Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-03-2020, 18:48   #1
dziki607
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-01-2020
Model: ----
Silnik: ---
Rocznik: ===
Postów: 2
Question 3.5 Ti-VCT V6 czy bezpieczny do lpg

Witam chciałbym kupić Forda Explorer 3,5 V6 ( 2017-2019) ew Forda Edge 3,5 silnik V6 chyba ten sam

Nie znalazłem sprawdzonych informacji na temat lpg -
Lokalne zakłady mówią różnie , Panowie od BRC twierdza że tak , od Staga w zależności od zakładu

czy do tego modelu można zamontować lpg ,
czy nie będzie to miało negatywnego wpływu na zawory – częstszą regulację – podobno regulowane są ręcznie nie hydraulicznie ,
gniazda zaworowe – czy nie ulegają nadpaleniu ,
jak duży zbiornik można max zamontować – auto pali dużo

Prosiłbym o info od osób które mają już jakieś doświadczenia z tym modelem silnika - zamontować pewnie się da tylko mam w planie przejeździć ze 150000 km i wolałbym się nie rozczarować

pozdrowienia dla wszystkich


Ostatnio edytowane przez dziki607 ; 02-03-2020 o 20:40
dziki607 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2020, 23:46   #2
gwajer
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 11-02-2020
Model: Mercury Grand Marquis
Silnik: 4,6L V8 Modular
Rocznik: 2006
Postów: 3
Domyślnie Odp: Ti-VCT V6 3,5 czy bezpieczny do lpg

Pomyśl o instalacji wtrysku w fazie ciekłej: sterowanie dawką gazu na podstawie wskazań sądy lambda, co eliminuje możliwość wypalenia zaworów, nieodczuwalna różnica w porównaniu z jazdą na benzynie i brak konieczności jakiejkolwiek regulacji. Kosztuje do dużo, ale myślę, że się opłaci przy zakładanym przebiegu.
gwajer jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2020, 06:17   #3
dziki607
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-01-2020
Model: ----
Silnik: ---
Rocznik: ===
Postów: 2
Domyślnie Odp: Ti-VCT V6 3,5 czy bezpieczny do lpg

Teoretycznie tak
Z tego co mi wiadomo faza ciekła to w zasadzie tylko Prins ,
1 - brak dedykowanej instalacji
2 - okoliczne zakłady ( Tarnow, Kraków ,Nowy Sącz) nie pala się do takiej instalacji wręcz rozradzają , twierdzą że od 2 lat jest brak postępu w tych tego typu instalacjach jakby PRINS się wycofywał
- chyba coś w tym jest - na forum jest wątek o ecoboost 1.0 i zapieczonych wtryskach w fabrycznych instalacjach forda
3 - mówią też ze pompy gazu (te ze zbiornika) padają po 120-150 tys

Inwestycja w fazę ciekłą nie jest dla mnie problemem finansowym - kwestia wykonania - tam trzeba jeszcze nawiercić dopływ gazu do pompy sprężania ( czy jakoś tak- nie jestem fachowcem)

Nie chciałbym experymentować na własnym aucie - chyba że znacie zakład który zjadł zęby na fazie ciekłej i go polecicie
dziki607 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2020, 08:20   #4
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,343
Domyślnie Odp: Ti-VCT V6 3,5 czy bezpieczny do lpg

Cytat:
Napisał gwajer Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pomyśl o instalacji wtrysku w fazie ciekłej: sterowanie dawką gazu na podstawie wskazań sądy lambda, co eliminuje możliwość wypalenia zaworów, nieodczuwalna różnica w porównaniu z jazdą na benzynie i brak konieczności jakiejkolwiek regulacji. Kosztuje do dużo, ale myślę, że się opłaci przy zakładanym przebiegu.
Co za bzdury, a zwykła 4 generacja Twoim zdaniem na jakiej podstawie steruje dawką? Na zwykłej instalacji też nie ma różnicy między benzyną a gazem, kosztuje mniej, łatwiejszy serwis i dużo mniej problemów po założeniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] w Twojej okolicy działa GZW Podkarpacie, tam bym uderzył w sprawie montażu
kln1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2025, 14:39   #5
wojnadk
ford::average
 
Imię: tomasz
Zarejestrowany: 14-11-2015
Skąd: poznań/farso(dk)
Model: ford mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci 150km manual
Rocznik: 2016/12
Postów: 179
Domyślnie Silnik 3,5 benzyna, zwykły wolnossący

Witam wszystkich drogich forumowiczów.
Mam pytanie,od ponad roku, jestem posiadaczem Forda Explorera,z 3,5 L benzynowym wolnossącym silnikiem,z 2015.
I tak po roku, eksploatacji, stwierdziłem, że być może zainstaluję instalacje LPG,do mojego auta,ale po rozmowie,z moim mechanikiem, zacząłem się zastanawiać,czy warto.
Mechanik powiedział, że te silniki 3,5 benzyna, mają płytkową regulację luzów zaworowych,i nie zaleca montować instalacji LPG .
Trochę poszperałem po necie i faktycznie, są silniki 3,5 benzyna wolnossące,co mają tak rozwiązaną regulację luzów zaworowych,ale i są też, rzekomo te same silniki,co opisałem w tytule,ale mają hydrauliczną kompensację luzów zaworowych.
I teraz nachodzi mi pytanie,jak stwierdzić,jaką mam w moim silniku, regulację luzów zaworowych?
Tomek;-)
wojnadk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-03-2025, 20:12   #6
wojnadk
ford::average
 
Imię: tomasz
Zarejestrowany: 14-11-2015
Skąd: poznań/farso(dk)
Model: ford mondeo mk5
Silnik: 2.0 tdci 150km manual
Rocznik: 2016/12
Postów: 179
Domyślnie Odp: Ti-VCT V6 3,5 czy bezpieczny do lpg

Cytat:
Napisał konieczko5 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Płytki w niczym nie przeszkadzają. Po prostu trzeba częściej sprawdzać luz. A sprawdzić możesz zdejmując pokrywę zaworów.
Witam, wszystko rozumiem,ale wolałbym się dowiedzieć,czy faktycznie mam płytkowe,czy czy z hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych,by rozwiać wszelkie wątpliwości, na pewno,wielu osobom,ta informacja,by bardzo pomogła.
Tomek;-)

Bump:
Cytat:
Napisał konieczko5 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Płytki w niczym nie przeszkadzają. Po prostu trzeba częściej sprawdzać luz. A sprawdzić możesz zdejmując pokrywę zaworów.
Witam, wszystko rozumiem,ale wolałbym się dowiedzieć,czy faktycznie mam płytkowe,czy czy z hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych,by rozwiać wszelkie wątpliwości, na pewno,wielu osobom,ta informacja,by bardzo pomogła.
Tomek;-)
wojnadk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.