Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-09-2007, 00:06   #1
tomasz3city
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2007
Postów: 50
Domyślnie Do jakiej granicy bezpiecznie podkrecic 1.6 TDCI 109KM???

Hello. Jestem swiezo upieczonym wlascicielem foczki 1.6 tdci 109KM.(choc do konca nie wiem czy to 1.6 czy 1.8 gdyz kilka faktow mi sie nie zgadza ale po rysunkach z instrukcji to stawiam na 1.6) Jestem niesamowicie zadowolony z kultury pracy tej jednostki jak i z trakcji forda - naprawde jestem pod wrazeniem.

Interesuje mnie info jak bardzo moge ingerowac w ta jednostke by moc eksploatowac auto bez obaw ze mi np walek wyskoczy.
Gdzies kiedys pisali ze nie warto inwestowac w wydajniejszy osprzet silnika ze wzgledow ekonomicznych i skupic sie tylko na dobrym programie i dopasowniu tego do moich indywidulnych zachcianek. Czy to prawda??? Czy ktos poradzi mi cos sensownego???

Mysle ze na nowym programie 130-140KM i moment 300-320 jest osiagalny???
Tylko czy nie sa to moje za duze oczekiwania?? ( nadmieniam ze jezdze autkiem ok 100km codziennie - nie wspominajac o wypadach na weekend do Wrocka)))

Ps: I czy hamownia z KOSSAKOWA k/Gdyni cos komus mowi??? Jakies opiie na jej temat, gdyz planuje tam sie wybrac.... Prosze o wasze opinie.


Ostatnio edytowane przez SRS ; 27-11-2022 o 14:07
tomasz3city jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2007, 10:42   #2
Bauma
ford::expert
 
Avatar Bauma
 
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
Domyślnie

popatrz po firmach tuningowych i zobacz ile chipy daja Twojemu silnikowi... mysle ze nie powinno byc problemu ze 130 kucami... do auta na codzien nic wiecej bym nie robil szczegolnie ze jak mowisz liczy sie ekonomia to lepiej te pieniadze przeznaczyc na ropke badz kino z ukochana.... :fcp4
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24
Bauma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2007, 18:42   #3
tomasz3city
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2007
Postów: 50
Domyślnie eksploatacja foki z nowym soft?

czyli nie warto inewstowac w wydajniejszy intercooler i sprezarke, seryjny osprzet wytrzyma????

czy po wgraniu nowego softu nalezy czesciej wymieniach ojej filtry??? Jak to sie ma jesli chodzi o nalezyta eksploatacje auta??? Dbam o auta a one sie odwdzieczaja tym samym wiec bede wdzieczny za wszelkie rady...
tomasz3city jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2007, 20:13   #4
jagrall
ford::expert
 
Avatar jagrall
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,768
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomasz3city
czyli nie warto inewstowac w wydajniejszy intercooler i sprezarke, seryjny osprzet wytrzyma????
wg mnie każde zwiększenie mocy w mniejszym lub większym stopniu wpłynie na trwałość np. sprzęgła, półosi itp. jak podkręcisz go do około 130 koni to nie będzie to duży spadek, ale np. 160 koni, a przypuszczam jest to możliwe może mieć znaczący wpływ
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein
Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci
jagrall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2007, 20:45   #5
escort_xr3i
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 03-07-2007
Skąd: Kraków
Postów: 333
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomasz3city
choc do konca nie wiem czy to 1.6 czy 1.8 gdyz kilka faktow mi sie nie zgadza ale po rysunkach z instrukcji to stawiam na 1.6)
a masz dowód rej ? to przeczytaj se w nim. albo na polisie OC.

sorry za bezpośredniość ale jak masz takie pojęcie o samochodach to daj se spokój z " sczipowywaniem" silnika bo zapłacisz 2000 zł i dostaniesz placebo prawie jak +25% . za tobą na trasie będzie siwy dym i czarne chmury. auto sie rozleci dwa razy wcześniej niż producent planował. a o tym jak fachowym jesteś tunerem będzie Ci przypominał saturator na stacji.

Cytat:
Napisał tomasz3city
Czy to prawda??? Czy ktos poradzi mi cos sensownego???
zaprawde powiadam Tobie NIE RUSZAJ TEGO SILNIKA...

110 km diesla w fokusie naprawde fajnie chodzi i nie należy psuć fajnego auta...

ale i tak zrobisz jak bedziesz chciał jednak jak będziesz podpisywał umowę to przeczytaj że. program iindywidualny to osobna dopłata. a gwanarantowane jest tylko to że Ci podepną auto pod kompa. nie jest +25% tylko DO 25% wzroztu mocy i momentu.

zapamiętaj też że jedyne co może komputer zrobić aby uzyskać dodatkowe konie to kazać wtryską lać więcej ropy... ropy która tania nie jest a i nie zanosi sie na obniżki.

jest tam jeden topic o " czipowaniu " s-max'a jak sie chłop popłakał jak mu oddali auto

i jest też pokazane jaką mają tam gdzie on był superową chamownie . dodaje tylko 26 koni. swoją drogą gdzieś czytałem o jakimś gościu z V-techu który urządziłsobie clubbing po hamowniach i na każdej miał inny winik +- 10%
__________________
JA JESTEM TYM KTÓREGO CIEŃ WZBUDZA LĘK
escort_xr3i jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2007, 20:59   #6
Bauma
ford::expert
 
Avatar Bauma
 
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
Domyślnie

bez przesady wszystko zalezy od tunera mamy przeciez sporo MK3 po chipie i ani jeden nie narzeka wrecz przeciwnie... o zwiekszeniu spalania tez nikt nie wspomnial..
chip w profesjonalnej firmie nie zaszkodzi autu i nie trzeba nic czesciej zmieniac....

trwalosc sprzegla polosi itd to juz w fabrycznym aucie jest nie wiadoma mam tu glownie na mysli TDCi w mondeo, jednym slowem bedziemy wariowac od swiatel do swiatel szybko portfel o pare tys schudnie w aucie po chipie to ryzyko wzrasta gdyz zwiekszami sile dzialajaca na te podzespoly, doteko nieumiejetne obslugiwanie sie sprzeglem i klosik gotowy...

to nie jest auto zeby robic w nim modyfikacje mechaniczne bynajmniej moje takie zdanie.... pieniadze na tuning mozna bylo przeznaczyc na poprostu mocniejsza wersje... ale oczywiscie jesli koniecznie chcesz wydac na podniesienie mocy to przeciez nic nie stoi na przeszkodzie firm teraz jest pelno a roboty maja tyle ze trzeba w kolejkach czekac :fcp5
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24
Bauma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2007, 21:51   #7
tomasz3city
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2007
Postów: 50
Domyślnie

appropos pojecia to moze nalezy poczytac o sposobach dokonoywaniu pomarow, o ich czestotiwosci i o usrednianiu wykresu, nie wspominajac o marginesie bledu ktory jest dosc duzy zwazywszy chocby na temperatue silnika w jakiej jest dokonywany pomiar. a to tylko jeden czynnik ktory podejrzewam, ze sam jest w stanie zmienic wynik pomiaru o kilka procent( jak nie kilkadziesiat)

Ponawiam druga czesc mojego pytania dot: czestosci wymiany oleju orz filtrów???
Mam tez Citroena 2.0HDI w ktorym ojej wymieniam co 20tys km ale mysle ze po zwiekszeniu mocy mozna by wymiany dokonywac np co 15tys????

Co o tym myslicie???

ps: w 1.6 tdci 109 KM tez co 20tys sie wymienia olej????
tomasz3city jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2007, 22:12   #8
Bauma
ford::expert
 
Avatar Bauma
 
Zarejestrowany: 29-06-2005
Skąd: CB
Model: Mondeo
Silnik: 1/2 DB9
Rocznik: '04
Postów: 2,209
Domyślnie

Cytat:
Napisał tomasz3city
Ponawiam druga czesc mojego pytania dot: czestosci wymiany oleju orz filtrów???
po chipie nie ma takiej koniecznosci...ale jesli chcesz to przeciez nie zaszkodzi....
Cytat:
Napisał tomasz3city
a to tylko jeden czynnik ktory podejrzewam, ze sam jest w stanie zmienic wynik pomiaru o kilka procent( jak nie kilkadziesiat)
najwazniejsze warunki atmosferyczne to temp i cisnienie powietrza... najbardziej na wszelkie ich zmiany sa silniki doladowane ale to nie zmienia faktu ze roznica kilku procent to trache przesada ( w poludnie auto jedzie normalnie a wieczorem czy w nocy czujemy ze jest wyraznie dynamiczniejsze) wg mnie troche przesada bo te pare kucy zalezne od atmosfery raczej ciezko odczuc bez hamowni...
__________________
Naruszenie regulaminu pkt.23 i 24
Bauma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2007, 23:29   #9
tomasz3city
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2007
Postów: 50
Domyślnie

Dzieki serdeczne za opinie

za kilka tygodni wybieram sie do Kossakowa, a tam na miejscu juz zdcudujemy co i jak robimy... moze zamiast foki zawirusuje moja cytrynke???? Kto wie!!!

Pozdrawiam!

Oczywiscie zdam relacje z wizyty...
tomasz3city jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2007, 11:36   #10
ford_driver
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 30-01-2006
Skąd: podkarpacie
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 745
Domyślnie

Cytat:
Napisał escort_xr3i
a masz dowód rej ? to przeczytaj se w nim. albo na polisie OC.

sorry za bezpośredniość ale jak masz takie pojęcie o samochodach to daj se spokój z " sczipowywaniem" silnika bo zapłacisz 2000 zł i dostaniesz placebo prawie jak +25% . za tobą na trasie będzie siwy dym i czarne chmury. auto sie rozleci dwa razy wcześniej niż producent planował. a o tym jak fachowym jesteś tunerem będzie Ci przypominał saturator na stacji.
strasznie uczulony jestes na "chipowanie" a tak naprawde na poproawe charakterystki pracy silnika
same wzrosty to wazna ale nie jedyna zaleta tego typu "strojenia" auta
zwiekszenie spalania to bzdura, spalanie zalezy w glownej mierze od kierowcy i dczywisce moze byc wieksze jesli kierowca sie o to postara jesli natomiast myslimy o normalnej jezdzie nie ma zadnej roznicy
co do kosztow to ja sobiscie uwzam ze lepiej jest zaplacici wiecej i pojechac w sprawdzone miejsce gdzie wiadomo ze ludzie maja pojecie o samochodach
inne musi byc podejscie do auta na codzien inne do sportu :-)

jesli chcesz poprawic charakterystyke pracy silnka za stosunkowo niewielkie pieniadze szczegolnie w silnikach turbo diesla to warto
nie spodziewaj sie rewelacji bo w ten sposob rakiety nie zrobisz

pozdrowienia

ford_driver
ford_driver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.