|
![]()
Mimo wszystko najpierw sprawdziłbym szczelność elastycznej rury dolotowej z intercoolera do kolektora (takie kolanko umieszczone obok zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego). U mnie ta rura pękła dwa razy i za każdym razem był spadek mocy i świst. Nowa rura ok. 50 zł i auto jeździ jak nowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: henryk
Zarejestrowany: 21-04-2019
Model: focus mk2 fejs
Silnik: 1800cm3 dizel 115KM
Rocznik: 2009
Postów: 18
|
![]()
Dzięki za info, idę do garażu pooglądać temat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: henryk
Zarejestrowany: 21-04-2019
Model: focus mk2 fejs
Silnik: 1800cm3 dizel 115KM
Rocznik: 2009
Postów: 18
|
![]()
Witam , nowe fakty.
Tak od początku auto kupione z firmy przez komis turbina już gwizdała , ok cena super wszystko gra, myślę wymiana turbiny i tyle. W międzyczasie zdobyłem nr tel do osoby z tej firmy i gość mówi że oni właśnie oddali turbinę do regeneracji i po wymianie nic sie nie zmieniło czyli nie ma takiej mocy jak przy spr. turbinie i gwizd identyczny, mechanik powiedział im ze koniecznie spr szczelność, oczywiscie wiadomo miedzy turbo a silnikiem, i nie ma rady ide to zobaczyć, trzeba to spr, łącznie z intercoolerem i tyle |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: henryk
Zarejestrowany: 21-04-2019
Model: focus mk2 fejs
Silnik: 1800cm3 dizel 115KM
Rocznik: 2009
Postów: 18
|
![]()
Dzięki za dorady okazały się trafne, jest nadzieja że to nie turbo, sprawdziłem szczelność , czyli kompresor i przez czujnik do obwodu i wyszła nie szczelność dmucha prawy górny róg kolektora wydechowego ,ale musi sie odbijać tylko od wydechowego a nie szczelnosć będzie od ssącego, bo w sumie co ma szczelność dolotu do kolektosa wydechowego?
Jak wymienię uszczelkę to dam znać czy temat zamknięty. Wymieniał ktoś samą uszczelkę? pod ssącym ? Ostatnio edytowane przez kery8 ; 27-04-2019 o 06:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
focus , ford , turbo |
|
|