![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: darek
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: malopolska
Model: focus MK2 FL, Focus mk4
Silnik: 1.6 benzyna, 1.0 ecoboost
Rocznik: 2009, 2018
Postów: 94
|
![]()
cześć
mam 2 focusy MK2 i MK4 i się zastanawiam czy one mają blachę ocynkowaną czy nie? Próbowałem znaleźć w sieci na stronach forda jakieś wiarygodne dane ale nie udało się. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,353
|
![]()
Oczywiście. FF mk1 miał już ocynk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: darek
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: malopolska
Model: focus MK2 FL, Focus mk4
Silnik: 1.6 benzyna, 1.0 ecoboost
Rocznik: 2009, 2018
Postów: 94
|
![]()
dzięki za info, szkoda że Ford nie chwali się tym na swoich stronach. Mój mk2 trzyma się całkiem nieźle, nie widac na razie rdzy na karoserii. W okolicach wahaczy coś juz wychodzi ale tragedii nie ma.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 10-09-2015
Skąd: pogranicze małopolski i śląska
Model: Focus Mk3, Skoda Karoq, Opel Astra V
Silnik: 1.6 EB 150>182KM, 1.5 TSI 150KM, 1.4T 150KM
Rocznik: 2014,2022,2019
Postów: 266
|
![]()
Niestety, pomimo ocynku Focus mk1 rdzewiał zaskakująco szybko, a i mk2 ma swoje słabe punkty karoserii, które szybko bierze "ruda", a w każdym razie szybciej od innych porównywalnych aut
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,353
|
![]()
Porównanie FF mk2 z np. Mazdą 3 z tego samego roku produkcji chyba nie ma sensu. Tam też jest ocynk albo może namiastka ocynku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 09-01-2018
Skąd: Warszawa
Model: Focus II
Silnik: 1.8 duratec he 125km
Rocznik: 2006
Postów: 40
|
![]()
Ja czytałem że ff 2 do 2006 r ma pół ocynk po lifcie w 2007 r już był cały w ocynku
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: witold
Zarejestrowany: 07-05-2016
Skąd: gdańsk
Model: mondeo mk III ,VW golf 6
Silnik: 1,8 .1,2 tsi
Rocznik: 2005 ,2012
Postów: 47
|
![]()
Nie ma czegoś takiego jak pół ocynk,panele albo są ocynkowane albo nie,proces cynkowania karoserii nie polega kąpieli w cynku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::average
![]() Imię: darek
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: malopolska
Model: focus MK2 FL, Focus mk4
Silnik: 1.6 benzyna, 1.0 ecoboost
Rocznik: 2009, 2018
Postów: 94
|
![]() Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] nie wspominają tam o ocynku, tylko o "electro-deposition basecoat" jako zabezpieczeniu antykorozyjnym. To jakiś lakier podkładowy a nie cynk. Zresztą Mazda raczej nie jest przykładem dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego. Robiłem niedawno pierwszy przegląd karoserii mojego MK4 i z ciekawości szukałem czegoś takiego o Fordzie. Jeśli będzie się tak trzymał jak moje MK2 to może nie warto płacić za te przeglądy? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,353
|
![]()
Zawsze warto dokonywać przeglądów. Pamiętam jak pracując w ASO Forda niejednokrotnie naprawialiśmy FF MK1 z powodu korozji i perforacji,nawet te 10 letnie. Wiem że podejście gwaranta do klienta zmieniło się,nie wszystko chcą naprawiać.
W kwestii ocynku: sama powłoka to nie wszystko,musi być użyty dobry podkład (w FF MK1 i autach z tego okresu był z tym problem,ocynk się trzymał a masy,lakier z podkładem już nie) i najważniejsze - lakier. Nie jakieś tam 60-80 mikronów a minimum 120. To lakier jest (poza dekoracją )głównym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Zostanie naruszony,prawdopodobieństwo korozji się zwiększa. Ostatnio oglądałem FF MK3 od spodu,6 letnie z przebiegiem ok 200kkm, stan płyty podłogowej był lepszy niż w rocznym Mitsubishi ASX ze znikomym przebiegiem. FF MK2 ma problemy z korozja na błotnikach przednich - kto odchylał nadkola i czyścił z piachu,błota czy innych drobnoustrojów które tam się znajdują w czasie normalnej eksploatacji. |
![]() |
![]() |