![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 08-07-2018
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2010
Postów: 16
|
![]()
Cześć,
Od jakiegoś czasu męczę się z problematycznym rozruchem swojego Forda Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 KM 2010 . W chwili obecnej sprawa wygląda w taki sposób, że auto po kilku godzinach w ogóle nie chce odpalać. Łapie po kilku a czasem nawet kilkunastu próbach. Dzisiaj chcąc zapalić mondeo ponownie nie odpaliło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dość zirytowany tą sytuacją postanowiłem pod pompować mu paliwo za pomocą przewodu paliwowego powrotnego. Ku mojemu zdziwieniu paliwo nie chciało się podnieść do góry. Macie może pomysł jak dalej ugryźć temat? Dodatkowo chciałem dopytać czy ktoś ma schemat układu paliwowego dla tego modelu? Wrzucam zdjęcia silnika. Pompa paliwa po prawej. Pompkę wpiąłem po lewej na przejściu z gumowych przewodów na metalowe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 11-10-2007
Skąd: Słowikowo
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 140
|
![]()
A filtr paliwa kiedy zmieniałeś?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 08-07-2018
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2010
Postów: 16
|
![]()
Był zmieniany na wiosnę.
Filtr paliwa zawsze wymieniam raz do roku. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 05-09-2019
Skąd: Wodzislaw
Model: MK3
Silnik: tdci
Rocznik: 2006
Postów: 47
|
![]()
W pompie jest dwustronny przepływ paliwa ? Jakbyś podpiął pompkę na drugi przewód , zasilający pompę wysokiego ciśnienia, to wtedy powinna zadziałać .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 08-07-2018
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2010
Postów: 16
|
![]()
Co to znaczy dwustronne zasilanie?
Z tego co widzę to problem jest z cofającym się paliwem w przewodach paliwowych. Jeden przewód ma paliwo w sobie na podciśnieniu a drugi ma powrót, gdzie po wyłączeniu silnika nie ma ropy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 27-05-2022
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Tdci 140km
Rocznik: 2008
Postów: 48
|
![]()
Wiem że temat z przed kilku lat ale czy autorowi udało się rozwiązać problem? Mam u siebie podobnie, ale na razie to tylko czasem nie chce odpalić od razu, tak jak by właśnie był zapowietrzony układ paliwowy.
Ktoś ma jakiś pomysł jak zdjagnozować moje podejrzenia czy uklad sie zapowietrza? Silnik DW10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 150
|
![]()
A spojrzyj na przewód zasilający w paliwo pomiędzy filtr-pompa WC, sprawdzałeś czy widać pęcherze powietrza? . A wogóle przejdź się do auta i zrób zdjęcie tego przewodu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 27-05-2022
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Tdci 140km
Rocznik: 2008
Postów: 48
|
![]()
O ten przewód chodzi? Nie patrzyłem czy coś tam widać. A jeśli będzie zapowiterzony układ to tam powinienem widzieć powietrze? Mogło by to być powodem tego że czasem ciężko mam odpalić silnik(nie ważne czy zimny czy ciepły), ale dosłownie raz na jakiś czas jest ten problem..
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 150
|
![]()
Tak ale czy on idzie w jednym odcinku do pompy? Zaraz po odpaleniu sprawdź czy widać pęcherze powietrza. Ten Twój przewód już też swoje lata ma.
Filtr paliwa dawno zmieniany? Jak nie wiesz to kup nowy porządny i wymień. Paliwo świeże? Wlej depresator i dotankuj do pełna. Ostatnio edytowane przez Mariusz.S ; 22-01-2024 o 09:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 27-05-2022
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 Tdci 140km
Rocznik: 2008
Postów: 48
|
![]()
Napewno nie jest jak na Twoim zdjęciu bo po środku jest jakiś zaworek( odpowietrznik jakby?) Faktycznie był tam zawieszony pęcherzyk powietrza.. przy odpaleniu też chuba widziałem jak kilka bąbelków szybko poleciało...
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Filtr paliwa zmieniałem pół roku temu na Bosha, paliwo świerze bo autem jeżdżę przeważnie wkoło komina to szybko schodzi.. myślę że to nie wina wody w paliwie bo gdy było ciepło było tak samo( czasem bardzo długo kręci zanim odpali) |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
gaśnie , paliwo , zapowietrzenie |
|
|