![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-08-2007
Postów: 50
|
![]()
Hello. Jestem swiezo upieczonym wlascicielem foczki 1.6 tdci 109KM.(choc do konca nie wiem czy to 1.6 czy 1.8 gdyz kilka faktow mi sie nie zgadza ale po rysunkach z instrukcji to stawiam na 1.6) Jestem niesamowicie zadowolony z kultury pracy tej jednostki jak i z trakcji forda - naprawde jestem pod wrazeniem.
Interesuje mnie info jak bardzo moge ingerowac w ta jednostke by moc eksploatowac auto bez obaw ze mi np walek wyskoczy. Gdzies kiedys pisali ze nie warto inwestowac w wydajniejszy osprzet silnika ze wzgledow ekonomicznych i skupic sie tylko na dobrym programie i dopasowniu tego do moich indywidulnych zachcianek. Czy to prawda??? Czy ktos poradzi mi cos sensownego??? Mysle ze na nowym programie 130-140KM i moment 300-320 jest osiagalny??? Tylko czy nie sa to moje za duze oczekiwania?? ( nadmieniam ze jezdze autkiem ok 100km codziennie - nie wspominajac o wypadach na weekend do Wrocka))) Ps: I czy hamownia z KOSSAKOWA k/Gdyni cos komus mowi??? Jakies opiie na jej temat, gdyz planuje tam sie wybrac.... Prosze o wasze opinie. Ostatnio edytowane przez SRS ; 27-11-2022 o 14:07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
![]()
popatrz po firmach tuningowych i zobacz ile chipy daja Twojemu silnikowi... mysle ze nie powinno byc problemu ze 130 kucami... do auta na codzien nic wiecej bym nie robil szczegolnie ze jak mowisz liczy sie ekonomia to lepiej te pieniadze przeznaczyc na ropke badz kino z ukochana.... :fcp4
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-08-2007
Postów: 50
|
![]()
czyli nie warto inewstowac w wydajniejszy intercooler i sprezarke, seryjny osprzet wytrzyma????
czy po wgraniu nowego softu nalezy czesciej wymieniach ojej filtry??? Jak to sie ma jesli chodzi o nalezyta eksploatacje auta??? Dbam o auta a one sie odwdzieczaja tym samym wiec bede wdzieczny za wszelkie rady... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::expert
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,768
|
![]() Cytat:
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-07-2007
Skąd: Kraków
Postów: 333
|
![]() Cytat:
sorry za bezpośredniość ale jak masz takie pojęcie o samochodach to daj se spokój z " sczipowywaniem" silnika bo zapłacisz 2000 zł i dostaniesz placebo prawie jak +25% . za tobą na trasie będzie siwy dym i czarne chmury. auto sie rozleci dwa razy wcześniej niż producent planował. a o tym jak fachowym jesteś tunerem będzie Ci przypominał saturator na stacji. Cytat:
110 km diesla w fokusie naprawde fajnie chodzi i nie należy psuć fajnego auta... ale i tak zrobisz jak bedziesz chciał jednak jak będziesz podpisywał umowę to przeczytaj że. program iindywidualny to osobna dopłata. a gwanarantowane jest tylko to że Ci podepną auto pod kompa. nie jest +25% tylko DO 25% wzroztu mocy i momentu. zapamiętaj też że jedyne co może komputer zrobić aby uzyskać dodatkowe konie to kazać wtryską lać więcej ropy... ropy która tania nie jest a i nie zanosi sie na obniżki. jest tam jeden topic o " czipowaniu " s-max'a jak sie chłop popłakał jak mu oddali auto i jest też pokazane jaką mają tam gdzie on był superową chamownie . dodaje tylko 26 koni. swoją drogą gdzieś czytałem o jakimś gościu z V-techu który urządziłsobie clubbing po hamowniach i na każdej miał inny winik +- 10%
__________________
JA JESTEM TYM KTÓREGO CIEŃ WZBUDZA LĘK |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
![]()
bez przesady wszystko zalezy od tunera mamy przeciez sporo MK3 po chipie i ani jeden nie narzeka wrecz przeciwnie... o zwiekszeniu spalania tez nikt nie wspomnial..
chip w profesjonalnej firmie nie zaszkodzi autu i nie trzeba nic czesciej zmieniac.... trwalosc sprzegla polosi itd to juz w fabrycznym aucie jest nie wiadoma mam tu glownie na mysli TDCi w mondeo, jednym slowem bedziemy wariowac od swiatel do swiatel szybko portfel o pare tys schudnie w aucie po chipie to ryzyko wzrasta gdyz zwiekszami sile dzialajaca na te podzespoly, doteko nieumiejetne obslugiwanie sie sprzeglem i klosik gotowy... to nie jest auto zeby robic w nim modyfikacje mechaniczne bynajmniej moje takie zdanie.... pieniadze na tuning mozna bylo przeznaczyc na poprostu mocniejsza wersje... ale oczywiscie jesli koniecznie chcesz wydac na podniesienie mocy to przeciez nic nie stoi na przeszkodzie firm teraz jest pelno a roboty maja tyle ze trzeba w kolejkach czekac :fcp5
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-08-2007
Postów: 50
|
![]()
appropos pojecia to moze nalezy poczytac o sposobach dokonoywaniu pomarow, o ich czestotiwosci i o usrednianiu wykresu, nie wspominajac o marginesie bledu ktory jest dosc duzy zwazywszy chocby na temperatue silnika w jakiej jest dokonywany pomiar. a to tylko jeden czynnik ktory podejrzewam, ze sam jest w stanie zmienic wynik pomiaru o kilka procent( jak nie kilkadziesiat)
Ponawiam druga czesc mojego pytania dot: czestosci wymiany oleju orz filtrów??? Mam tez Citroena 2.0HDI w ktorym ojej wymieniam co 20tys km ale mysle ze po zwiekszeniu mocy mozna by wymiany dokonywac np co 15tys???? Co o tym myslicie??? ps: w 1.6 tdci 109 KM tez co 20tys sie wymienia olej???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
|
![]() Cytat:
Cytat:
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-08-2007
Postów: 50
|
![]()
Dzieki serdeczne za opinie
za kilka tygodni wybieram sie do Kossakowa, a tam na miejscu juz zdcudujemy co i jak robimy... moze zamiast foki zawirusuje moja cytrynke???? Kto wie!!! Pozdrawiam! Oczywiscie zdam relacje z wizyty... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
|
![]() Cytat:
same wzrosty to wazna ale nie jedyna zaleta tego typu "strojenia" auta zwiekszenie spalania to bzdura, spalanie zalezy w glownej mierze od kierowcy i dczywisce moze byc wieksze jesli kierowca sie o to postara jesli natomiast myslimy o normalnej jezdzie nie ma zadnej roznicy co do kosztow to ja sobiscie uwzam ze lepiej jest zaplacici wiecej i pojechac w sprawdzone miejsce gdzie wiadomo ze ludzie maja pojecie o samochodach inne musi byc podejscie do auta na codzien inne do sportu :-) jesli chcesz poprawic charakterystyke pracy silnka za stosunkowo niewielkie pieniadze szczegolnie w silnikach turbo diesla to warto nie spodziewaj sie rewelacji bo w ten sposob rakiety nie zrobisz pozdrowienia ford_driver |
|
![]() |
![]() |